• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Rasoja langai – laikas keisti salono oro filtrą

Galima sutaupyti

Kaip rodo daugiametė patirtis, dauguma vairuotojų salono oro filtrą keičia tik prispausti bėdos – neveikia oro kondicionierius, rasoja automobilio stiklai iš vidaus, nuolat juntamas dulkių kvapas.

Rekomenduojama salono filtrą keisti kaskart, nuvažiavus 15 tūkst. kilometrų. Jeigu nuvažiuojate apie 10 tūkst. kilometrų per metus, keiskite filtrą kartą per metus. Žinoma, esant 30 tūkst. kilometrų ridai, teks keisti filtrą du kartus per metus. Kai kurie vairuotojai tai daro du kartus per metus, kad ir kiek kilometrų būtų nuvažiavę. Aišku, automobiliu jie naudojasi kasdien, kaskart įjungia kondicio-nierių ir nori, kad kelionė būtų kuo patogesnė.

Salono filtro keitimo dažnumas priklauso nuo to, kokiais keliais važinėjate. Jei važiuojate asfaltu ir į automobilį sėdate tik retkarčiais, net ir po trejų metų filtras dar gali būti tinkamas. Važinėjant žvyrkeliu ir per porą mėnesių galima užkimšti filtrą.

Jei automobilio salono filtras kelia įtarimų, nėra labai sudėtinga jį išimti ir apžiūrėti.

Tačiau dauguma vartotojų apie salono oro filtrą sužino tada, kai sugenda ventiliatoriaus reguliatorius, o jam pataisyti išlaidų prireiks daugiau, nei laiku pasikeisti salono filtrą.

Paskirtis – ta pati

Salono oro filtrai yra dviejų tipų – iš mikropluošto ir iš mikropluošto su aktyviosios anglies granulėmis.

Salono oro filtras paprastai gaminamas iš pluoštinės laidžios medžiagos, kurioje nusėda dulkės, purvas ir žiedadulkės.

Jeigu filtras turi papildomą aktyviosios anglies filtravimo sluoksnį, jis taip pat apsaugo nuo žalingų dujų patekimo.

Kadangi per valandą oro srautas pro salono oro filtrą yra apie 300 kub. metrų, todėl po metų arba nuvažiavus 15 tūkst. km šis salono oro filtras užsikemša, ir kondicionieriaus veikimo pajėgumas sumažėja net 75 proc., palyginti su kondicionieriaus veikimu esant naujam salono oro filtrui.

Abiejų tipų filtrų paskirtis ta pati – valyti orą, patenkantį į automobilio salono vidų. Ir abu filtrai tai puikiai atlieka, svarbiau, kad jie būtų laiku pakeisti. Filtrai, turintys aktyviosios anglies granulių, labiau tinka automobiliams, kurių automatinė oro kondicionavimo sistema, arba tokiems, kuriuose galima uždaroji salono oro cirkuliacija,
t. y. pučiamas oras ne iš išorės, o iš vidaus.

Aišku, tai naudojama, kai būna labai karšta arba labai šalta. Filtras su aktyviąja anglimi ne tik sulaiko dulkes, bet ir „sugaudo“ kvapus, benzino garus, kitų automobilių išmetamus suodžius. Tai tikrai efektyvesnis būdas išvalyti orą. Naujausi automobiliai komplektuojami tik su aktyvuotos anglies salono filtrais.

Bet yra keletas niuansų. Šiuos filtrus tenka dažniau keisti, nes jų struktūra tankesnė dėl aktyviosios anglies dalelių, esančių mikropluošte. Ir jų laidumas greičiau sumažėja, palyginti su įprastais filtrais. Be to, šie filtrai yra brangesni.

Trys sluoksniai

Salono oro filtrai iš mikropluošto ir turintys anglies granulių susideda iš trijų sluoksnių. Pirmasis sluoksnis sustabdo stambesnes oro daleles. Antrasis, pagamintas mikropluošto, pašalina iš oro mažąsias daleles, galinčias patekti į plaučius.

Trečiasis – aktyviosios anglies sluoksnis, jis atskirtas nuo pirmųjų dviejų apsauginių filtrų. Jis filtravimo proceso pabaigoje pašalina nepageidautinas dujas ir kvapus.
Kuo didesnis filtro plotas, tuo geriau.

Jam sukurti reikalinga sulankstymo technika. Naudojant filtrą kasdien svarbu, kad jis būtų atsparus neigiamam poveikiui (aukštai ir žemai temperatūrai, drėgmei, chemikalams – kelio druskai ir pan.).

Reguliariai keisti filtrą rekomenduoja ir transporto priemonių gamintojai, nes teršalų sluoksnis tampa vis didesnis ir į saloną patenka vis mažiau oro. Stipriai užterštas salono oro filtras gali sugadinti vėdinimo sistemos ventiliatorių.

Rasojantys automobilio stiklai tarsi perspėja, kad užterštas salono oro filtras – tai yra sumažėjęs oro laidumas. Filtro taršos sluoksnis gali sukelti nemalonų kvapą transporto priemonės viduje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • filtrai
  • filtrų parinkimas
  • salono filtras
  • salono filtro keitimas
Kiti įrašai
Automobilių prekės
Skaityti

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Automobilių supirkimas Klaipėdoje
Skaityti

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Automobilių akumuliatoriai
Skaityti

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Daužto automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

unsplash.com nuotrauka
Skaityti

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas
Skaityti

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

PVM išlaidos užsienyje
Skaityti

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Vairavimo mokykla Vilniuje
Skaityti

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Katalizatorius
Skaityti

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Starterio tipas
Skaityti

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Automobilių valytuvai
Skaityti

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Dėmės nuo poliravimo

Plaukime automobilį

5 mitai apie automobilių saugumą, kuriais žmonės dar patiki

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

Komforto sąvokos evoliucija: kas jį užtikrina dabarties automobiliuose?

Vairavimas be nugaros skausmo

PARTNERIO TURINYS

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Industrinės padangos

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Automobilinis šaldytuvas

STRAIPSNIAI

Faktai apie Formulė 1 bolidus

Draudimo terminai

Automobilių remontas: oficialios automobilių atstovybės prieš privačias dirbtuves

Per senas vairuoti

Lietuviai – patiklūs automobilių pirkėjai

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.