• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vilniaus oro uosto keleivius veža lietuviškas elektrinis autobusas

Vilniaus oro uoste keleiviams vežti išbandomas Lietuvoje sukurtas ir pagamintas elektra varomo autobuso „Dancer“ prototipas. Visiškai ekologiškos transporto priemonės prototipą, pritaikydama naujausius mokslinius atradimus, kuria įmonių grupės „Vėjo projektai“ antrinė bendrovė „Elektrinio transporto sistemos“, vykdanti Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo finansuojamą projektą. 

Šiame projekte numatyta išbandyti autobusą realiomis eksploatavimo sąlygomis vežant keleivius, todėl šiuo tikslu pasirašyta trišalė sutartis tarp bendrovės „Elektrinio transporto sistemos“, Vilniaus oro uosto ir antžeminio aptarnavimo įmonės „Litcargus“. 

„Vilniaus oro uoste žengiami pirmieji žingsniai, nors kelias laukia dar ilgas, ir toliau aktyviai ieškoma būdų, kaip skatinti keisti antžeminio aptarnavimo bendrovių taršų transportą. Jau matome nemažai iniciatyvų Europoje – elektriniai oro uostų autobusai, elektriniais taksi aptarnaujami atvykstantys ir išvykstantys keleiviai, domimasi ir kitais alternatyviaisiais degalais varomų transporto priemonių diegimu. „Dancer“ autobusas Vilniaus oro uoste yra puikus to pavyzdys. Dar labiau džiugu, kad šis keleivinis autobusas yra lietuvių bendrovės gaminys“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Atsižvelgdami į Europos Sąjungos mastu patvirtinto žaliojo kurso siekius bei vis griežtėjančius aplinkosaugos reikalavimus, Lietuvos oro uostai taip pat siekia sumažinti taršą, todėl antžeminių paslaugų teikimas elektrinėmis transporto priemonėmis yra viena iš veiklos „žalinimo“ galimybių.

„Tikrai džiaugiamės galėdami prisidėti prie lietuviško kapitalo įmonės siekių, kurie, tikime, turi potencialo tapti globalia sėkme. Lietuvos oro uostai yra „Net Zero“ iniciatyvos dalyviai, tai reiškia, kad visomis priemonėmis, naudojant platų spektrą sprendimų, ieškome būtų, kaip mažinti veikloje atsirandantį CO2 pėdsaką (angl. carbon footprint), ir tokio sprendimo testavimas, labai tikiu, bus žingsnis mūsų pasirinkta kryptimi“, – teigia Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovas.

Orlaivių priežiūros ir keleivių antžeminio aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ vadovas Linas Vaškys taip pat pažymėjo projekto naudą:

„Tokie projektai leidžia suprasti, kaip naujos kartos transportas gali veikti realiomis sąlygomis, kokias naudas gali teikti, taip pat leidžia suvokti, ką dar verta tobulinti. Juk būtent šio projekto rezultatai bus panaudoti tobulinant tolesnius išradimus, kas aviacijos sektoriui yra labai svarbu“, – sako „Litcargus“ generalinis direktorius L. Vaškys.  

Kaip teigia „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas, „Dancer“ autobuso eksploatacijos Vilniaus oro uoste rezultatai bus panaudoti tobulinant technologinius transporto priemonės parametrus ir konstrukciją.

„Aviacija visada yra žingsniu priekyje kuriant inovatyvius sprendimus transporto srityje. Gamindami lengviausią rinkoje elektrinį autobusą „Dancer“, ir patys mokėmės iš kompozitinio pluošto meistrų, dirbusių „Airbus“ aviacijos klasteryje Vokietijoje. Todėl bendradarbiavimas išbandant autobusą oro uosto teritorijoje gali duoti teigiamų rezultatų plėtojant naujus technologinius sprendimus ne tik elektrinio transporto, bet ir aviacijos srityse“, – sako A. Naujėkas.

12 metrų ilgio „Dancer“ autobuso prototipas vienu metu gali vežti beveik 90 keleivių – jame įrengtos 32 sėdimosios  ir 56 stovimosios vietos, kurių dvi gali būti transformuojamos į vieną neįgaliajam asmeniui skirtą vietą. Autobuso kėbulas pagamintas iš kompozitinės medžiagos, savo sudėtyje turinčios perdirbto PET plastiko. Dėl itin lengvo svorio lietuviškam elektriniam autobusui reikia mažiau energijos važiavimui, todėl jo energijos sąnaudos vidutiniškai sudaro 0,72 kWh vienam nuvažiuotam kilometrui.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

Kaip prižiūrėti valytuvus

Padangos žiemai: nuo restauruotų iki dygliuotų. Kas geriau?

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Industrinės padangos

Starterio gedimo požymiai

STRAIPSNIAI

Variklio diržas – juodą darbą atliekantis gumos gabalas

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką

Patarimai, kaip keisti ir prižiūrėti akumuliatorių patiems

Kurį navigatorių pirkti? Kuri GPS navigacija geresnė? Kas patars?

TESLA Roadster

Policija pataria: ką daryti, kad žiema neatneštų staigmenų kelyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.