• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairavimo ekspertai: šalyje situacija kebli – chuliganais pripažįstami ir norintys pasirodyti, ir pasimokyti

Slystančio automobilio valdymas neabejotinai reikalauja įgūdžių, tačiau pabandę jų įgyti savarankiškai, neretai yra pripažįstami chuliganais ir apdovanojami solidžiomis baudomis. Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai teigia, kad chuliganišką vairavimą keliuose propaguojantys vairuotojai baudų nusipelnė, bet štai riziką įvertinusiems ir atokiau nuo kitų savo įgūdžius lavinantiems reikėtų skirti ne baudas, o treniruotėms skirtas aikšteles.

Problema – ne vairuotojai, o vietų trūkumas

Vis dažniau kylant diskusijoms, kokie vairuotojų veiksmai turėtų būti priskiriami chuliganiškam vairavimui, o kada verta įvertinti kitus veiksnius, Lietuvos žurnalistų autoklubas nutarė apklausti asociacijos narius ir išsiaiškinti automobilizmo srityje dirbančių žurnalistų ir ekspertų nuomonę, ar valdomas slydimas visais atvejais yra chuliganiško vairavimo apraiška.

Apklausoje dalyvavę autoklubo nariai pripažįsta, kad situacija šalyje yra išties kebli. Kiekvieną žiemą galima išskirti dvi vairuotojų grupes: vieni, kone kiekviename kelio vingyje provokuoja automobilio slydimą, kiti – važiuoja į atokias aikšteles, kur nesutiktų nė vieno kito automobilio ar pėsčiojo, ir bando perprasti slystančio automobilio valdymo principus. Vis dėlto, tiek vieni, tiek kiti yra pripažįstami kelių chuliganais, nors jų keliamas pavojus eismo saugumui gerokai skiriasi.

Net 85 proc. apklaustų autoklubo narių teigia, kad bene pagrindinė šios nedėkingos situacijos priežastis – įgūdžių lavinimui skirtų vietų trūkumas. Dažnu atveju įvairūs autodromai yra privačiose teritorijose, į kurias negali patekti bet kuris norintis, o jei tokia galimybė suteikiama – už kiekvieną pasivažinėjimo valandą tenka atseikėti ne kiekvienam įkandamą sumą – paslaugos mokestį. Tačiau ar tai reiškia, kad savo vairavimo įgūdžius gali lavinti tik pasiturintys?

Daugiau žinių – didesnis saugumas

Apklausos dalyviai, baigę įvairias vairavimo akademijas, dalyvavę įvairiose lenktynėse, nuo paprasčiausio slalomo iki 1000 kilometrų lenktynių ar Dakaro maratono, sutaria, kad valdomo slydimo įgūdžiai iš tiesų turi teigiamos įtakos vairuotojo elgesiui ekstremaliose situacijose. 60 proc. apklaustųjų sutinka, kad žinodamas, kokiu principu vyksta automobilio slydimas vairuotojas gebės ir tinkamai į jį sureaguoti bei priimti teisingus sprendimus, o taip netgi išvengti eismo įvykio.

Žurnalistas ir įvairių lenktynių dalyvis Dainius Leonavičius teigia, kad vairavimo įgūdžių tobulinimas yra reikalingas kiekvienam vairuotojui. Jis neslepia, kad jam pačiam ne kartą tik lenktynėse įgyta patirtis padėjo išvengti itin skaudžių įvykių kelyje, kurie, tikėtina, nepatyrusiam vairuotojui galėtų būti lemtingi.

„Nekalbu apie situacijas, kai yra važiuojama arti galimybių ribos ar išdykaujama, kalbu apie visiškai įprastas situacijas keliuose. Tenka pripažinti, kad ne tik nepatyrę, bet ir daug vairavimo patirties turintys vairuotojai patenka į nemalonias situacijas, tačiau esminis skirtumas yra tai, jog patyrusiems jos „kainuoja“ mažiau. Kodėl taip yra? Patyręs vairuotojas geba greičiau įvertinti jau prasidedančią nemalonią situaciją ir ją žymiai efektyviau išspręsti. Manau, kad valdomo slydimo mokymasis, jo principų supratimas ir motorikos išugdymas įprastose situacijose, kelyje padeda išvengti nevaldomo slydimo ir visų su tuo susijusių pasekmių“, – įžvalgomis dalijasi D. Leonavičius.

