• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Mažieji miesto visureigiai ilgą laiką užėmė tik nedidelę nišą, tačiau dabar jų populiarumas auga bene sparčiausiai Europoje. Tai – praktiški automobiliai, turintys visus miesto hečbekų privalumus ir aukštesnę sėdėjimo poziciją bei papildomą salono erdvę. Jų pardavimo skaičiai nuolat auga, o tokio tipo automobilį savo gamoje turėti – net ne kiekvieno gamintojo garbės reikalas, o būtinybė. Vis dėlto kalbai pasisukus apie jų galimybes prastuose keliuose, visureigio pavadinimą nemažai žmonių deda į kabutes. Dažnai – visai be reikalo.

Vadinamuosius tikruosius visureigius (turinčius rėminę konstrukciją), kurie dar parduodami Lietuvoje, skaičiuoti galima vienos rankos pirštais, jei atmestume komercinius pikapus. Likę modeliai dažnai net neturi keturių varančių ratų pavaros, kuri daugeliui klientų nereikalinga, o elektroninių sistemų nauda jau gali iš esmės kompensuoti mažesnį varančių ratų skaičių.

Atsisako to, kas nebūtina

Populiarėjant krosoveriams gamintojai vis rečiau siūlo versijas su keturių ratų pavaromis. Daugelio B segmento automobilių gamintojų miesto visureigiai, išskyrus retas išimtis, yra mažiausi tokio tipo modeliai. Užimamas žemiausias laiptelis gamoje reiškia, kad griežtai ribojami ne tik matmenys, bet ir kaina.

Daugelis šio tipo automobilių yra varomi priekiniais ratais. Norint prijungti ir galinius, reikia nemažai papildomų komponentų – paskirstymo dėžės, kardaninio veleno, diferencialo, pusašių ir t. t. Tai reiškia, kad automobilis gerokai pabrangsta, jo svoris padidėja, analogiškai sumažėja praktiškumas – dėl transmisijos tunelio sumažėja salono erdvė, o galinių varančių ratų elementai atima ją iš bagažinės. Kur dar dėl didesnės masės išaugusios degalų sąnaudos bei CO₂ emisijos.

Klientų poreikiai yra dar svarbesni – jei jiems reikia, gamintojas tikrai padarys. Tačiau, kaip paaiškėjo dėl pirmosios kartos B ar C segmento krosoverių, keturių varančių ratų pavaros labai mažai kam bereikia. Todėl šiandien visi populiariausi segmento modeliai – „Nissan Juke“, „Peugeot 2008“ ar „Volkswagen T-Cross“ – siūlomi tik su priekiniais varomais ratais.

Pravažumą užtikrina elektronika

Du variklio sukami ratai niekada neatstos visų varančiųjų ratų sistemos tikroje bekelėje, tačiau daugelis automobilių vairuotojų ją mato nebent TV ekrane stebėdami Dakaro ralį, jų transporto priemonės dažniausiai naudojamos ant asfaltu padengto kelio.

Tačiau tai nereiškia, jog mažieji krosoveriai yra nepraktiški. Kai kurie 2WD pavarą turintys automobiliai pasižymi išskirtiniu praktiškumu ir jį užtikrina pažangios elektroninės sistemos. Pavyzdžiui, į „Peugeot 2008“ modelius diegiama „Grip Control“ sistema, kurios veikimo principas labai paprastas – užprogramuoti skirtingi režimai, kuriuos galima pasirinkti važiuojant sunkiau įveikiamu paviršiumi.

Sniego (angl. „Snow“) režimas užtikrina minimalų ratų buksavimą, taip padangos aplimpa sniegu ir automobilis lengviau juda į priekį slidžiu paviršiumi. Purvo (angl. „Mud“) režimas veikia priešingai – leidžia ratams buksuoti, kad būtų greičiau ištaškytas padangų protektoriaus tarpuose susikaupęs purvas. Šis režimas yra itin aktualus Lietuvoje – tokią pliurzę, kuriai reikia „Mud“ režimo, galima rasti įvairiose vietose ištisus metus, net nebūtina važiuoti į atokią sodybą prie ežero.

„Grip Control“ montuojama į benzinu, dyzelinu ir elektra varomus „Peugeot 2008“ modelius, o panašiu principu veikiančias pravažumo didinimo sistemas siūlo ir „Audi“, „Volkswagen“, kai kurie kiti gamintojai.

