• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018 – Dominykas Danys

Sekmadienį Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome vyko konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ kulminacija – finalas. Įveikę daugiau nei tūkstantį internetu besiregistravusių žmonių bei per du šimtus į tris atrankos etapus susirinkusių žmonių, saulėtą rugsėjo sekmadienį į Šiaulių autodromą atvyko 23 geriausieji.

Įveikęs 8 vairavimo ir teorijos rungtis, geriausiu Lietuvos vairuotoju pripažintas Dominykas Danys. Jis finale surinko 166 taškus ir 15-a aplenkė antroje vietoje likusį Benediktą Bočkų. Trečias su 145 taškais liko Kęstutis Pukas, ketvirtas liko Tomas Benetis (143), penktas Deimintas Valiūnas (139), o šeštas – Edgaras Latiškevičius.

Geriausios Lietuvos vairuotojos titulą iškovojo Solveiga Dambrauskaitė, o geriausio jauno vairuotojo, turinčio iki 2 metų stažą – Jokūbas Dargis. Pastaroji įskaita konkurse organizuojama pirmą kartą, o Solveigai tai jau antrasis geriausios vairuotojos titulas.

„Vairavimo rungtyse jaučiuosi stipriausiai, tačiau čia ne viskas šiandien pavyko. Gerai pavyko reakcijos testas, tačiau nejaučiau vidutinio greičio. Visur stengiausi nepridaryti klaidų ir bendras rezultatas rodo, kad tai padaryti pavyko“, – sakė garbingą titulą iškovojęs vilnietis D. Danys, kuriam tai jau antrasis toks laimėjimas. Pirmą kartą geriausiu Lietuvos vairuotoju jis tapo 2014-aisiais. Jis, be gausybės renginio partnerių apdovanojimų, iškovojo įspūdingą prizą – startą 2019 m. „Press ralyje“ su paketu „viskas įskaičiuota“. D. Daniui bus suteiktas „Suzuki“ automobilis, apmokėtas ralio startinis mokestis, degalai bei suteiktas profesionalus šturmanas.

Įvairios teorinės rungtys

Viso vairuotojams reikėjo įveikti 8 rungtis: 4 važiavimo ir 4 teorijos. Pirmoji teorinė užduotis buvo 10 klausimų apie automobilius testas. Ši užduotis itin sudėtinga – reikėjo pademonstruoti ne tik žinias, bet ir sumanumą, o kai kuriems dalyviams pravertė įvairiuose protmūšiuose įgyta patirtis. Pavyzdžiui, reikėjo iš keturių variantų pasirinkti, koks automobilis turi būti įrašytas po „Fiat Uno“, „Mazda2“ ir „Tesla Model 3“ modelių. Teisingas atsakymas – „Audi Quattro“, nes visų modelių pavadinimuose yra skaičiai 1, 2 bei 3, o „Quattro“ reiškia keturis. Geriausias rezultatas šioje rungtyje buvo tik 7 teisingi atsakymai, o daugelis dalyvių atsakė į 2-4.

Kita teorijos rungtis – „Blue Print“ detalių atpažinimas. Kiekviename atrankos etape vairuotojai bandė atpažinti 7-9 įvairių automobilių komponentų detales – vairo, tepimo sistemų ir pakabos. Finale jie turėjo atrinkti visas trijų etapų detales.

Trečioje teorijos dalyje buvo tikrinamas vairuotojų gebėjimas atpažinti įvairius skysčius. Į identiškas talpas buvo įpiltas aušinimo skystis, variklio alyva, dyzelinas, žieminis stiklų ploviklis, „Volfas Engelman“ nealkoholinis alus, kava ir kiti – iš viso 10. Visi vairuotojai pagal kvapą ir skysčio konsistenciją nuspėjo, kur įpiltas alus ir kur – langų plovimo skystis, daugelis neklydo įvardydami kavą. Tačiau beveik keturi iš penkių dalyvių padarė vieną klaidą, kuri jiems patiems vėliau skambėjo keistai – „Neste“ iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą NEXBTL dyzeliną palaikė vandeniu. Daugiau nei pusė dalyvių galvojo, kad bespalvis ir nestiprų kvapą turintis dyzelinas yra iš kiekviename name esančio čiaupo tekantis skystis. Puikiai čia pasirodė merginos, o S. Dambrauskaitė aplenkė visus – net 9 iš 10 skysčių ji įvardijo teisingai.

