Europos Parlamentas (EP) balsuos dėl naujų automobilių testavimo taisyklių, kurios leis užtikrinti, kad jų tarša būtų vertinama realiomis vairavimo sąlygomis.
Europos Komisija pasiūlė įpareigoti vertinti lengvųjų ir komercinių (Euro 5 ir Euro 6) automobilių azoto oksidų (NOx) išlakų apimtį realiomis vairavimo sąlygomis. Toks pasiūlymas pateiktas po ES Teisingumo Teismo sprendimo, priimto 2018 m. gruodžio 13 d. Iki tol toks vertinimas buvo atliekamas laboratorijose, tačiau nustatyta, kad realybėje automobilių išmetamas azoto oksido kiekis gerokai didesnis.
EP siekia palaipsniui mažinti azoto oksido taršą, todėl balsuos dėl pasiūlymo palaipsniui mažinti galiojančias išimtis, o nuo 2022 m. rugsėjo visiškai atsisakyti automobilių azoto oksidų taršos tyrimų laboratorijose. Lengvieji automobiliai ES išmeta apie 40 proc. visų azoto oksidų išlakų – tai reikšmingas oro taršos šaltinis, ypač miestuose.