• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Alkoblokas – „juodoji“ automobilio dėžė: kodėl neįmanoma jos apgauti?

Alkoblokus – specialius įtaisus, montuojamus prasižengusių vairuotojų automobiliuose – autoekspertai lygina su lėktuvų „juodosiomis“ dėžėmis. Tai – daugiau nei 1200 Eur kainuojantis aparatas, fiksuojantis daugybę parametrų ir šiuos parodymus saugantis arba net ir perduodantis nuotoliniu būdu.

Lietuvoje alkoblokų naudojimo tvarka dar neįteisinta, ji tik svarstoma. Tačiau panašu, kad nuo 2017 m. ne vieno pagauto neblaivaus vairuotojo automobilyje atsiras ir alkoblokas.

Alkoblokai nėra aktualūs pavyzdingiems, nevartojantiems alkoholio vairuotojams, važiuojantiems nuosavais automobiliais. O bent kartą nusidėjusiems jie turėtų atlikti kontrolės funkciją.

Svarbiausia – kad toks apsvaigęs vairuotojas negalėtų užvesti automobilio ir kad jam to padaryti nepadėtų niekas kitas.

Geriausiai apie alkoholio matuoklius (jie yra sudedamoji alkobloko dalis) išmanantis įmonės „Alkotesteris.lt“ direktoriaus pavaduotojas Jevgenijus Leončikas pademonstravo, kaip veikia modernius alkoblokas „Drager Interlock 7000“, kurio apgauti – neįmanoma ir nerekomenduojama. Antraip, pagal Europos praktiką, galite visam gyvenimui atsisveikinti su vairuotojo pažymėjimu.

Jevgenijaus Leončiko  demonstruojamas alkoblokas telpa į demonstracinį lagaminėlį. Jį sudaro alkotesteris ir lėktuvo „juodąją dėžę“ primenantis valdymo blokas. Jis sujungtas su degimo blokavimo įtaisu ir, jei reikia su kitomis išmaniomis sistemomis (tarkime, transporto valdymo sistema, kuria naudojasi didžiosios įmonės).

Apsaugos priemonės

1. UŽVEDIMAS IR PŪTIMAS.

Sėdęs prie automobilio, kuriame įrengtas alkoblokas, vairo, vairuotojas įjungia degimą. Po keliolikos sekundžių alkotesterio, laidu sujungto su valdymo bloku, ekrane pasirodo prašymas „Pūsti“.

Pučiama beveik taip pat, kaip į elementarų alkoholio matuoklį. Tačiau pačioje pabaigoje Jevgenijus trumpai įtraukia orą į plaučius. Taip sistema supranta, kad pučia žmogus, o ne pompa ar fenas (dažnai sukčių naudojami įtaisai).

2. DAVIKLIAI

Alkoblokas turi daugybę išmanių daviklių, kuri padeda identifikuoti, kad pučia žmogus. Tai – slėgio, temperatūros ir kiti matuokliai bei davikliai, užkertantys kelią sukčiavimui.

Todėl nei iš baliono, nei iš plaukų džiovintuvo nepripūsite.

Sistema lygiai taip pat atpažįsta ir vadinamąjį „burnos alkoholį“ (jei suvalgėte saldainį ar paskalavote burną higieniniu skysčiu, turinčiu alkoholio). Tokiu atveju sistema fiksuoja ne alkoholio kiekį, o klaidą. Ir siūlo pūsti pakartotinai.

3. PAKARTOTINIS PŪTIMAS

Alkobloką galima sureguliuoti taip, kaip nori vairuotoją kontroliuojantis asmuo ar įstaiga. Galima nustatyti tik vieną pakartotinį pūtimą, o galima ir kelis.

Taigi, praėjus nustatytam laiko tarpui, sistema garso signalu ir užrašu kviečia papūsti pakartotinai. Alkoblokas sureguliuotas taip, kad toks prašymas antrą kartą pūsti nesukeltų eismo įvykio. Todėl variklis nėra blokuojamas,  vairuotojas turi pakankamai laiko pasukti į šalikelę ir ramiai atlikti prašomą procedūrą.

Jei to nepadaro per skirtą laiką, variklis vis tiek nėra blokuojamas (kad nekiltų avarinių situacijų), tačiau įsijungia garsinė signalizacija, taip atkreipianti kitų eismo dalyvių dėmesį. Signalizacija nutyla tik išjungus degimą. O tuomet užvesti automobilio be pūtimo testo neįmanoma.

