Likus vieniems metams iki dienos, kai milijonai padangų visoje Europoje pasipuoš naujomis etiketėmis, nurodančiomis jų savybes trijose svarbiose kategorijose, bendrovė „Goodyear Dunlop“ atskleidžia, kokie darbai vyksta „užkulisiuose“, ženklinant daugiau nei 10 000 skirtingų rūšių lengvųjų ir krovininių automobilių padangų, laikantis naujos ES testų metodikos.
Įsigaliojus naujam ES teisės aktui, nuo 2012 m. lapkričio mėn. padangų parduotuvėse pirkėjai pastebės vis daugiau standartizuotai ženklinamų padangų ir informaciją apie tris pagrindines padangų savybes – pasipriešinimą riedėjimui, sukibimą su šlapia kelio danga ir išorinį triukšmą riedant. Visos lengvųjų automobilių, lengvųjų ir sunkiųjų krovininių automobilių padangos, pagamintos nuo 2012 m. liepos 1 d., turės būti parduodamos pateikiant šią informaciją, o ant visų lengvųjų ir krovininių automobilių padangų bus užklijuotos atitinkamos etiketės. Įmonės atstovai įsitikinę, kad šis žingsnis padidins domėjimąsi padangomis ir suteiks vartotojams galimybę perkant padangą daugiau dėmesio skirti jos kokybei.
„Naujasis ES padangų ženklas pakeis padangų pardavimo ir pirkimo įpročius. Jis atkreips dėmesį į tai, kokia svarbi padangų reikšmė eismo saugumui, taip pat – į kokybę, kurią suteikia pirmaujantys prekės ženklai. Mes šviečiame savo verslo
partnerius, parodydami, kaip padangų ženklinimas padės jiems paskatinti vartotojus rinktis saugesnes ir aplinkai mažiau kenkiančias padangas. Pirmaujantys gamintojai, tokie kaip „Goodyear Dunlop“, gaminantys aukštos kokybės produktus, sveikina naują padangų ženklinimą, nes jis leis suteikti objektyvią ir palyginamą informaciją apie padangų kokybę“, – sakė Arthuras de Bok, „Goodyear Dunlop“ prezidentas Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos regione.
Kiekvienos rūšies ir dydžio padanga turės būti testuojama ir įvertinama gamintojams savarankiškai atliekant aiškiai apibrėžtas sertifikavimo procedūras. Šiuo metu „Goodyear Dunlop“ bendrovėje daugiau kaip 270 vairuotojų bandytojų, bandymų inžinierių ir technikų kaupia daugiau kaip 10 000 skirtingų tipų ir dydžių lengvųjų automobilių ir krovininių automobilių padangų duomenis pagal ES patvirtintus bandymo metodus.1
„Trys padangos ženklinimo informacijoje atspindėti bandymų kriterijai yra keli iš 50 kriterijų, pagal kuriuos mūsų parengtoje išsamioje bandymų programoje įvertiname kiekvieną naują savo gaminį. Todėl būsimas padangų ženklinimas neprideda jokių naujų bandymų kriterijų, bet reikalauja papildomo žymėjimo ir klasifikavimo pagal ES nustatytus specifinius bandymo metodus“, – teigė „Goodyear Dunlop“ padangų vertinimo padalinio vadovas Emmanuelis Robinetas.
„Goodyear“ naujovių centro Liuksemburge generalinis direktorius Jean-Pierre’as Jeusette’as paaiškino: „Tokiai stambiai padangų gamybos bendrovei kaip „Goodyear Dunlop“, 2010 metais pardavusiai daugiau nei 70 milijonų padangų Europoje, Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje, reikia sertifikuoti tūkstančius skirtingų tipų ir dydžių padangų, o dar milijonus fiziškai paženklinti. Paprastas dalykas – mažos etiketės priklijavimas prie padangos – turi milžinišką poveikį gamybos ir logistikos procesams, ir lemia didelių investicijų į naują įrangą ir IT sistemų atnaujinimą poreikį. Tačiau mes tvirtai tikime, kad visi reikalaujami procesai bus įgyvendinti iki naujosios padangų ženklinimo tvarkos įsigaliojimo. Mes taip pat neabejojame, kad naujasis ES padangų ženklinimas bus naudingas padangų naudotojams, transporto parkų savininkams ir padangų pirkėjams, kurie galės rinktis saugesnes padangas, padedančias taupyti degalus, o tai teigiamai paveiks visą Europos bendriją ir jos piliečius.“