• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Skyflash”: įsibėgėjanti reaktyvinė skraidyklė

Užuot laukę, kol rinkoje pasirodys įperkamos reaktyvinės skraidyklės, vokietis Fricas Ungeris (Fritz Unger) su bendraminčiais nusprendė susikonstruoti tokią pats. Rezultatas – kuklaus biudžeto vienvietė reaktyvinė skraidyklė, pavadinimu „Skyflash”. Ir tai – ne koks nors aklai nukopijuotas „Reaktyvinio Žmogaus” Ivo Rosio (Yves Rossy) reaktyvinių sparnų plagiatas, o originali skraidyklė, pasižyminti esminiu skirtumu – kad ja pakiltum į orą, reikia įsibėgėjimo tako.

Nuo pat tos akimirkos, kai būdamas 14-os F. Ungeris tapo pilotu, jis svajoja apie skraidymą be privalomo „įkalinimo” lėktuvo kabinoje. Įkvėptas minėto I. Rosio ir pasaulio rekordininko Felikso Baumgartnerio (Felix Baumgartner) pasiekimų, vokietis su keletu bičiulių pradėjo projektuoti „Skyflash”.

„Skyflash” – reaktyvinis sparnas, sukonstruotas taip, kad jį vilkintis asmuo norėdamas pakilti turi įsibėgėti pakilimo taku. Sparnų konstrukcija imituoja kondoro –Andų aukštikalnėse sklandančio didžiulio paukščio – sparnus, kuriais grobuonis sėkmingai išnaudoja kalnų vėjų privalumus.

Lėktuvų modeliuotojai kintančio (lankstaus) sparno technologijas, kurios padeda lėktuvams leidžiantis ir kylant, jau komponuoja į moderniausius keleivinių lainerių modelius. Panašiu principu veikia ir „Skyflash” – skirtumas tas, kad jis yra mažesnis. Bendras sparnuotės ilgis – 3,5 metro. Sparnai sudaryti iš trijų atskirų elementų, kurie kylant ar leidžiantis funkcionuoja atskirai, o skrydžio metu, siekiant išlaikyti greitį ir stabilumą, susijungia į vieną.

Skraidyklę varo du dyzeliniai reaktyviniai varikliai su mikroturbinomis. Varikliai įmontuoti į centrinę sparno dalį, po kuria įsitaiso skraidyklės pilotas. Skraidyklėje įmontuotas kompiuteris ir elektronika. Kompiuteris sujungtas su 8 colių ekranu, pritaisyta ant piloto rankos. Degalų talpykloms vietos palikta sparnuose.

Kartu su pilotu skraidyklė sveria apie 130 kg, o maksimalus svoris – 161 kg. Skraidyklė įsibėgėja ir stabdo riedėdama 25,4 cm skersmens ratais, „apautais” bekelei skirtomis padangomis, todėl „Skyflash”, reikalui esant, gali kilti ne tik nuo asfaltuoto kelio, bet ir nuo vieškelio, pievos ir pan.

„Skyflash” valdymo įrenginiai – labai paprasti. Pilotas turi ne tik ant riešo montuojamą ekraną, bet dešinėje rankoje laiko ir droselį. Atsidūrus ore, kilimas aukštyn ir vairavimas atliekamas perskirstant piloto kūno svorį.

Kreiserinis „Skyflash” greitis – 126 km/val. Maksimalus aukštis – 3 600 metrų, skrydžio nuotolis – apie 100 km. Taigi, skrydis trunka maždaug 1 valandą. Skraidyklės autoriai ne visai teisūs, puse lūpų sakydami, kad „leistis šia skraidykle yra visai tas pats, kas ir kilti”. Leidimasis šia skraidykle – gerokai pavojingesnis nei kilimas. Į „Skyflash” komplektą įeina ir parašiutas.

Iki šiol buvo sukonstruoti trys tokios skraidyklės egzemplioriai. Vienas – mažas aliumininis modelis tyrimams aerodinaminiame tunelyje; 1:4 dydžio egzempliorius kaip pristatymams skirta koncepcija ir 3:4 dydžio egzempliorius, skirtas pajusti realesnį skraidyklės dydį. Skraidymui paruoštas „Skyflash” pagamintas iš aviacinės faneros, padengtos plastiku. Kad gamybos kaštai nebūtų dideli.

Jei medinė skraidyklės versija funkcionuos kaip suplanuota, entuziastai imsis „Skyflash I” modelio gamybos iš stiklo pluošto. Šioje versijoje būtų montuojami galingesni varikliai, leisiantys padvigubinti techninius parametrus, o skrydžio nuotolį pailginti net penkis kartus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Skyflash
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Rungtynių sekimas keliaujant

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

Saugus eismas

Svarstomi siūlymai tobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laukiama gyventojų nuomonės

PATARIMAI

Užsidegė tepalo lemputė: ką daryti ir kada susirūpinti?

Kondicionieriaus priežiūra

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Automobilio langų priežiūra žiemą: dažniausios vairuotojų klaidos

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Vaizdo registratorius

STRAIPSNIAI

Automobilio plovimas be vandens

Ateities padangos – spalvingesnės

Audi pristato „karštąjį” kompaktinį visureigį RS Q3

Kodėl reikalingas atšvaitas?

Kaip atsiranda poros užpilde

Krovinių Gabenimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.