• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Energijos nuostoliai mechaninėje transmisijoje

Nuostoliai: 1.Trinties nuostoliai,   2.Hidrauliniai nuostoliai

Automobilio transmisijoje energijos nuostoliai susidaro dėl dviejų svarbiausių priežasčių: dėl trinties tarp krumpliaračių krumplių, guoliuose, įvorėse ir dėl besisukančių detalių trinties su alyva, su oru, dėl alyvos maišymo, taškymo, dėl oro judinimo. Pirmieji vadinami trinties, antrieji – hidrauliniais nuostoliais.

Nuostolių transmisijoje momentas:

Mt=Mtr+Mh , kur

Mtr – nuostolių transmisijoje momentas dėl mechaninės trinties;

Mh – hidraulinių nuostolių transmisijoje momentas.

Visi šie momentai taikomi varančiojo rato ašiai.

Trinties nuostoliai didėja tiesiai proporcingai transmisijos apkrovai.

Hidrauliniai nuostoliai didėja, didėjant sukimosi dažniui.

Trinties  nuostolių momentas apskaičiuojamas:

Mtr=Mv·ut·(1-ηα), kur

Mv – variklio efektyvaus sukimo momentas (N·m); kai variklis apkrautas, galima tarti, kad Mv=MN;

MN– momentas, kuris atitinka nominalųjį / efektyvųjį variklio darbo rėžimą;

ut – transmisijos perdavimo skaičius;

ηα – 0,98x·0,97y ·0,99z – transmisijos apkrovos koeficientas;

x, y – cilindrinių ir kūginių krumpliaračių porų skaičius;

z – kardaninių lankstų skaičius.

Teoriškai transmisijos nuostolius apskaičiuoti sunku, todėl jie matuojami, bandant transmisiją, ir vadovaujantis baldymų duomenimis, sudaromos empyrinės formulės. Trinties nuostolius galima apskaičiuoti pagal šią empyrinę formulę.

4X2 modelio automobilių hidraulinių nuostolių momentas ant rato apskaičiuojamas pagal empyrinę formulę:

Mh=r·(2+0,025·v)·m ·10-2, (N·m), kur

r – rato dinaminis spindulys;

v – automobilio greitis, (km·h);

m – įkrauto automobilio masė, (kg).

4X4 – padidėja 1,5 – 2 kartus;  6X6 – padidėja 2 – 3 kartus.

Nuostolius transmisijoje galima išreikšti ir transmisijos naudingumo koeficientu:

ηt=Nvr/Nv=Mvr·nr/Mv·nv=Mvr/Mv·ut ,kur

Nvr– variklio galia ratams sukti;

Nv – efektyvi variklio galia.

Kai transmisija perduoda nominalųjį variklio sukimo momentą, ηt reikšmės būna šios:

Didelių sunkvežimių ir autobusų – 0,78 – 0,85.

Vidutinių sunkvežimių – 0,80 – 0,90.

Sportinių automobilių – 0,9 – 0,95.

Traktorių – 0,88 – 0,93.

16. Automonilio greitejimas – pagreitis, greitejimo laikas

Pagreitis. Maksimalų automobilio greitėjimą riboja ne tik variklis, bet ir varančiųjų ratų kibumas su keliu. Variklio jėgą varantiesiems ratams pakeitę  varančiųjų ratų kibos su keliu jėga

Pagreitis.

Žinodami, kad g=9.81 m/s2, o sausam asfaltui φmax=0.9, todėl

teorinis maksimalus automobilio pagreitis:

Greitėjimo laikas.

Automobilio greitėjimo laikas nuo greičio vmin iki vmax apskaičiuojamas taip:

t1 – pirmajai pavarai, greičių diapazonui vA–vmin;

t2 – antrajai pavarai, greičių diapazonui vB–vA;

t3 – trečiajai pavarai, greičių diapazonui vC–vB;

t4 – aukščiausiajai pavarai, greičių diapazonui vmax–vC;

tp – laikas, reikalingas pavaroms perjunginėti:

tp=0,05 – 1,5 s – automobiliuose su benzininiais varikliais;

tp=0,5 – 5 s – automobiliuose su dyzelianiais varikliais.

17. Automobilio greitėjimas – greitėjimo kelias, vidutinis greitis ir lyginamoji automobilio galia.
Automobilio greitėjimas tai paprasčiausias dinamiškumo rodiklis.  Greitėjimo kelias. Automobilio greitėjimo kelias, kai žinoma funkcijos v=f(t) analitinė išraiška, apskaičiuojamas taip:

Tariame, kad kiekviename kreičio intervale vk+1-vk automobilis juda pastoviu vidutiniu greičiu:Tada greitėjimo kelias yra:

Vidutinis greitis. Skaičiuojant vidutinį važiavimo greitį, pagrindu imamas laikas T, per kurį nuvažiuojamas atstumas s:

Kai atstumą s sudaro n atskirų ruoželių s1, s2, …, sn ir kiekvienam ruožui nuvažiuoti reikia laiko T1, T2, …, Tn, tada kiekviename ruože vidutinis greitis yra:

Kasmetine automobilio patikra

Vidutinį greitį galima skaičiuoti, imant pagrindu ne laiką, bet nuvažiuotą atstumą

Žinant atskirų ruožų ilgius ir vidutinius greičius juose, viso ruožo vidutinis greitis pagal atstumą bus:

Lyginamoji automobilio galia. Dar vienas automobilio dinamiškumo rodiklis – lyginamoji automobilio galia. Tai maksimalios automobilio variklio galios Nvmax santykis su įkrauto automobilio mase m:

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • mechaninė greičių dėžė
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?

Rasoja langai – laikas keisti salono oro filtrą

Važiavimas esant rūkui

Ar keisti alyvą?

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus automobilių stiklų remontas

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Mikroautobusų nuoma

STRAIPSNIAI

Alyvos filtrai

Faktai apie Formulė 1 bolidus

Naujausios padangų pramonės technologijos

Automobilio nuoma mieste

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Automobilio paruošimas dažymui

Per senas vairuoti

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.