• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kuo minta jūsų automobilis?

Jeigu turime galimybę rinktis, paprastai ja naudojamės. Rinkdamiesi automobilį turime apsispręsti: kokius degalus jis naudos? Toks pasirinkimas dažnai gali turėti nemažos įtakos piniginės storiui.

Prieš porą metų pasirinkęs benzinu varomą automobilį, tokiu sprendimu džiaugiausi iki 2009 metų pradžios, kuomet padidintas benzino akcizas dyzeliną vėl padarė pigesniais degalais. Šiandien akivaizdu: norintiems taupyti vėl patariama rinktis bemaž puse lito pigesnius dyzelinius degalus.

Iki 2009 metų A95 benzinas kartais būdavo pigesnis apie 20 centų — tai versdavo susimąstyti apie dyzelinio variklio naudingumą. Taip, dyzelino sąnaudos vidutiniškai būna 20–40 proc. mažesnės nei benzino, bet dyzeliniai varikliai sulaukia ir neišvengiamų kontrargumentų: jie beveik be išimčių yra brangesni už benzininius, brangesnis jų aptarnavimas. Todėl dyzelinės versijos kainos ir eksploatacijos kaštų suma dažnai susilygina su benzinine nuvažiavus ne mažiau nei 100 tūkstančių kilometrų. Žinoma, šis santykis labai priklauso ir nuo degalų kainų.

Be to, moderniuose dyzeliniuose varikliuose yra per daug labai brangių ir sistemingai gesti „mėgstančių“ komponentų. Tai — aukšto slėgio siurbliai (kaina dažnai per 10 tūkst. Lt), turbokompresoriai (vidutiniškai apie 3–5 tūkst. Lt), purkštukai (retesnis atvejis, bet dažniausiai brangus), smulkiųjų dalelių filtrai (kainos geriau nežinoti) ir mechaninių transmisijų dvigubos masės sankabos, kurios paprastai būna 1,5–3 kartus brangesnės už įprastas. Bet dyzelinį variklį žmonės dažnai renkasi dėl stipraus sukimo momento, sutikdami už tai mokėti papildomus pinigus. Tai — dyzelino mėgėjai, dažnai stipriai oponuojantys benzino ar dujų mėgėjams.

Benzino mėgėjai perka pigesnį automobilį, pigiau jį eksploatuoja ir remontuoja, bet daugiau išlaidauja degalams. Dažnas receptas paskutiniam reiškiniui — dujų įranga, vėl atgaunanti aktualumą, bet vėl reikalaujanti finansiniam balansui įveikti tam tikrą kilometražą. Tokia įranga yra tikra panacėja didelio darbo tūrio ir dar didesnio apetito benzininiams varikliams: ji kelionės kaštus kartais leidžia sumažinti net perpus! Žinoma, tai vėl labai priklauso nuo dujų ir benzino kainų santykio…

Dalyvaudamas ekoraliuose — ekonomiškumo varžybose, ne kartą įsitikinau, kad vairuotojas, keisdamas savo vairavimo manierą ir įdarbindamas kelis papildomus smegenų vingius, gali labai sumažinti degalų sąnaudas. Pigu ir paprasta, galioja visiems automobiliams!

Bet neseniai patyriau malonų elektrošoką. Nes nemaniau, kad elektra varomas automobilis gali būti toks malonus važiuoti. Atrodė, kad man trūks variklio burzgimo. Nieko panašaus! Į Lietuvą atvežtas mažytis koncepcinis MITSUBISHI i MiEV paliko netikėtai malonų įspūdį, po kurio vėl įdėmiai išstudijavau gamybai ruošiamų, gerokai solidesnių amerikietiškų „Tesla“ elektromobilių galimybes. i MiEV dinamika nėra stebinanti, bet tikrai pakankama, kad tylutėliai greitėdamas stebėtum atsiliekančias kitas mašinas. Elektromobilis su įkrautomis baterijomis gali įveikti ilgesnę nei 100 km distanciją. O tai, pasak gamintojų, kainuoja vieną eurą!

Žinoma, serijinė MITSUBISHI i MiEV bus gerokai brangesnė už paprastą benzininę versiją. Be to, vertinant tik ekonomiją, pirmoji galėtų atsipirkti tik po ilgos ir nuobodžios eksploatacijos. Nuobodžios, nes baterijoms ketinama suteikti net 8 metų garantiją, o šiuolaikiniuose elektros varikliuose beveik nebėra kam gesti. Juose nėra turbinos, katalizatoriaus, sankabos, nėra „kardano“ ir „babynos“.

Minėti amerikietiški TESLA Model S automobiliai (tai tiesiog įdomus pavyzdys) nuostabūs tuo, kad jų planuojama kaina turėtų nedaug skirtis nuo panašių dinaminių savybių ir gabaritų automobilio su vidaus degimo varikliu. Jo akumuliatorių užtenka 480 km distancijai, kurie įkraunami per 45 minutes, o dinamika nuo 0 iki 100 km —mažiau nei per 6 sekundes!

„Mitsubishi“ teigia, kad ju MiEV elektros pavaros sistema gali būti pritaikoma bet kam, net ir visureigiui Pajero… Jei galėtumėte rinktis, ar apie tai nepagalvotumėte? Gal norėtumėte tapti elektros mėgėjais?

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • automobilio pasirinkimas
  • bendzinas
  • dyzelinas
  • kuras
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Mini ekskavatorius

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Šešios taisyklės perkant naują automobilį

Ką reikėtų patikrinti naudoto automobilio variklyje?

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į „Mercedes-Benz“ V klasę montuojama MBUX sistema

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

PARTNERIO TURINYS

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Profesionalus važiuoklės remontas

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

STRAIPSNIAI

Vandens dėmės

Logistikos firmos – vertas dėmesio dalykas?

Lengvojo lydinio ratlankiai – populiariausi

Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Padangų keitimas nelogiškas?

Priekabos elektros lizdo 13 kontaktų jungimo schema

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.