Realūs įgūdžiai ar įsivaizdavimas

Tiesa, 85 proc. autoklubo narių atkreipia dėmesį, kad kiekvienas besistengiantis įkąsti valdomo slydimo principus turėtų nepamiršti ir veiksmų, kurie galėtų padėti apskritai išvengti nenumatytų ir ekstremalių situacijų keliuose.

Vairavimo ekspertas ir žurnalistas Vitoldas Milius pabrėžia, kad įprastai dalyvaujant eisme automobilio slydimas reiškia, kad jau gerokai anksčiau buvo padaryta vairuotojo klaida, todėl labai svarbu, kad prieš mokydamiesi suvaldyti slydimą, pirmiausia vairuotojai išmoktų, kaip jo apskritai būtų galima išvengti.

„Pirmiausia reikia stengtis nedaryti klaidų, visgi, jei jau per vėlu, turimi įgūdžiai tikrai gali tapti vieninteliu išsigelbėjimu iš ekstremalios situacijos. Tačiau vėlgi – nebūtinai. Valdomas slydimas yra tai, ko mokosi sportininkai ir tam jie nuolat treniruojasi, todėl nereikėtų manyti, kad kelis kartus slystantį automobilį suvaldęs vairuotojas sugebės tinkamai elgtis ir bet kokioje situacijoje kelyje. Žinoma, gebėjimas slydimą valdyti visada bus geriau nei tokių įgūdžių neturėjimas, tačiau tam, kad būtų pasiekta reali nauda, svarbu įgūdžius nuolat tobulinti bei tai daryti ne gatvėse“, – aiškina V. Milius.

Ypač svarbi atskirtis

Žurnalistai, saugaus eismo ir kiti ekspertai sutaria, kad savo gebėjimų ir automobilio galios demonstravimas bendro naudojimo keliuose neturėtų būti propaguojamas, tad ir už chuliganišką vairavimą skiriamos baudos turi būti atitinkamos. Vis dėlto, 71 proc. apklausoje dalyvavusių specialistų teigia, kad adekvačiai automobilio valdymo įgūdžius lavinantiems, sąmoningai sprendimus priimantiems, riziką įvertinantiems ir nuošaliose aikštelėse besivažinėjantiems vairuotojams dalinamos baudos yra gerokai per didelės. Autoklubo nariai tikina, kad reikėtų nubrėžti aiškią ribą, kuri atskirtų, kas yra tikrasis kelių chuliganas, o kam vertėtų pasiūlyti saugią vietą įgūdžių lavinimui.

Tiesa, neretai teigiama, kad valdomo slydimo pagrindus turintys vairuotojai keliuose elgiasi drąsiau, o dėl to sukelia pavojų ir kitiems eismo dalyviams. Vis dėlto asociacijos nariai tam nepritaria ir aiškina, kad turintys daugiau patirties dažnu atveju kaip tik gali geriau įvertinti, kokios įtakos turi skirtingos oro ir eismo sąlygos automobilio valdymui bei kur yra riba, kai automobilio padangų sukibimas su keliu tampa nebepakankamas.

Vis dėlto, Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai pastebi, kad vairuotojai taip pat turėtų suprasti, jog iš teisų norint lavinti įgūdžius, to reikėtų mokytis kartu su specialistais, kurie galėtų iškart paaiškinti pagrindinius automobilio valdymo principus bei kaip išvengti ekstremalių situacijų, ar kaip elgtis jau į jas patekus. Specialistai teigia, kad labai svarbu, jog žmogus patekęs į nenumatytą situaciją ne gebėtų galvoti, kokius sprendimus reikia atlikti, o turėtų automatiškai suformuotą įprotį atlikti konkrečiai situacijai reikalingus teisingus veiksmus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Patarimai vairuotojui. Kaip teisingai stabdyti?

PVM išlaidos užsienyje

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

TA atmintinė

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

PARTNERIO TURINYS

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Mercedes-Benz A45 AMG – galingiausias serijinės gamybos hečbekas

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Kaip veikia turbinos

„Spygliai” (Metalikas)

Mašinų saugumas – kas toliau?

Padangų keitimo laikas

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.