• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairuotojai techninės pagalbos šaukiasi ne tik žiemą: tenka gelbėti ir automobilius, ir keleivius

Techninė pagalba kelyje

Kaip žinia, didžiausias darbymetis techninės pagalbos kelyje ekspertams būna žiemą. Tačiau veiklos gelbėjant į bėdą patekusius vairuotojus netrūksta visus metus. Dažniausiai evakuatoriai į pagalbą vyksta dėl eismo įvykių ir techninių gedimų. Visgi, kartais pasitaiko ir kuriozinių situacijų bei tokių iškvietimų, kai itin svarbi kiekviena sekundė. 

„Buvo atvejis, kuomet moteris paskambino sakydama, kad važiuojant nuo kalno automobilyje dingo stabdžiai. Į vietą atvykęs mūsų technikas pabandė pats kelis kilometrus pavažiuoti tuo automobiliu – jokių trūkumų nepastebėjo. Veikiausiai vairuotoja dėl streso sumaišė stabdžio pedalą su akceleratoriumi“, – prisiminimu dalijasi pagalbą kelyje teikiančios įmonės „Euroasista“ skambučių centro vadovas Vladas Pužauskas.

Tuo metu Andrius Gasparavičius, BTA Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas, pažymi, kad į techninės pagalbos specialistus vairuotojai vis dažniau kreipiasi ne tik kai automobilis yra pažeistas eismo įvykio metu.

„Pastebime, kad kelyje pagalbos vis dažniau prireikia ir dėl įvairių gedimų ar atvejų, kuomet vairuotojai mano, kad nebegali saugiai tęsti kelionės. Neretai kelionės metu praduriama padanga, o vairuotojas atsarginio rato neturi. Buvo atvejų, kai automobilį teko transportuoti dėl kuro kolonėlėje įsipiltų netinkamų degalų. Bandymas keliauti tokia transporto priemone pridarytų dar daugiau žalos“, – sako A. Gasparavičius.

Aiškus sezoniškumas

V. Pužauskas nurodo, kad žiemą, ypač prasidėjus stipriems šalčiams ar smarkiai pasnigus, darbo techninės pagalbos ekipažams smarkiai pagausėja.

„Tuo metų laiku tarp iškvietimo priežasčių dominuoja išsikrovę akumuliatoriai bei automobilio užklimpimas sniege“, – sako ekspertas.

Orui atšilus iškvietimo priežasčių profilis pasikeičia. Tuomet pagalba dažniau kviečiama dėl įvairių eismo įvykių. Nebūtinai dėl susidūrimo su kitu automobiliu – tai gali būti ir įvažiavimas į griovį, atsitrenkimas į medį ar užklimpimas.

„Atšilus orui automobilių eismas būna intensyvesnis. Atitinkamai pagausėja ir su eismu susijusių incidentų“, – tvirtina V. Pužauskas.

Iškvietimo priežastys – įvairiausios

Iškvietimų būna pačių įvairiausių, tačiau techninės pagalbos specialistams atmintyje įstringa įvykiai, kuomet ant plauko pakimba gyvybė. Papildomą įtampą kelia situacijos, kai tenka vykti gelbėti automobilyje užsirakinusius vaikus ar augintinius.

„Jeigu taip nutinka šiltuoju metų laiku, reaguoti tenka labai skubiai – šviečiant saulei, net jei lauko temperatūra yra 20 laipsnių, automobilio vidus įkaista akimirksniu. Tokiais atvejais meistrų reakcija turi būti žaibiška ir atrakinti automobilio vykstama lenktyniaujant su laiku“, – sako „Euroasista“ atstovas.

Vairuotojai keičiasi

Techninės pagalbos eksperto teigimu, pagalbos kelyje poreikį pastaraisiais metais augina tai, kad vairuotojai dažnai nebeturi tokių techninių žinių ir įgūdžių, kaip prieš kelias dešimtis metų.

„Anksčiau vairuotojai apie savo automobilį žinodavo viską – jei reikėdavo, be sunkumų patys ir ratą pasikeisdavo, ir akumuliatorių įsikraudavo. Šiandien automobilis yra daugiau įrankis, iš kurio tikimasi nepriekaištingo važiavimo, bet ne nesklandumų. Vairuotojams kyla daug klausimų, į kai kuriuos jų stengiamės atsakyti ir telefonu. Jei nepavyksta – važiuojame į iškvietimo vietą“, – tvirtina V. Pužauskas.

BTA atstovas pastebi, jog savarankišką problemų sprendimą apsunkina ne tik žinių trūkumas, bet ir technologinė automobilių pažanga, didėjantis mechanizmų sudėtingumas. „Retkarčiais bandymas patiems išspręsti techninę automobilio problemą gali ne tik baigtis nesėkme, bet ir išauginti remonto kainą. Todėl, jei automobilis jums signalizuoja, kad laikas sustoti ir kviestis pagalbą, mažiausiai rizikuosite būtent taip ir padarydami“, – sako A. Gasparavičius.

Beveik drausmingi vairuotojai

Draudikai pastebi kad į nestandartinę situaciją patekę vairuotojai dažniausiai drausmingai laikosi eismo taisyklių. Įprastai atvykstančio evakuatoriaus laukia saugiai ir netrukdo kitiems vairuotojams.

Pagal Kelių eismo taisykles (KET), kliūtį eismui sudarantį automobilį privaloma pažymėti už jo pastatytu šviesą atspindinčiu trikampiu, kuris miesto ribose turi būti pastatytas ne mažesniu nei 25 metrų atstumu, už miesto – bent 50 metrų atstumu nuo sustojusios transporto priemonės. Automobilyje turi būti įjungtas avarinis signalas. Jei įmanoma – transporto priemonė turi būti patraukta nuo važiuojamosios dalies.

BTA eksperto teigimu, šių reikalavimų vairuotojai įprastai laikosi. Deja, dažnai būna užmirštamas dar vienas reikalavimas – tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui dėvėti ryškiaspalvę šviesą atspindinčią liemenę.

„Nors stresinėse situacijose dalį svarbių žingsnių vairuotojai pamiršta, pastebime didėjantį sąmoningumą. Drausdami transporto priemonę civilinės atsakomybės arba kasko draudimu, dažnas pasidomi galimybe įsigyti pagalbos kelyje paketą. Įprastai toks paketas kainuoja keletą eurų, tačiau padeda išvengti dar didesnio streso nutikus incidentui kelyje“, – sako A. Gasparavičius.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

Naudoti Volvo

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Kaip nusipirkti patikimą automobilį

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

PARTNERIO TURINYS

Geras autoservisas Vilniuje

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Industrinės padangos

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

STRAIPSNIAI

Patarimai keliaujantiems automobiliu

ŠKODA Citigo: inovatyvus mažylis miestui

Ekonomija ir galia: tai suderinama Volkswagen Golf GTD modelyje

Tunelinė automobilių plovykla

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Populiariausios transporto paslaugos

UltraGrip Performance 3

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.