• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Nomeda Marčėnaitė ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

Nomeda Marčėnaitė daugelio žinoma, kaip menininkė ar nuolat besišypsanti televizijos laidų vedėja, tačiau jos širdyje dega ir dar viena aistra. Žinoma moteris yra prisiekusi automobilistė ir neatsispiria pagundai laikas nuo laiko sudalyvauti automobilių sporto iššūkiuose. Vienu tokių tapo ir paskutinį gegužės savaitgalį jau 26-ą kartą surengtas tradicinis „Press ralis“, kuriame N. Marčėnaitė prie specialiai varžyboms neruošto „Mazda3“ modelio vairo užėmė penktąją vietą automobilių su varikliais iki 2000 kub. cm klasėje.

„Varžybomis likau labai patenkinta. Važiavau ne dėl rezultato, bet dėl džiaugsmo, kurį patiria mėgstantis vairuoti žmogus lenktyniaudamas. Tas adrenalinas yra nuostabus, nes man kitaip atsikratyti streso ir nepavyksta. Manau, kad tą patį išgyveno dauguma ten važiavusių žmonių. Ir man nepaprastai smagu matyti vis daugiau lenktynėse vairuojančių moterų“, – po varžybų džiaugėsi N. Marčėnaitė.

Su automobiliu susidraugavo greitai

TV laidų vedėja nėra žurnalistų ralio naujokė. 2012 m. šiame tarptautiniame renginyje ji vairavo lietuvių paruoštą elektromobilį.  N. Marčėnaitė pažymėjo, kad jai įdomus sportiškas vairavimas, nors į šią veiklą aktyviai ir neįsitraukia.

„Automobiliai yra mano aistra dar nuo vaikystės. Jeigu mane būtų mokę nuo mažens, esu tikra, kad būčiau labai nebloga lenktynininkė. Gaila, kad kasdieniame gyvenime tuo rimčiau užsiimti neturiu kada. Bet kai taip sukrenta aplinkybės, kad man pasiūlo ir tas savaitgalis kaip tik neužimtas, tai važiuojam!“, – šypsojosi pašnekovė.

Tik lenktynių išvakarėse „Press raliui“ pradėjusi ruoštis N. Marčėnaitė sakė, kad pasirengimas užtruko trumpai, tačiau su automobiliu pavyko „susidraugauti“ greitai ir pasiektas rezultatas įrodė, kad net specialiai nerengtas modelis gali būti tinkamas azartiškam vairavimui.

Dar treniruotėse išbandydama „2020 m. Pasaulio automobilių dizaino apdovanojimą“ pelniusį „Mazda3“ ji pastebėjo, kad tai labai komfortiškas automobilis. Tiesa, įsibėgėjimas, anot N. Marčėnaitės, užtrunka, tačiau varžybų įkarštyje išryškėjo kiti privalumai.

„Automobilis yra fantastiškai manevringas. Pasuka net tada, kai atrodo, kad to jau nepavyks padaryti, todėl slalomo užduotis pavyko įvykdyti visas. Be to, jis labai paklusnus – ypač tai pasakytina apie vairo mechanizmą. Labai gerai laikosi ant kelio, nesimėto ir neslidinėja. Važiuoja saugiai, patikimai ir prognozuojamai“, –  pasakojo N. Marčėnaitė.

Japonijos gamintojų modelyje įdiegta judėjimo kontrolės sistema, kuri nuolat perskaičiuoja važiavimo dinamikos parametrus ir nejuntamai reguliuoja varomiesiems ratams perduodamą galią įveikiant posūkius. Taip užtikrinamas didesnis važiavimo stabilumas.

Anot N. Marčėnaitės, kasdieniam važinėjimui „Mazda3“ turi ir daugybę kitų pranašumų, kurių šį kartą neprireikė varžybose.

„Joje tiek įvairių pagalbinių vairuotojui sistemų, kad aš tiesiog turėjau atsidaryti valdymo meniu ir eiti per sąrašą bei jas visas išjunginėti. Vėliau grįždama namo autostradoje tas funkcijas sugrąžinau ir išbandžiau, tai mano išvada – automobilis turi tikrai daug galimybių: mato eismo ženklus, įspėja apie galimus pavojus, savarankiškai laikosi eismo juostoje ir pan.“, – apibendrino N. Marčėnaitė.

Ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

TV laidų vedėja pasakojo nemėgstanti važiuoti visu greičiu greitkeliu – daug labiau traukia vingiuoti keliai, kuriuose galima išmėginti įvairias trajektorijas, įvertinti automobilio elgesį. Jos teigimu, kuo daugiau vairuotojų turėtų galimybes išmėginti savo sugebėjimus kontroliuoti automobilį ekstremaliomis sąlygomis tam skirtuose autodromuose ar trasose, tuo geresnė būtų bendra eismo padėtis Lietuvoje.

„Kaip vaikai išmokę plaukti baseine be jokios baimės neria į jūrą, kuri turi ir sroves, ir traukas, ir duobes, ir vėliau skęsta, taip ir su automobiliais. Jeigu žmogus tiesiog važinėja „gazas dugnas“ ir galvoja, kad viską moka, tai toks mąstymas yra labai naivus. Tikram suvokimui reikėtų pabandyti vairavimą ant ledo, ant žvyrkelių, nes neturintis ekstremalaus vairavimo patirties žmogus ekstremaliose situacijose dažniausiai ir elgiasi neteisingai.

Aš tikrai už tai, kad būtų mokoma vairuoti ne tik 30 km/val. greičiu, bet ir tikruose greičio ruožuose, kad vairuotojai nebūtų tokie nepagrįstai užtikrinti. Be to, tai labai geras būdas išsikrauti ir suvokti, kad to geriau nedaryti bendro naudojimo keliuose“, – linki N. Marčėnaitė.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

PVM išlaidos užsienyje

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Hibridiniai automobiliai

Ką reikia žinoti apie hibridinius automobilius?

Diagnostika padeda užbėgti automobilių ligoms už akių

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

PARTNERIO TURINYS

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Profesionalus važiuoklės remontas

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Geras autoservisas Vilniuje

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

STRAIPSNIAI

„Lotus“: padangų naudojimo pranašumą nebūtinai turėsime visur

Odometras ne visada rodo tiksliai

Pažymėję automobilį miegosite ramiau

Naujasis Peugeot 208

Nauja vagių taktika – automobilius vogti dalimis

Amortizatoriai – viena svarbiausių saugų automobilio eksploatavimą užtikrinanti priemonė

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.