• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

RALLY ŽEMAITIJA 2021- R5 klasės dalyvių rekordas

„Rally Žemaitija 2021“ trasomis lėks Lietuvoje neregėtas tarptautinės klasės reikalavimus atitinkančios technikos karavanas

Tarp 64 ekipažų, pareiškusių norą startuoti pirmosiose šio sezono Lietuvos ir Lenkijos ralio čempionatų lenktynėse, net 25 važiuos R5 klasės automobiliais bei vienas WRC bolidas. Vos prieš porą metų tokiais skaičiais negalėjo pasigirti net kai kurie Europos ralio čempionato etapai. Tačiau gamyklinė lenktynių technika savaime svarbi tik tiek, kiek padeda pilotams atskleisti jų vairuotojišką talentą, o trasoje sukurti ralio fanus užburiančius reginius. Kaip seksis pirmąjį LARČ sezoną R5 suvaldyti bandysiantiems mūsiškiams sportininkams?

Kad būtent R5 bolidas gali tapti tramplinu į kitą lenktyniavimo lygį ir svarbiausiu pergalių recepto ingredientu, jau turėjome progos pamatyti savo akimis. Prieš trejus metus Vaidotas Žala, persėdęs į „Škoda Fabia R5“, tapo itin sunkiai pavejamu. Tačiau jei šis atletas net važiuodamas su žoliapjove sugeba diktuoti greičio madas, tai kitų pilotų patirtis gerokai sudėtingesnė. Vytautui Švedui su „Volkswagen Polo GTI R5“ tiesiog fatališkai nesisekė. Dominykas Butvilas po poros metų pertraukos grįžęs į trasą su „Škoda Fabia R5“ buvo priverstas pripažinti, kad pagrindiniai varžovai lekia kiek greičiau.

Tuo metu rokiruotės Vlado Jurkevičiaus garaže tapo dideliu siurprizu. Paskutiniame praėjusių metų LARČ etape „Samsonas Rally Around 7 Lakes“ į Zarasus atvairavęs išsinuomotą „Škoda Fabia R5“, viso labo trejetą metų lietuviško ralio padangėje šmėžuojantis džentelmenas be jokių mandagybių pradėjo lipti ant kulnų V. Žalai, Martynui Samsonui, Janiui Vorobjovsui ir kitiems grandams. Vladas nei viename iš 13 greičio ruožų neatvežė kuklesnio rezultato nei 5-oji vieta.

Toks pasirodymas išsklaidė visas abejones „ar verta?“ keisti R2 klasės „Peugeot“ į R5 klasės „Škoda“, todėl į „Rally Žemaitija 2021“ V. Jurkevičius atvyksta jau su nuosavu „Fabia R5“ automobiliu ir maždaug 1500 „greitų“ kilometrų patirtimi įvairiuose testuose bei tarpsezonio varžybose.

„Esminis skirtumas – gerokai didesnis greitis ir su tuo susijusi būtinybė greičiau priiminėti visus sprendimus. Jei su automobiliu priekiniais varančiaisiais į kai kuriuose posūkius nerdavom maždaug 130 km/val. greičiu, dabar tą pačią užduotį pradedam spręsti judėdami 150 km/val. Tai neišvengiamai susiję su hamletiškomis abejonėmis „ar  išsilaikysim norimoje trajektorijoje?“. Faktas, kad R5 išsilaiko, todėl svarbu prisiversti tuo patikėti ir padaryti atitinkamas korekcijas nuosavoje galvoje. Kol kas galiu pasakyti tik tiek, kad man toji minčių inventorizacija dar nesibaigė ir kad dar nesam tokie greiti, kokiais leidžia būti automobilis“, – atvirauja V. Jurkevičius.

Vladas taip pat džiaugiasi, kad prisijaukinti naują techniką jam itin efektyviai padėjo autosporto  inžinierių iš Latvijos komanda SRT. Būtent jie laikomi turinčiais daugiausia patirties Baltijos šalyse prižiūrint R5 klasės bolidus, todėl padėjo iš gerokai didesnės automobilio važiuoklės ir transmisijos reguliavimo galimybių paletės išsirinkti tokius nustatymus, kurie leidžia komfortiškiausiai jaustis labai konkrečius pageidavimus turinčiam lenktynininkui.

Kitas R5 klubo debiutantas – Giedrius Notkus – į „Škoda Fabia R5“ persėda po 10 metų lenktyniavimo pilotuojant „Subaru Impreza“ bei „Mitsubishi EVO“. Tik skirtingai nei V. Jurkevičius, naujasis Giedriaus pirkinys į Lietuvą atkeliavo likus mėnesiui iki „Rally Žemaitija“, o pirmą kartą išbandytas trasoje tik šią savaitę.

„Lig šiol buvau tik vienuose testuose sėdęs prie komandos bičiulio Jono Sluckaus „Škoda Fabia R5“ ir, reikia pripažinti, buvau šiek tiek nusiminęs: mašina elgėsi kiek kitaip, nei tikėjausi, o trasoje kiekviename kilometre buvau beveik sekunde lėtesnis nei V. Jurkevičius. Tačiau po birželio 1-ąją surengtų bandymų su savu automobiliu, nuotaikos visai kitos, nes dabar galiu šiek tiek agresyviau nerti į posūkius ir leisti daugiau slysti galui. T. y. viskas artimiau „Mitsubishi EVO“ elgsenai, todėl jaučiuosi komfortiškiau. Priprasti reikia tik prie mažesnių šoninės inercijos jėgų posūkiuose. Taip pat susitaikyti, kad maksimalus greitis siekia 176 km/val. – su senąja savo „valtimi“ mes ilgose tiesiosiose be vargo įsibėgdavome iki 200 km/val.“, – pirmaisiais įspūdžiais dalijosi G. Notkus.

Beje, iš Lenkijos atkeliavusi Giedriaus „Škoda Fabia R5“ yra dalyvavusi 35 lenktynėse ir bent du kartus „nurašyta“, todėl jos kėbulas po visų remonto darbų yra praktiškai naujas. Papildomų darbų prieš startą šiųmetiniame  LARČ panevėžiečiams praktiškai atlikti nereikėjo.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Suportų restauravimas

PVM išlaidos užsienyje

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Hibridiniai automobiliai

Ką reikia žinoti apie hibridinius automobilius?

Ką daryti, kad automobilis žiemą „nepasigautų gripo“?

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

PARTNERIO TURINYS

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Geras autoservisas Vilniuje

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

STRAIPSNIAI

Kapitalinis variklio remontas per 30 min.

Kai švenčiama netoli automobilių

Lietuviškas vairuotojo pažymėjimas užsienyje: klausimai ir atsakymai

Dujų montavimas

Apie GPS

„Lotus“: padangų naudojimo pranašumą nebūtinai turėsime visur

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.