Pravažumas ne tik dėl elektronikos

Automobilio pravažumą užtikrina ne tik gerai veikiančios elektroninės sistemos, bene svarbiausias dalykas, nurodantis galimybę keliauti tolyn nuo asfalto, yra prošvaisa. Kuo ji didesnė, tuo didesnius objektus – akmenis ar šakas – gali įveikti automobilis.

Mažieji miesto visureigiai prieš hečbekus laimi ir šioje kategorijoje. Standartinio eksploatacijai paruošto dyzelinio „Volkswagen Polo“ mažiausias atstumas nuo žemės yra 16,5 cm, o jam giminingo „T-Cross“ miesto visureigio – beveik 18 cm. Analogiškai apie 1,5–3 cm skiriasi ir kitų gamintojų hečbekų bei miesto visureigių prošvaisos, pvz., „Audi A1“ yra mažesnė nei „Audi Q2“ ir t. t.

Toks pažiūrėti nedidelis skirtumas gali nulemti, ar situacijoje, kai teks užvažiuoti ant šaligatvio, nenubrauksite buferio arba slenksčio. Vasaros iškylose ne mažiau rimtą pavojų kelia apgaulingai užsislėpusios medžių šaknys ir kelmai, o papildomi 2–3 cm prošvaisos padeda išvengti kėbulo remonto.

Kai kurie dviem ratais varomi krosoveriai pasižymi itin didele prošvaisa, pavyzdžiui, „Peugeot 5008“ ji yra net 230 mm – daugiau nei keturiais ratais varomų „Honda CR-V“ (208 mm), „Nissan X-Trail“ (210 mm) ar „Subaru Forester“ (220 mm).

Renkantis patogų bei ekonomišką mieste ir kartu ganėtinai praktišką retkarčiais įveikiamuose prastesniuose keliuose automobilį, verta atkreipti dėmesį ir į variklį. Idealu, jei šis pasiekia didelį sukimo momentą prie nedidelių variklio apsisukimų, t. y. turi turbokompresorių arba yra elektrinis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
negabaritinio krovinio pervežimas
Skaityti

Kuo skiriasi negabaritinio krovinio pervežimas nuo įprasto transportavimo?

Ilga kelionė automobiliu
Skaityti

Ilga kelionė automobiliu: kaip pasiruošti, kad ji būtų patogi ir nebrangi?

Bandomasis važiavimas
Skaityti

Kaip neišleisti pinigų veltui: svarbiausi aspektai per bandomąjį važiavimą

Baigėsi automobilio kuras
Skaityti

Važiuojate iki paskutinio lašo? Ekspertai atskleidžia galimas pasekmes

freepik.com / Kokie dokumentai būtini norint susigrąžinti PVM už degalus?
Skaityti

Kokie dokumentai būtini norint susigrąžinti PVM už degalus?

Automobilių prekės
Skaityti

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Automobilių supirkimas Klaipėdoje
Skaityti

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Automobilių akumuliatoriai
Skaityti

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Daužto automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

unsplash.com nuotrauka
Skaityti

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas
Skaityti

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

PVM išlaidos užsienyje
Skaityti

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Vairavimo mokykla Vilniuje
Skaityti

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Katalizatorius
Skaityti

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Starterio tipas
Skaityti

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Automobilių valytuvai
Skaityti

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

Paskolos
Skaityti

Iššūkiai ir galimybės gaudant verslo paskolą Lietuvoje po COVID-19

Automobilis lizingu
Skaityti

Kaip nusipirkti automobilį lizingu

NAUJIENOS

Probro

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

PATARIMAI

Ką reikėtų patikrinti naudoto automobilio variklyje?

Atmintinė automobilio remontininkui

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Vairavimo mokykla Vilniuje

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Vokietijoje pavežėjų naudojami „Toyota Mirai“ jau įveikė 5 mln. kilometrų

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

PARTNERIO TURINYS

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Industrinės padangos

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

STRAIPSNIAI

Bendri aptarnavimo reikalavimai

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Mikromiegas: kodėl užmiegame prie vairo?

Plauti ar neplauti automobilį žiemą?

Audi A4

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

Automobilių diagnostika

Lietuvoje sukurtas „OBDeleven 3“ pristatytas pasauliui – prie palaikomų automobilių grupės prisijungia ir „Ford“

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.