• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Lietuvoje – elektromobilių proveržio metai

Jeigu reikėtų įvardyti metus, kuriais Lietuvoje įvyks didžiausias proveržis elektromobilių srityje, tai būtų 2018-ieji. Šalyje jau parduodama keliolika naujų elektra varomų transporto priemonių, susiformavo ir naudotų modelių rinka. Netgi yra įmonių, užsiimančių tik elektromobilių importu, remontu ir pardavimu Lietuvoje. Galų gale infrastruktūra Lietuvoje 2018-aisiais deda didesnį žingsnį į priekį nei per visus ankstesnius metus kartu sudėjus. Tad gal jau laikas galvoti apie elektra varomą automobilį ir jums?

„Jeigu šeimoje turite du automobilius, vienas iš jų tikrai gali būti elektrinis. Kol kas jo įkrovimas viešose vietose nemokamas, parkavimas beveik nekainuoja, o komfortas mieste – didelis. Tačiau užmiestyje dauguma šiuo metu parduodamų naudotų elektromobilių yra nepraktiški, ilgesnėse nei 100 km kelionėse kur kas maloniau važiuoti benzininiu ar dyzeliniu automobiliu“, – pabrėžia automobilių skelbimų portalo autogidas.lt projekto vadovas Nerijus Paketūras.

Naudotų rinka auga

Elektromobilių skaičius Lietuvoje iki šiol augo, nepaisant, galima sakyti, nulinės infrastruktūros, nesančių finansinių paskatų ir labai teorinių kitų lengvatų. Todėl šiemet pagrindiniuose šalies keliuose įrengus daug naujų greitojo įkrovimo stotelių, elektromobilių skaičius drastiškai išaugti neturėtų. Tačiau jis pamažu didėja ir automobilių rinkos ekspertas pateikia labai paprastą priežastį – pigesni naudoti modeliai.

„Vienu metu Lietuvoje parduodama daugiau nei pusšimtis elektromobilių, bent keliolika jų kainuoja apie dešimt tūkstančių eurų. Tai – normali kaina už gerai sukomplektuotą 4–5 metų kompaktinės klasės benzinu varomą automobilį, tad vis daugiau žmonių, įvertinę elektromobilio privalumus, renkasi būtent jį“, – sako N. Paketūras.

Šiais metais Lietuvoje debiutavo antros kartos populiariausio elektromobilio pasaulyje „Nissan LEAF“ modelis, kiek anksčiau atnaujintas „Renault ZOE“. Atsirandantys nauji mažina naudotų kainas ir daro juos prieinamus gana plačiam pirkėjų ratui. Be to, naujieji elektromobiliai jau gali įveikti apie 300 km viena įkrova – o tai yra daugiau nei pakankamas atstumas Lietuvoje.

Vis dėlto rinkoje dominuoja naudoti ir ne be pagrindo: mokėti 35 tūkst. ir daugiau eurų už naują automobilį, kuris iš esmės gali būti naudojamas tik Lietuvoje, mažai kas gali.

Kokie populiariausi?

Portalo autogidas.lt elektromobilių skelbimų skiltyje tarp parduodamų 10–15 tūkstančių eurų kainuojančių modelių Lietuvoje dominuoja „Nissan LEAF“. Šis gamintojas pirmasis šalyje pradėjo aktyvią elektromobilių populiarinimo kampaniją, LEAF taip pat yra populiarus tiek Europoje, tiek JAV – naudotų pilna visur. Be to, jis yra kompaktinės klasės hečbekas, dydžiu prilygstantis „Volkswagen Golf“ – tuo jis pranašesnis už panašiai kainuojančius mažesnius „Fiat 500e“ bei „Mitsubishi i-MiEV“ modelius. Juk lietuviai nėra tie, kurie mėgtų mažas mašinas.

Tame pačiame kainų segmente yra ir kitas kompaktinės klasės hečbekas „Ford Focus Electric“, tačiau beveik visi jie importuoti iš JAV – Lietuvoje nauji tokie modeliai neparduodami.

Pas mus populiarūs yra BMW i3 hečbekai, nemažai jų nuperkama naujų. Dabar 3–4 metų i3 galima įsigyti už 20 tūkstančių eurų – maždaug perpus pigiau nei kainavo nauji. 

Kainoms peržengiant 30 tūkstančių eurų ribą, galima dairytis ir į „Tesla Model S“. Šie itin greiti ir dažniausiai bent 300 km viena įkrova galintys nuvažiuoti sedanai yra vieni populiariausių elektromobilių Lietuvoje, tačiau kol šalyje nėra „Tesla“ atstovybės, šių modelių savininkams perkant kasko draudimą tenka išvysti nedžiuginančius skaičius, panaikinančius bet kokias mintis apie finansinį automobilio patrauklumą. „Tesla“ kasko draudimas kainuoja kelis tūkstančius eurų metams, o ir frančizė – keturženklė.

