Nors artėja pavasaris, termometro stulpelis dienomis fiksuoja kelis laipsnius aukščiau nulio, tačiau miestų gatvės bei užmiesčio keliai vis dar vietomis padengti druska. Ji transporto priemones apsaugo nuo slydimo, bet tuo pačiu gali padaryti didelę žalą automobiliui, rašoma „Gjensidige“ pranešime žiniasklaidai.
„Druska – viena efektyviausių priemonių kelyje žiemą, nes ji tirpdo ledą ir sukuria saugaus vairavimo sąlygas eismo dalyviams. Tačiau druska sukelia ir transporto priemonių pažeidimus. Ištirpęs druskos mišinys prasiskverbia į sunkiausiai pasiekiamas automobilių vietas – važiuoklę, kėbulo dalis, variklio skyrių ir net automobilio saloną.
Vienintelis būdas išvengti druskos sukeliamos korozijos – neleisti druskai patekti į neapsaugotas metalines dalis. Šiuo atveju rekomenduojama naudoti specialias purškiamąsias apsaugos priemones“, – kalba draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Automobiliui svarbi higiena
Pasak V. Katilienės, viena priežasčių, kodėl šaltuoju sezonu svarbu plauti automobilį – korozija.
„Kaip ir kiti nešvarumai druska suformuoja nuosėdas, kurios kaupiasi ant transporto priemonės kėbulo dalių ir po automobiliu. Būtent šios nuosėdos laikui bėgant pažeidžia metalines transporto priemonės dalis. Po plovimo nepamirškite išdžiovinti automobilio – šaltame ore kėbulas gali būti pažeistas, jei paliksite šlapią. Šiam tikslui rekomenduojama rinktis mikropluošto audinį, nes medvilniniai audiniai gali subraižyti automobilį ir paskatinti rūdžių susidarymą. Mikropluošto šluostė surenka ploviklio likučius ir nešvarumus“, – sako draudimo bendrovės atstovė.
Ji atkreipia dėmesį, kad atšilus orams, pradeda tirpti su druska susimaišęs prie automobilio kėbulo prilipęs sniegas. „Druskos sluoksnis pasidaro sunkiau nuplaunamas. Norint jį pašalinti, prireiks daugiau laiko, bus daugiau išlaidų. Reguliariai prižiūrint automobilį, tokių druskų nuosėdų nesusidarys“, – tvirtina pašnekovė.
V. Katilienė pabrėžia, kad automobilio plovimo dažnis – kiekvieno vairuotojo pasirinkimas, tačiau būtent šaltuoju sezonu draudimo žalų ekspertė pataria transporto priemones plauti dažniau.
„Tai nereiškia, kad kas antrą dieną, automobiliui vizualiai susitepus, reikia vykti į automobilių plovyklą – pakaks tiesiog nuplauti kėbulą, kad pašalintumėte prilipusią druskos ir sniego mišinį. Greičiau ir pigiau tai galite padaryti savitarnos plovyklose, kuriose įrengti aukšto slėgio pistoletai – jų antgaliai pritaikyti lengvai pašalinti nešvarumų sluoksniui, nepažeidžiant dažų. Be to, su pistoletais naudojamos specialios medžiagos, kurios skirtos automobiliams plauti žemoje, dažų dangai nekenksmingoje temperatūroje“, – pasakoja bendrovės atstovė.
Vaškavimas – svarbi priežiūros dalis
Vaškavimas, pasak V. Katilienės, dabartiniu sezonu reikalingas tam, kad prie kėbulo neliptų dulkės ir druska.
„Kruopščiai užteptas vaško sluoksnis suteikia papildomą apsaugą nuo išorinių veiksnių poveikio, neleidžia susidaryti korozijai ir užtikrina apdorotų paviršių blizgesį. Tai svarbu ne tik kėbului, bet ir automobilio padangoms bei priekinėms grotelėms, kuriose nuosėdų kaupiasi daugiausia. Vaško danga suteikia automobiliui gerą išvaizdą ir kartu padeda išvengti nešvarumų“, – kalba draudikė.
Kad automobilio vaškavimas būtų veiksmingas, V. Katilienė pataria atsižvelgti į kelias sąlygas: „Pirma, vaškuojant reikėtų vengti tiesioginių saulės spindulių, kurie, kaip ir įkaitęs kėbulas, pagreitina vaško sukibimą ir apsunkina jo poliravimą.
Antra, rekomenduojama vašku sukamaisiais judesiais užtepti nedidelius paviršiaus plotus, palaukti, kol jis padūmuos, tačiau neleisti jam išdžiūti, o tada viską nublizginti. Ir trečia, svarbu įsitikinti, kad perkate tikrai veiksmingus automobilio vaško gaminius.
Geriausias sprendimas – vaškavimą patikėti automobilių dirbtuvių specialistams, nes jie naudoja skystą purškiamąjį vašką, todėl aukšto slėgio siurblio srove galima padengti visą kėbulą“.