• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

elektromobiliai

Jau keletą mėnesių galime matyti ne pačią maloniausią tendenciją – degalinių švieslentėse, benzino ir dyzelino kainos nuolat pučiasi ir banguoja kiek žemiau 2 eurų už litrą ribos. Ieškodami kelių, kaip sumažinti išlaidas degalams, kai kurie vairuotojai svarsto dabartinius savo automobilius pakeisti į naujesnius ir ekonomiškesnius arba užsimoja imtis radikalių pokyčių ir įsigyti elektromobilius.

Tačiau ar elektromobilis tikrai leistų sutaupyti ir keliauti pigiau?

Pagrindinė sąlyga elektromobiliui – įkrovimas namuose

Pastarojo meto degalų kainų statistika vairuotojams nežada nieko gera. Pagal Europos Komisijos svetainėje internete pateiktus duomenis, 2022-ųjų sausio pirmą savaitę vidutinė litro benzino kaina Lietuvoje buvo 1,446 euro, o litras dyzelino kainavo 1,347 euro.

Nepraėjus nė pusmečiui, gegužės pradžioje, nustatytas reikšmingas kainų ūgtelėjimas – litras benzino vidutiniškai atsiėjo 1,704 euro, o už dyzeliną teko mokėti brangiau nei už benziną, nes vidutinė litro kaina pasiekė 1,763 euro.

Bent jau kol kas vairuotojai neturi galimybės atsikvėpti nuo kainų šuolio, nes degalai tik brangsta ir prognozuojama, kad gali kirsti 2 eurų už litrą ribą.

Natūralu, kad šios nepalankios sąlygos verčia vairuotojus sukti galvą, kaip sumažinti išsipūtusias išlaidams degalams. Vienas variantas – pasirinkti naujesnį ir ekonomiškesnį automobilį. Kitas – persėsti į elektromobilį. Pasirinkus pastarąjį sprendimą, derėtų įvertinti ne tik savo norus, bet ir tam tikras sąlygas.

„Jeigu nėra galimybės elektromobilį įsikrauti namuose arba darbe, geriau apie jį nė negalvoti. Elektromobilio įkrovimo kaina bendrai naudojamose mokamose stotelėse atsieina ganėtinai brangiai ir galiausiai kilometro kaina yra ne mažesnė, nei važiuojant su benzininiu ar dyzeliniu automobiliu.

Kartais pas mus ateina klientai ir sako, kad nori elektromobilio, bet gyvena daugiabutyje ir neturi galimybės įsirengti įkrovimo stotelę, tad planuoja naudotis viešosiomis stotelėmis. Stengiamės perkalbėti ir paaiškinti, jog tai nebus nei pigiau, nei patogiau“, – pabrėžia elektromobilių pardavimo salono „eDOW“ vadovas Laurynas Boguševičius.

Jei patogesnio ir pigesnio elektromobilio įkrovimo galimybė egzistuoja, tuomet galima skaičiuoti kitas būsimas išlaidas ir kuris pasirinkimas iš tiesų pigesnis.

Didesnę kainą atsveria pigesnė eksploatacija

Kaip pavyzdį galima pasirinkti „Allure“ komplektacijos lygio „Peugeot 2008“ modelį, kuris gali turėti visą rinkoje siūlomų pavarų amplitudę: panašaus galingumo benzininį, dyzelinį arba elektros variklį ir automatinę greičių dėžę. Tokiu atveju 2008 su 130 arklio galių benzininiu varikliu ir aštuonių pavarų automatine greičių dėže kainuoja 28 700 eurų.

Tokio paties galingumo ir tokią pačią pavarų dėžę turintis modelis su dyzeliniu variklius kiek brangesnis – 29 500 eurų. Identiškos komplektacijos elektra varomas e-2008 atsieina 40 300 eurų.

Nors benzinu ar dyzelinu ir elektra varomų modelių kainų skirtumas siekia daugiau nei 10 tūkst. eurų, pasinaudojus valstybės teikiama iki 5 000 eurų kompensacija perkant elektromobilį, skirtumas sumažėja kone perpus – iki 6 600 eurų, palyginti su benzinine, ir iki 5 800 eurų lyginant su dyzeline versijomis.

Jeigu tai vis tiek atrodo daug, esminis skirtumas pastebimas skaičiuojant šimto kilometrų išlaidas. Benzinu varomas „Peugeot 2008“ šiam atstumui įveikti vidutiniškai sunaudoja 5,9 litro degalų (pagal WLTP) ir gegužės mėnesio kainomis tai atsieitų 10,05 euro. Dyzelinu varomas modelis ekonomiškesnis ir vidutiniškai sunaudoja 4,8 litro (pagal WLTP), arba 8,46 euro šimtui kilometrų.