Nauda – ne tik ekologija

Kokia nauda turėti elektra varomą automobilį? Dažniausiai elektromobiliai siejami su ekologija, tačiau autogidas.lt atstovas siūlo atkreipti dėmesį ir į kitus jų privalumus. Pagrindinis – pigus išlaikymas, nes elektromobiliui tereikia pildyti baterijas, langų plovimo skystį, keisti stabdžių trinkeles, salono filtrą ir padangas. Nereikia keisti alyvos, aušinimo skysčio, degalų, oro ir kitų filtrų, elektromobilyje nėra gendančių generatorių, žvakių, sankabos ir daugybės kitų detalių. 

Baterijų pildymas iš namuose įrengto elektros lizdo leis nuvažiuoti 100 kilometrų už maždaug 2–3 eurus. Tačiau viešose stotelėse įkrovimas – nemokamas. Tokių šiandien vien aplink kelią Vilnius–Klaipėda yra 11, o iki šių metų pabaigos ties pagrindiniais magistraliniais keliais bus 28. Didžiuosiuose miestuose greitojo įkrovimo stotelės taip pat nebėra egzotika.

Pakabos dalys, tikėtina, taip pat geresnės būklės nei panašių metų benzinu ar dyzelinu varomo modelio – elektromobilis tiesiog nuvažiuoja mažiau. Rinkoje tėra vienas kitas daugiau nei 100 tūkst. kilometrų įveikęs, o 4–5 metų dyzelinio automobilio rida dažnai perkopia 200 tūkst. km.

Naudotų elektromobilių pirkėjams nerimą dažnai kelia baterija ir jos efektyvumas bėgant metams. O be reikalo: daugelis automobilių gamintojų garantuoja, kad baterija per 8 naudojimo metus praras ne daugiau nei 30 proc. savo talpos.

„Svarbiu privalumu įvardyčiau komfortą: dyzelinis modelis elektromobiliui mieste pagal šį kriterijų neprilygsta. Tyla salone, nulis vibracijų, staigi reakcija į akceleratoriaus paspaudimą – pagal šiuos parametrus elektromobiliui neprilygsta niekas kitas“, – priduria N. Paketūras.

Lietuvoje elektromobiliams taip pat suteikiamos lengvatos: parkavimas mokamose miestų zonose, įsigijus specialų leidimą, nekainuoja, galima važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis bei daugelyje viešų įkrovimo vietų baterijas pildyti nemokamai. N. Paketūras juokauja, kad prie lengvatų galima priskirti ir jų portalo iniciatyvą – elektromobilių skelbimus galima paskelbti nemokamai.

Elektromobiliai populiarėja

Dar 2014-aisiais, valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje buvo 67 lengvieji elektromobiliai. 2015-aisiais skaičius išaugo iki 164, 2016 m. – 353, o 2017 m. – 621. 2018 m. vasario 1 d. duomenimis, šalyje elektra varomų lengvųjų automobilių (M1 kategorijos) skaičius pasiekė 651. 

Matant pastarųjų metų tendencijas – elektromobilių skaičiaus augimą maždaug dvigubai per metus – dar šiemet galima sulaukti tūkstantojo. Juolab kad 2018-ųjų sausio mėnesį, įprastai vieną neaktyviausių periodų transporto pardavimo srityje, šalyje buvo įregistruoti 35 elektra varomi lengvieji automobiliai: 11 naujų ir 24 naudoti.

Daugiau nei pusė visų Lietuvoje esančių elektromobilių įregistruota Vilniuje – mieste ir rajone jų beveik 400. Sostinė pirmauja ir pagal hibridinių automobilių skaičių visoje šalyje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

Elektromobiliai taupymas
Skaityti

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų

kelionė elektromobiliu
Skaityti

Elektromobiliu į užsienį: į ką reikėtų atsižvelgti, planuojant ilgesnę kelionę? 

Elektromobilių įkrovimo stotelė
Skaityti

„Neste Lietuva” degalinių tinkle – pirmoji 300 kW galios elektromobilių įkrovimo stotelė: naudos tik žaliąją energiją

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Elektromobilių įkrovimas mieste ir namuose – kuris būdas efektyvesnis?

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Ignitis elektromobiliai
Skaityti

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Elektromobiliai
Skaityti

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas
Skaityti

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Elektromobiliai krovimas Enefit
Skaityti

Elektromobilis rado įkroviklį: „Nissan“ susitarė su „Enefit“

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobiliai
Skaityti

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Automobilis lizingu

Kaip nusipirkti automobilį lizingu

Išvengti avarijos – vos viena sekundė

8 būdai, kaip išdžiovinti šlapią automobilį ne garaže

TA atmintinė

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

automobilio variklio apsauga

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

PARTNERIO TURINYS

Automobilinis šaldytuvas

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Kada keičiamos padangos?

Automobilių kabliai

STRAIPSNIAI

Vairavimas per sniegą bei ledą

Nuleista uždanga nuo paties brangiausio ir pasiučiausio automobilio pasaulyje: „Lamborghini Veneno“

Sportinis oro filtras

Naujoji „Audi“ koncepcija – su lazeriniais žibintais

Techninė pagalba kelyje – vairuotojų pagalbininkas žiemą

Kas gali tamsinti automobilių langus?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.