• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Avaringiausias Vilnius, didžiausias eismo įvykių augimas – Panevėžyje ir Šiauliuose

Sparčiai augantis Vilnius pernai išlaikė eismo įvykių sostinės titulą – čia užfiksuota kas penkta 2017 metais šalyje įvykusi avarija. Avaringiausia vairuotojų grupe išliko patys jauniausi 18–25 metų vairuotojai, tačiau draudikus nustebino senjorai, per metus labiausiai pabloginę avaringumo rodiklius.

Didžiausias avaringumo pokytis – tarp senjorų

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad lyginant 2017 ir 2016 m. duomenis matyti, jog eismo įvykių dažnis padidėjo 4 proc.

„Didžiausią nerimą kelia pokytis garbaus amžiaus vairuotojų grupėje. 80 metų ribą peržengę vairuotojai tradiciškai priskiriami sezoninių vairuotojų grupei, kuri į kelius išrieda tik šiltuoju sezonu, bet panašu, kad ši grupė įpročius keičia. Jei keliai slidūs ir nesaugūs, noro kažkur važiuoti paprastai nekyla, tačiau pastarosios žiemos buvo itin šiltos. Esant neapsunkintoms eismo sąlygoms važiuoti pasitikrinti situacijos sodybose, soduose atsiranda ir daugiau reikalo, ir galimybių, tad tikėtina, kad senjorai jomis ir naudojasi“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Jo teigimu, garbus vairuotojų amžius reiškia patirtį, tačiau ne tokį greitą reakcijos, susiorientavimo laiką, todėl senjorus kviečia būti ypač atsargiais ir budriais.

Pernai senjorai sukėlė vos 1 proc. visų eismo įvykių, tačiau jų avaringumo augimo tempas buvo sparčiausias.

Jauniausi vairuotojai – pavojingiausi

Draudikų duomenimis, jauniausi vairuotojai (18–25 m.) 1,5 karto dažniau sukelia eismo įvykius nei bet kurios amžiaus grupės vairuotojai.

„Deja, bet būtent 18–25 m. amžiaus vairuotojai vis dar dažniausiai patenka į eismo įvykius. Dėl to kalta patirties stoka, išsiblaškymas už vairo, taip pat ir greičio viršijimas bei pavojingas, rizikingas manevravimas. Eismo įvykiai labai retai kyla dėl kokių nors ypatingų aplinkybių – dažniausiai tai standartinės neapdairumo klaidos: saugaus atstumo nesilaikymas, viršytas greitis, neatsakingi manevrai. Verta pagalvoti apie tai, kad didžiąja dalimi atvejų „lėčiau“ reiškia tai, kad neteks aiškintis eismo įvykio aplinkybių, pildyti deklaracijos ir dar kurį laiką vaikščioti pėsčiomis, palikus automobilį servise“, – vardija A. Žiukelis.

Avaringiausias Vilnius, didžiausias eismo įvykių augimas – Panevėžyje ir Šiauliuose

Specialistai atkreipia dėmesį, kad dauguma eismo įvykių pernai įvyko didžiuosiuose miestuose ir pagal šį rodiklį dominuoja sostinė – pernai Vilniuje įvyko 20 proc. visų eismo įvykių.  Kaune pernai įvyko apie 15 proc., o Klaipėdoje – 9,9 proc. eismo įvykių. Tačiau įdomu ir tai, kad didžiausias eismo įvykių augimas praėjusiais metais užfiksuotas Šiaulių rajono savivaldybėje ir Panevėžio mieste.

„Būtent šie du regionai išsiskyrė eismo įvykių dažnio augimu. Šiaulių regiono vairuotojai į eismo įvykius pateko net 2,5 karto dažniau nei praėjusiais metais, o Panevėžio mieste avaringumas augo 30 proc. Čia jis statistiškai reikšmingas, bylojantis, jog vairuotojų neatidumas ar klaidos baigiasi jei ne tragiškai, tai nuostolingai. Tiesa, yra miestų, kuriuose avaringumo tendencija mažėjanti – tai Mažeikiai, Kėdainių rajonas, Alytaus miestas ir rajonas, taip pat Trakų rajono savivaldybė“, – vardija specialistas.

Tikėtina, kad avaringumo pokyčiai yra labiau susiję su objektyvia situacija ir gyventojų skaičiumi toje vietovėje, o ne su vairavimo kultūros pasikeitimais.

„Tai patvirtina duomenys, kad trijuose didžiuosiuose miestuose būtinas ir vietos valdžios įsitraukimas koreguojant ar pertvarkant eismo schemas, atnaujinant sankryžas, bendrą eismo infrastruktūrą. Taip pat ieškoma patrauklių ir modernių būdų informuoti vairuotojus apie kliūtis, spūstis, skatinti pagarbą ir atsargumą kitų atžvilgiu“, – sako A. Žiukelis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Kaip panaikinti blogą automobilio kvapą?

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Automobilinės kėdutės – vežioti, o ne nešioti

5 patarimai kaip paruošti automobilį žiemai

PARTNERIO TURINYS

Navigacijos (1 dalis)

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Vaizdo registratorius

STRAIPSNIAI

Apie oktaninį skaičių

Akumuliatoriaus problemos gali virsti į didelius nemalonumus

UltraGrip Performance 3

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Audi pristato „karštąjį” kompaktinį visureigį RS Q3

Vandens dėmės

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.