Paskutinėje teorinėje dalyje buvo tikrinama vairuotojų reakcija. Matydami skirtingas spalvas ir girdėdami garsą, jie turėjo per kuo trumpesnį laiką priimti tinkamą sprendimą – paspausti tam tikrą mygtuką. Šis iššūkis daugeliui pasirodė itin sudėtingas, o geriausiai čia pasirodė D. Danys.

Nuo bekelės iki vidutinio greičio

Praktinio važiavimo rungtys – taip pat keturios, o pati pirmoji – išbandymas „SsangYong Rexton“ automobiliu bekelėje. Dalyviams buvo paruošta speciali bekelės trasa, kurią reikėjo įveikti kuo tiksliau ir techniškiau, o kiekvieną judesį vertino greta sėdėjęs teisėjas. Ne visiems dalyviams sekėsi susidraugauti su sudėtinga pažliugusia trasa – kartą net prireikė traktoriaus, kad šis ištemptų įstrigusį visureigį.

„Suzuki Vitara“ automobiliui buvo parengta nesudėtinga slalomo trasa, kurią reikėjo įveikti du kartus. Pirmąjį – rašant SMS žinutę, antrąjį – važiuojant normaliai, abi rankas laikant ant vairo. Konkurso dalyviai turėjo puikią progą įsitikinti, jog trukdžiai kelyje mažina koncentraciją ir vairuoti su telefonu rankoje labai sudėtinga. Ši užduotis tarsi atrankos etapuose buvusių užduočių pratęsimas – ja siekiama parodyti, jog bet kokie su vairavimu nesusiję veiksmai trikdo ir neturi nieko bendro su eismo saugumu. Tai leidžia vairuotojams geriau suvokti tokių trukdymų kainą ir galbūt sudrausminti taip besielgiančius pažįstamus žmones.

Trečioji praktinė užduotis – sudėtingas slalomas ant slidžių paviršių „Suzuki Swift“ automobiliu. Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vadovas Vytautas Šakėnas vairuotojams parengė išbandymų maratoną, kurį įveikė toli gražu ne kiekvienas. Čia reikėjo ir manevruoti tarp pilonų, ir įvažiuoti atbulomis į ant slidžių dangų esantį garažą, ir atlikti daugybę kitų vairavimo meistriškumą atskleidžiančių manevrų. Geriausiai čia pasirodė K. Pukas.

Paskutinėje vairavimo užduotyje dalyviams reikėjo palaikyti nustatytą 35 km/val. greitį, kai automobilio spidometras – uždengtas. Šia užduotimi buvo tikrinama, kaip vairuotojai gali laikytis numatyti savo greitį nematydami spidometro. Daugelis su šia užduotimi susidorojo puikiai, o Laura Pliaugienė pademonstravo išskirtinį tikslumą: kelių kilometrų distancijoje nuklydo vos 0,3 km/val.

Viso „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2018“ konkurse dalyvavo per 1000 žmonių, o į tris atrankos etapus Klaipėdos, Panevėžio bei Šiaulių autodromuose atvyko virš 200.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

gyvūnai kelyje

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Apibraižytas automobilis stovėjimo aikštelėje – ką daryti?

Automobilio judėjimas posūkyje

Automobilio likutinė vertė: numatyti sudėtinga, bet naudinga

PARTNERIO TURINYS

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Kada keičiamos padangos?

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

STRAIPSNIAI

Vairavimo per lietų ypatumai

Ekstravagantiškas Jeep Cherokee

Padangų svarbiausi parametrai

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Gelbstinti ir žudanti pagalvė

Odometras ne visada rodo tiksliai

Tunelinė automobilių plovykla

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.