• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

1 892 079 Eur – tokia yra bendra visų 38 „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvaujančių automobilių kaina. Vidutiniškai vienas modelis kainuoja per 51 tūkst. Eur. Tai – gerokai daugiau nei Lietuvos rinkos vidurkis, mat remiantis įvairių tyrimų duomenimis, vidutinė naujo automobilio kaina šalyje yra kiek didesnė nei 20 tūkst. Eur. Tad kodėl geriausiųjų rinkimuose dalyvaujantys modeliai kainuoja tiek daug?

Atsakymas – įvairovė. „Lietuvos metų automobiliu 2020“ tapti pretenduoja ir „Suzuki Vitara“, ir „Mercedes-Benz GLS“, nors jų kaina gali skirtis net 10 kartų. Abu – visureigiai su keturių varančių ratų transmisija ir autonominio stabdymo sistema. Nors šie modeliai pasirinkti kaip didžiuliai kraštutinumai (vienas yra prabangos ir komforto etalonas, kitas – puikaus kainos ir kokybės santykio pavyzdys), tendencija yra aiški – vidutinė naujo automobilio kaina auga.

Kodėl automobiliai brangsta?

2009 metais pagamintas gerai sukomplektuotas lengvasis automobilis galėjo turėti keturių varančių ratų pavarą, automatinę transmisiją, jo benzininis variklis buvo laikomas ganėtinai efektyviu, jei miesto sąlygomis užtekdavo mažiau nei 10 litrų šimtui kilometrų degalų. Toks automobilis buvo laikomas saugiu, jei turėjo stabdžių antiblokavimo sistemą ABS (tuomet ji jau buvo montuojama privalomai) bei stabilumo kontrolę ESP (ji tapo privaloma nuo 2012 m.). Komfortišku – jei turėjo klimato kontrolę, šildomas sėdynes ir lietaus jutiklį.

Koks automobilis būtų laikomas gana geru 2019 m.? Keturi varantys ratai, automatinė pavarų dėžė ir benzininis variklis, mieste vartojantis 6–7 l/100 km degalų – savaime suprantama įranga. Saugumo srityje dabar jau privalomos ABS, ESP bei TPMS (padangų slėgio stebėjimo) sistemos, galinio vaizdo kamera, parkavimo jutikliai, autonominio stabdymo sistema. Komforto – klimato kontrolė ir šildomos sėdynės jau kone tapo standartine įranga, nieko nestebina lietaus jutiklis ar automatiškai perjungiamos tolimosios ir artimosios šviesos.

Daugybė funkcijų, kurios dabartiniame automobilyje yra standartinės ar prieinamos už santykinai nedidelę kainą pasirinkus geresnę komplektaciją, prieš dešimtmetį buvo itin retai montuojama brangi papildoma įranga. Jeigu sukomplektuotume 2009 m. parduotą kompaktinės klasės automobilį pagal šiandienius standartus, kainų skirtumas taip nebestebintų.

Be to, gerokai patobulėjo ir kainoraščiuose nematomi dalykai – automobilių išmetimo sistemose vietą rado DPF, SCR filtrai, EGR vožtuvas ir daug kitų taršą mažinančių įrenginių, dėl kurių šiandien ES parduodamas automobilis į aplinką išmeta keliasdešimt kartų mažiau teršalų nei nuo konvejerio nuriedėjęs praėjusį dešimtmetį. Juokaujama, jog dabartinio automobilio dujų išmetimo sistema ir jos filtrai verti daugiau nei vidutinis praėjusį dešimtmetį pagamintas automobilis.

Gausesnė standartinė įranga

Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2020“ – net 22 didesnio pravažumo automobiliai. Tai irgi prisideda prie vidutinės kainos augimo – visureigiai įprastai kainuoja daugiau nei hečbekai. Nepaisant to, tarp jų yra išimčių, pavyzdžiui, bazinė „Suzuki Vitara“ kaina nesiekia nė 15 tūkst. Eur (du varantieji ratai, 1 l variklis ir mechaninė pavarų dėžė), „Škoda Kamiq“ – keliais šimtais brangesnis. Kaip mažyčiai miesto hečbekai.

Rinkimams sukomplektuotų automobilių kainos didesnės bent 50 proc., tačiau juose dažniausiai yra visa įranga, kurios tik gali užsinorėti pirkėjas. Kaip pavyzdžius vėl galima imti tuos pačius modelius, mat net gerai sukomplektuoti jie išlieka pigiausi tarp konkurentų.

„Suzuki Vitara“ už kiek daugiau nei 24 tūkst. Eur įrangoje – 140 AG ir 220 Nm išvystantis benzininis variklis su turbokompresoriumi, keturi varantys ratai, automatinė pavarų dėžė, statymo jutikliai, vaizdo kamera, navigacija, autonominio stabdymo sistema, adaptyvi kruizo kontrolė, beraktė automobilio atrakinimo ir užrakinimo sistema, panoraminis stoglangis, pusiau  odinis salonas. „Škoda Kamiq“ už daugiau nei 27 tūkst. Eur turi tik du varančius ratus, tačiau yra papuoštas 18 colių lengvojo lydinio ratlankiais.

Vidutinė kaina ne visada atspindi realų automobilio kainos vidurkį, tačiau ir jis palengva auga. Įdomu, kad vidutinė praėjusiems geriausio Lietuvos automobilio rinkimams pristatyto modelio kaina buvo 47 960 Eur – beveik 4 tūkst. mažiau nei vykstančiuose dabar. Ir tai nepaisant fakto, jog tada net keturi modeliai kainavo per 100 tūkst. Eur, o dabar tokių – tik du. Tai reiškia, kad vidutiniškai pabrango visi automobiliai ir skirtinguose segmentuose liko tik po vieną kitą modelį, siūlantį itin gerą kainos bei kokybės santykį.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Sandėliavimas
Skaityti

Kodėl verta rinktis ekologiškus logistikos sprendimus?

Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Automobilių remonto atliekos
Skaityti

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Automobilio pirkėjo dilema: rinktis naują ar naudotą?

Vairavimo instruktorius pataria: kaip paruošti automobilį žiemai ir išvengti neplanuotų išlaidų

Kodėl verta pirkti originalias vokiškų automobilių dalis

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

Sandėliavimas

Kodėl verta rinktis ekologiškus logistikos sprendimus?

Paskolos

Iššūkiai ir galimybės gaudant verslo paskolą Lietuvoje po COVID-19

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Vaizdo registratorius

STRAIPSNIAI

Dažymo terminai ir apibrėžimai

Automobilių dažymo kameros

Stiklų tamsinimas: išlikti nematomam neįmanoma

Subalansuota moterims: kaip prižiūrėti savo automobilį žiemą?

Patikimumo lyderis – „Toyota“

Degalų taupymo patarimai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.