• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Važiavimas keliais su gruntine danga

Keliais su gruntine danga, miško keliukais, smėlynais ar ten, kur kelio iš vis nėra, važiuoti yra žymiai sudėtingiau nei įprastais keliais su asfaltbetonio danga.

Neblogos dangos gruntkeliu galima važiuoti 50- 70 km/h greičiu. Greitai važiuoti negalima, nes tyko daugelis pavojų.

Apsnigtu keliu važiuojama tik vėžėmis. Net mažiausias nukrypimas yra pavojingas. Po sniegu gali būti įvairių kliūčių. Jeigu vieno automobilio ratas važiuos puriu sniegu, o kitas suvažinėtu, tai padidėja pasipriešinimas svyravivams, ir dėl to automobilis gali apsisukti, važiuojant per gilų sniegą įkalne reikia nustatyti sniego dangos storį, nes įklimpus bus sunku išvažiuoti.

Priešais važiuojantys automobiliai prasilenkia plačiausioje kelio vietoje, kur yra mažiau sniego. Per gilų sniegą važiuojama lėtai.

Jei gruntinis kelias vingiuotas, su stačiomis nuokalnėmis. įkalnėmis. važiuoti juo gana sudėtinga. Stačias nuokalnes, jei jų neįmanoma apvažiuoti kitu keliu, įveikiame iš anksto įjungę žemesnę pavarą, kurią būtų galima įveikti visą pakilimo ruožą. Jei vis tiek prireikė perjungti pavarą, tai atlikti reikia labai greitai, kad automobilis neprarastų greičio. Jei įkalnė ilga ir gruntas drėgnas, gerausia uždėti ant ratų priešslydimines grandines ir įveikti įkalnę mažiausia pavara pastoviu greičiu. Jei ratai ima praslysti, reikia sumažinti kuro tiekimą (atleisti akseleratoriaus pedalą), blogiausiu atveju – sustoti, sustabdyti automobilį ir padėti po ratais šakų, smėlio, akmenų ir pan. Leidžiantis nuo kalno įsijungti žemą pavarą ir stabdyti varikliu. periodiškai lengvai pristabdant rankiniu ar stovėjimo stabdžiu. Vairą sukti reikia labai atsargiai, nes automobilis gali „nesureaguoti“ ir judėti tiesiai, slysdamas ratais šlaitu. Stačiose nuokalnėse važiuoti išjungus sankabą ar variklį draudžiama, nes inercijos jėgų veikiamas automobilis gali tapti nevaldomas. Ypač pavojingi yra staigūs posūkiai stačioje nuokalnėje. Jokiu būdu negalima tuo pat metu sukti vairą ir stabdyti – automobilis gali neklausyti vairo ir pradėti judėti tiesiai. Tokiu atveju stabdį būtina atleisti ir bandyti pristabdyti stovėjimo stabdžiu.

Važiujant automobiliui blogais keliais arba visiškai be kelio, padidėja pasipriešinimas ratų judėjimui, o ratų sukibimas su atraminiu paviršiumi esti mažesnis, negu važiuojant keliais su kiet

Įspaudžiamos į gruntą automobilio ratų vėžės gylis sumažėja, sumažinus jėgą, kuria padangos spaudžia kelią. Tuo tikslu mažinamas oro slėgis padangose, didinamas padangų profilis ir skersmuo, didinamas automobilio ašių ir ratų skaičius.

padangos su įvairiais protektoriaus piešiniais. Sunkiai pravažiuojamiems gruntiniams keliams (kai gruntas minkštas) gaminamos padangos su plačiais grioveliais, einančiais skersai protektoriaus tam tikru kampu į jo ašį, ir su didelėmis iškyšomis sukibimo su gruntu jėgai padidinti. Automobilių su standartinėmis padangomis pravažiavimui padidinti, kai važiuojama minkštu ir slidžiu gruntu, ant padangų uždedamos grandinės, nuimamieji sukibimo elementai ir manžetai.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • gruntinės dangos vairavimo ypatumai
  • kaip vairuoti per gruntinę dangą
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Patarimai atsakingam vairuotojui: kada reikia susirūpinti padangų amžiumi?

Važiavimas esant rūkui

Automobilių programėlės

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

Patarimai vairuotojams: kaip „išgyventi“ šalčius

Kaip parduoti savo automobilį

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Prancūzai sieks pagerinti jiems patiems priklausantį greičio rekordą, važiuodami 3000 AG elektromobiliu VBB-3. Naujasis elektromobilis-rekordininkas pagamintas bendradarbiaujant su Ohajo valstijos (JAV) universiteto specialistais.

Vairavimo per lietų ypatumai

Ar jūsų automobilio žibintai apšviečia tamsų kelią taip kaip turėtų?

Policijos pareigūnų teisės ir vairuotojų pareigos

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Dažymo brokas: Dėmės (metalikas)

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.