Skaičiuojant elektra varomo „Peugeot e-2008“ išlaidas, galima pasirinkti du dėmenis – krovimą mokamose bendrai naudojamose stotelėse ir namuose. Vidutinės šio elektromobilio elektros sąnaudos šimtui kilometrų yra 16,1 kWh. Toks energijos kiekis bendrai naudojamose mokamose įkrovimo stotelėse kainuoja 9,5 euro dienos metu ir 7,24 euro naktį (pagal „IgnitisOn“ įkainius gegužę).

Situacija keičiasi radikaliai energijos atsargas pildant namie. Dieną teks sumokėti 3,04 euro, o kraunantis naktiniu ir savaitgalio tarifu – tik 1,99 euro (pagal „Ignitis“ planą namams „Standartinis“ gegužės mėnesį). Skaičiuojant naudojamomis kainomis, įveikti 10 tūkst. kilometrų benzininiu modeliu kainuos 10 05 eurų, dyzeliniu – 8 46, o elektriniu, akumuliatorių kraunant namuose, vidutiniškai 2 51 eurų. Todėl galiausiai elektromobilis tampa ekonomiškai naudingesniu pasirinkimu.

Pataria įvertinti ir kitus kaštus

Anot L. Boguševičiaus, nors ir vien įvertinus degalų ar elektros energijos kaštus išryškėja ženklūs skirtumai, tačiau atliekant palyginamuosius skaičiavimus dėmesį reikėtų atkreipti ir į daugiau veiksnių.

„Čia mes kalbame tik apie išlaidas degalams ir elektrai, o kur dar žymiai pigesnis elektromobilio aptarnavimas ir priežiūra, palankesnės lizingo sąlygos, nemokamas parkavimas ir pan. Sudėjus apskritai visas, net ir smulkiausias išlaidas, galiausiai turime dar didesnę, kelių tūkstančių eurų persvarą elektromobilio naudai ir greitesnį jo atsiperkamumą.

Vertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad, brangstant degalams, brangsta ir elektra, tačiau benzino ir dyzelino kainų padidėjimas yra gerokai reikšmingesnis nei elektros, kas galutinį skirtumą elektromobilio naudai gali padidinti dar labiau“, – priduria specialistas.

Todėl, svarstant, ką rinktis – automobilį su vidaus degimo varikliu ar elektromobilį, svarbu įvertinti keletą veiksnių, susijusių su įkrovimo galimybėmis, asmeninius poreikius ir atlikti tam tikrus skaičiavimus. Vis dėlto jau ir dabar aišku kaip ant delno, kad jei aplinkybės palankios, ilgainiui eksploatuojant brangesnis elektromobilis kainų skirtumą persveria savo naudai ir tampa ekonomiškai naudingesnis nei dyzelinis ar benzininis modelis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

Elektromobiliai taupymas
Skaityti

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų

kelionė elektromobiliu
Skaityti

Elektromobiliu į užsienį: į ką reikėtų atsižvelgti, planuojant ilgesnę kelionę? 

Elektromobilių įkrovimo stotelė
Skaityti

„Neste Lietuva” degalinių tinkle – pirmoji 300 kW galios elektromobilių įkrovimo stotelė: naudos tik žaliąją energiją

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Elektromobilių įkrovimas mieste ir namuose – kuris būdas efektyvesnis?

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Ignitis elektromobiliai
Skaityti

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Elektromobiliai
Skaityti

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas
Skaityti

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Elektromobiliai krovimas Enefit
Skaityti

Elektromobilis rado įkroviklį: „Nissan“ susitarė su „Enefit“

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugos
Skaityti

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

vairavimas saulės spiginimas

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Ar keisti alyvą?

Kai nuo sekundžių ir jūsų elgesio priklauso kito gyvybė: ką daryti pastebėjus nuo kelio nuvažiavusį automobilį?

Kaip pasirinkti tinkamas žiemai padangas?

Kaip išsirinkti automobilio draudimą?

vairuotojo pažymėjimas privalumai

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

PARTNERIO TURINYS

Geras autoservisas Vilniuje

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Automobilių kabliai

STRAIPSNIAI

Nuleista uždanga nuo paties brangiausio ir pasiučiausio automobilio pasaulyje: „Lamborghini Veneno“

Alkotesterinis užraktas

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Patarimai, kaip keisti ir prižiūrėti akumuliatorių patiems

Kuo „pagirdyti” aušinimo sistemą?

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.