• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Mažiausių automobilių įranga vejasi prabangiausius

Anglakalbėse šalyse mažiausiems gamintojo automobiliams apibūdinti vartojamas terminas „entry-level“ – pats pigiausias, daugeliui prieinamas gamintojo modelis. Įprastai tai – automobilis, išsiskiriantis skurdžia įranga bei nedidele galimybe ją pagerinti. Tačiau pastarųjų metų tendencijos yra nebūtinai tokios ir tai geriausiai matyti „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose: patys mažiausi automobiliai pasižymi didžiuliu įrangos bei variklių pasirinkimu.

Bene geriausias pavyzdys yra vienas mažiausių automobilių visuose rinkimuose „Peugeot 208“. Prancūziškas automobilis stebina ne tik įrangos įvairove, bet ir variklių pasirinkimu – jo gamoje yra dyzeliniai, benzininiai ir elektriniai. Tokia įvairovė yra unikali šiam automobilių segmentui.

Prioritetas – pasirinkimo galimybės 

Į „Peugeot 208“ montuojami trys skirtingos galios benzininiai varikliai, dyzelinis ir elektrinis, o su jais derinamos 5 arba 6 laipsnių mechaninės pavarų dėžės arba 8 – automatinės. Tik su elektriniu varikliu derinama vieną pavarą turinti automatinė dėžė.

Elektrinis variklis, montuojamas į tą patį kėbulą kaip benzininis ar dyzelinis, yra retenybė automobilių rinkoje: tokį funkcionalumą siūlančius modelius galima suskaičiuoti vienos rankos pirštais. Kita vertus, aukštesnių klasių modeliai kaip 3008 ar 508 jau kitąmet turės ne tik dyzelines, benzinines ir elektrines versijas, bet ir įkraunamas hibridines (angl. „plug-in“).

Panašią įvairovę gali pasiūlyti kai kurie „Hyundai“, „Mercedes-Benz“ bei „Volkswagen“ modeliai, tačiau daug alternatyvų rinkoje nėra, ypač B segmente. Tai iš esmės keičia vairuotojo pasirinkimo kriterijų seką: nemažai žmonių pirma išsirenka norimą variklio tipą ir tik tada renkasi konkretų modelį, turintį tokį. Siūlydami automobilius su įvairiais varikliais, gamintojai rekomenduoja pirma išsirinkti patinkantį modelį ir norimą degalų tipą ar galią rinktis vėliau.

Stebina modelio įranga

Mažieji modeliai šiuose rinkimuose išsiskiria ne tik variklių pasirinkimo gausa, bet ir įranga. Kiekviename naujajame „Peugeot 208“ yra kruizo kontrolė, autonominio stabdymo sistema, eismo juostos laikymosi asistentas, vairuotojo nuovargio atpažinimas – sistemos, kurios daugelyje didesnių bei brangesnių modelių yra tik papildomos įrangos sąraše.

„Įprastai mažesni automobiliai yra šioks toks kompromisas kalbant apie technologijas, inovacijas, važiavimo pojūčius. Tačiau tai visiškai netinka apibūdinti „Peugeot 208“ modelį, kuriame yra viskas, ko reikia šiuolaikiniam žmogui, ir dar daugiau. Panašu, kad gamintojas į šį automobilį sudėjo visas savo inovacijas ir geriausius sprendimus. Galbūt todėl pavairavęs šį modelį išlipi gerokai nustebintas, ką jis gali“, – išbandžiusi 208 hečbeką pasakojo „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narė, žurnalistė Dina Sergijenko.

208 išorė ir vidus atitinka naują „Peugeot“ stilistiką, pristatytą su pernai pasirodžiusiu 508 sedanu: nagus ir iltis primenantys žibintai, modernus į vairuotoją orientuotas vidus, didelis variklių pasirinkimas bei gausi standartinė įranga. Tokios savybės atnešė „Peugeot 508“ modeliui „Lietuvos metų automobilio 2019“ bei daugybę titulų kitose šalyse.

Įvairovė atsirado neseniai

Tokia įrangos pasirinkimo įvairovė atsirado palyginti neseniai, o į mažųjų hečbekų (B segmento) rinką atėjo tik pastaraisiais metais. Dar praėjusiame dešimtmetyje tokie dalykai kaip elektroninė stabilumo kontrolė (ESP) ar oro kondicionierius būdavo papildomoje įrangoje, dabar joks naujas automobilis be šių sistemų neįsivaizduojamas. Papildomos įrangos sąrašas būdavo gerokai skurdesnis nei dabar ir apsiribodavo gerokai mažesniu pasirinkimu.

Kita vertus, didelė automobilių variklių gama buvo jau seniai, tik ji apsiribojo benzininiais bei dyzeliniais agregatais – apie elektrines ar hibridines versijas daugelio modelių pirkėjai galėjo tik svajoti.

Pavyzdžiui, 1983 metais debiutavęs dabartinio modelio „senelis“ „Peugeot 205“ turėjo tik kelis skirtingos galios benzininius bei dyzelinius variklius. Tačiau jau tais metais buvo galima rinktis sportiškas GTi versijas, pasiekiančias iki 128 AG – prieš tris dešimtmečius tai buvo didelis skaičius.  O dabar tokia galia, kaip ir tuometinė papildoma įranga, jau nebėra išskirtinė – 131 AG pasiekia benzininis į „Peugeot 208“ montuojamas „PureTech“ variklis, o 136 AG – elektrinė e-208 modifikacija.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Dar šis tas apie valytuvus

Naudoti automobiliai: iš kurios šalies geriausia įsigyti

Kur vežti taisyti savo automobilį?

Ar keisti alyvą?

Turbokompresorius

Turbokompresorius

PARTNERIO TURINYS

Amortizatorių keitimas Vilniuje

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Starterio gedimo požymiai

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

STRAIPSNIAI

Padangų oro slėgio kontrolė

Vežimo paslaugos ir susiję sandoriai

Magiškasis „McLaren P1“ bus hibridas, turintis 903 AG

Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Kaip prižiūrėti padangas?

Naujas ES padangų ženklinimas sudrebins padangų prekybą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.