4. DUOMENŲ KAUPIMAS IR PERDAVIMAS

Daugelis vairuotojų, perskaitę pirmuosius pranešimus apie alkoblokų veikimą, bandė juokauti, neva apgauti sistemą labai lengva. Tarkime, galima juk pūsti pompa ar bala žino kuo. Kaip jau buvo rašyta, išmani daviklių sistema tokius pokštus iškart atpažįsta.

Tačiau didžiausias peilis bandančiam sukčiauti vairuotojui yra tai, kad sistema fiksuoja savo atmintinėje kiekvieną veiksmą, kiekvieną bandymą. Jei bus užfiksuota, kad bandėte elgtis nesąžiningai, jūsų laukia dar griežtesnis verdiktas po pokalbio su kontroliuojančiu asmeniu.

Beje, visi duomenys gali būti ne tik kaupiami, bet ir perduodami nuotoliniu būdu – juk gyvename interneto ir kosminių palydovų amžiuje. Taigi apie jūsų bandymą vairuoti vartojus alkoholio, arba pastangas paveikti sistemą (tarkime, nutraukiant grandinę), policija, socialinis darbuotojas ar įmonės administratorius gali būti informuoti akimirksniu.

5. KAMERA

Dar vienas labai svarbus saugiklis, montuojamas alkobloko sistemoje, yra vaizdo kamera. Ji niekais paverčia bet kokį gudročių argumentą „duosiu papūsti keleiviui“. Kamerą taip pat galima kalibruoti taip, kaip tai patogiau kontroliuojančiam mėgstantį išgerti vairuotoją asmeniui.

Pavyzdžiui, kamera užfiksuoja vairuotojo veidą pirmojo pūtimo metu ir paskui periodiškai tikrina, ar vis dar tas pats žmogus vairuoja automobilį. Jei vaizdas kelia įtarimų, prašoma pūsti į alkotesterį pakartotinai.

Kitas variantas – fotografuoti vairuotoją kiekvieno pūtimo metu. Jei vaizdelis nesutaps, sudie vairuotojo pažymėjimui per amžius.

KELIOS ĮDOMYBĖS

Alkoblokas tikrai neapsunkina vairavimo, jei automobilyje įrengta start/stop sistema. Alkoblokas neprašys pūsti ir to atveju, jei trumpam išjungėte variklį spūstyje ar neapdairiai užgesote.

Dar vienas įdomus niuansas. Galbūt pastebėjote, kad modernių alkoblokų alkostesterį automobilyje identifikuoti nėra lengva. Jo pūtimo anga specialiai nusukta nuo vairuotojo. Todėl alkotesteris iš pirmo žvilgsnio primena telefoną ar tiesiog valdymo blokelį.

Gamintojai sugalvoja ir daugiau gudrybių, kurios leidžia vairuotojams išsaugoti orumą. Gaminami netgi specialūs kavos puodeliai, uždengiantys alkotesterį.

VAIRUOTOJO PATIKIMUMO KRITERIJUS

Daugeliui kyla klausimas, kodėl alkobloko alkotesteris nerodo promilių skaičiaus, o tik žalią TAIP arba raudoną NE? Yra kelios priežastys.

Viena, kad kontroliuojanti įstaiga, vairuotojui nežinant gavusi detalią pūtimų ataskaitą, matytų, koks buvo faktinis vairuotojo blaivumas/girtumas. Galbūt jis kelis kartus buvo pavojingai priartėjęs prie ribos ir yra nepatikimas?

Kita priežastis – negalima sudaryti linkusiam išgerti vairuotojui galimybių vartoti alkoholio „iki normos“. Nes tai prieštarauja pagrindiniam alkobloko principui – leisti vairuoti tik visiškai blaiviam.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

vairuotojo pažymėjimas privalumai

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

Ką reikėtų žinoti apie automobilių stiklų šviesos laidumą?

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Eismo įvykio deklaracijos pildymas

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Ar keisti alyvą?

Mopedo vairuotojas. Kaip juo tapti?

PARTNERIO TURINYS

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Profesionalus važiuoklės remontas

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Stogo skersiniai

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

STRAIPSNIAI

Be važiuoklės – nevažiuosi !

„Lamborghini Gallardo“ šėlsmas miško kelyje

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Viskas ką reikia žinoti apie alyvas

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Patarimai perkantiems naudotą automobilį

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.