• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Incidentai požeminėse stovėjimo aikštelėse: kokių taisyklių geriau nepamiršti

parkingai avarijos

Prekybos centruose ir naujos statybos daugiabučiuose populiarėjančios požeminės stovėjimo aikštelės tampa užuovėja daugeliui vairuotojų – automobilis bent kuriam laikui išvaduojamas nuo netikėto pavasarinio sniego ar lietaus, malonu iš automobilio išlipti ir nesušlapti. Visgi, šios aikštelės susijusios ir su incidentais, kurie kartais įvyksta primiršus vieną pagrindinių taisyklių ir gali kainuoti labai brangiai.

Problema – ir veidrodėliai

Jei automobilis ilgiau buvo laikomas lauke, įvažiuojant į požemines stovėjimo aikšteles gali kilti nepatogumų dėl temperatūrų skirtumų aprasojus veidrodėliams ir galinio vaizdo stebėjimo kameroms. Tai itin aktualu mėginant transporto priemonę pastatyti ar manevruojant atbulomis. 

Juk tada galima nepastebėti ne tik pėsčiųjų, kitų transporto priemonių, bet ir konstrukcijų – dažnai pasitaiko atvejų, kai atsitrenkus į žemiau sumontuotas konstrukcijas, pavyzdžiui, komunikacinius vamzdžius, apgadinamas automobilio stogas ir kitos detalės. Tad visada verta vadovautis ne tik stebėjimo kameromis ir veidrodėliais, bet ir atidžiai pasižiūrėti bei įsitikinti, ar judėti yra saugu. Dėl vietos taupymo dažnai ne itin erdvios požeminės stovėjimo aikštelės sukelia ir kitų problemų didesnių gabaritų transporto priemonių ar mažiau vairavimo patirties turintiems vairuotojams. 

„Užvažiavus ant stovėjimo vietą žyminčių linijų, galima atsidurti pernelyg arti kitų transporto priemonių, trukdyti įlipti šalia esančios transporto priemonės vairuotojui. Tai galiausiai lemia kėbulo apibraižymus ir nors nebūsite kalti dėl to, tačiau nemažai laiko atims eismo įvykio deklaracijos pildymas“, – perspėja ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius.

Reikėtų daugiau kultūros

Požeminėse stovėjimo aikštelėse daug problemų kyla ir dėl primirštų kelių eismo taisyklių. R. Pocius primena, kad nesant pirmumą nurodančių ženklų ir atsidūrus lygiareikšmėje sankryžoje, reikia vadovautis dešinės rankos taisykle – tuomet pirmumą įgyja iš dešinės pusės atvažiuojanti transporto priemonė. 

„Reikia nepamiršti, kad dešinės rankos taisyklė negalioja pajudant iš stovėjimo vietos. Todėl prieš pradedant judėti privalu įsitikinti, kad tai daryti yra saugu, visada praleisti kitus eismo dalyvius ir parodyti įspėjamąjį posūkio signalą“, – primena ERGO ekspertas. 

Dešinės rankos taisyklė taip pat negalioja esant kelio ženklams ir kelio dangos ženklinimui. Jei požeminėse stovėjimo aikštelėse ant kelio dangos iš baltų trikampių sudaryta linija, būtina prie jos sustoti. Būtent ji nurodo šalutinio kelio susikirtimą su pagrindiniu. 

„Išvažiavus iš šalutinio kelio priešais pirmumą turinčią transporto priemonę, pastarosios vairuotojas gali nespėti laiku sureaguoti, o kaltininku pripažįstamas pirmumo nepaisęs eismo dalyvis. Reikia pasidžiaugti nebent tuo, kad požeminėse stovėjimo aikštelėse sunku pasiekti didelį greitį, tad žalos paprastai yra mažesnės, retesni žmonių sužeidimai“, – teigia draudimo ekspertas.

Už atsainumą – didžiulės baudos

R. Pocius pastebi, kad požeminėse stovėjimo aikštelėse dažniau nukenčia automobilių bamperiai ir veidrodėliai, transporto priemonės apibraižomos, kartais – vos matomai. Pasitaiko, vairuotojai į tai numoja ranka, ko daryti nereikėtų. 

„Visuomenėje vis dar gajus įsitikinimas, kad eismo įvykiu laikomas tik dviejų transporto priemonių susidūrimas ar tuomet, kai nukenčia žmonės. Tačiau eismo įvykio deklaracijos taip pat negalima pamiršti apgadinus sieną ir atitvarus, nes tai trečiajai šaliai priklausantis turtas, kuriai padarytą žalą reikia atlyginti“, – perspėja pašnekovas. 

Nusprendus negaišti laiko dėl menkų žalų ir nepildyti eismo įvykio deklaracijos, vėliau gali tekti susidurti su gerokai kišenes patuštinančiomis baudomis. Už pasišalinimą iš eismo įvykio vietos, jei padaryta mažesnė nei 750 eurų žala, numatyta nuo 600 eurų siekianti bauda. Jei žala didesnė, bauda gali siekti ir pusantro tūkstančio eurų. Jei eismo įvykį sukelia teisės vairuoti neturintis asmuo, baudos gali siekti ir kelis tūkstančius eurų. 

„Įvykus eismo įvykiui stovėjimo aikštelėje, taip pat nereikėtų problemų spręsti žodiniais ar rašytiniais susitarimais, nesant aplinkui apgadinto turto savininko atidėti eismo įvykio deklaracijos pildymą. Norint išvengti nesusipratimų ir gresiančių baudų, apie incidentą būtina iškart pranešti policijos pareigūnams, taip pat rekomenduojama apgadinimus užfiksuoti telefono kamera“, – pataria ERGO atstovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

Profesionalus starterių remontas Panevėžyje

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

Nykstanti rūšis: rėminė automobilio konstrukcija

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas su B. Vanagu

PARTNERIO TURINYS

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

GPS meistras pataria

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

STRAIPSNIAI

Padangų oro slėgio kontrolė

Toyota automobiliai

Populiariausios naudotų automobilių markės

Dėmių sudarymas

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Degalus taupančios padangos

Užpildo krateriai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.