Laikas keisti
Nuo balandžio 10 dienos Lietuvoje draudžiama važiuoti dygliuotomis padangomis. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį keičiant padangas ar renkantis naujas, turbūt gerai žino tik nedaugelis.
Pirmiausia vairuotojas turi žinoti savo poreikius. Ilgais atstumais važinėjančiam automobiliui reikės vienokių padangų, mieste riedančiajam – kitokių. Svarbu ir tai, kas sėdi prie vairo – mėgstantysis greitai skrieti ar ramiai ir atsargiai važiuoti.
Dažniausiai vairuotojų akys nukrypsta į pigesnes, universalias ar sezonines (žiemines ir vasarines) padangas. Tačiau universalios padangos žiemą šiek tiek prastesnės už žiemines, vasarą – už vasarines. Vis dėlto geriau važiuoti universaliomis padangomis nei vasarą – žieminėmis, o žiemą – vasarinėmis.
Kadangi ne visos automobilio padangos dėvisi vienodai, daugelis vairuotojų, taupydami pinigus, pakeičia tik dvi labiau susidėvėjusiąsias.
Automobilio priekinės ašies ratai patiria didesnę apkrovą stabdant ir per posūkius, todėl nenuostabu, kad priekinės ašies padangas reikia keisti dažniau. Tačiau būtina atsiminti, kad galinės ašies padangos visuomet turi turėti gilesnį protektoriaus raštą.
Daugelis vairuotojų mano, kad, nusipirkus naują porą padangų, ją reikia uždėti ant priekinės ašies, nes šios ašies padangos dėvisi greičiau. Tai nėra teisinga nuomonė. Tokiu atveju užpakalinė automobilio dalis turės prastesnį sukibimą su kelio danga. Bus sunkiau važiuoti šlapia kelio danga, sukimo metu užpakalinė automobilio dalis gali prarasti stabilumą. Todėl specialistai rekomenduoja pakeisti galinės ašies padangas, o senąsias perkelti į priekį.
Keičiant tik dvi padangas, vis dėlto geriausias sprendimas – naująsias dėti ant varomosios ašies ratų, jie gali būti ir priekyje, ir gale.
Varomosios ašies ratai dėvisi greičiau, ir ilgainiui naujos padangos pasieks senųjų lygį. Naujomis padangomis nuvažiavus 1000 kilometrų, rekomenduojama grįžti į servisą ir iš naujo subalansuoti ratus, o nuvažiavus 10 tūkst. kilometrų, priekines padangas sukeisti su galinėmis (jei varomoji ašis yra priekyje).
Tinkamai subalansavus ratus, padangos dėvėsis tolygiau, gerai sukibs su kelio danga.
Pavasariniai darbai
Pavasarinės profilaktikos darbus specialistai pataria pradėti nuo automobilio pakabos. Asfalte atsiradusios duobės ir dažnas šoninis slydimas automobilio pakabą per žiemą iš standžios sistemos paverčia bildančios geležies laužu. Taigi pirmiausia patikrinkite pakabos laisvumą.
Atkreipkite dėmesį į amortizatorius – jie dažniausiai „mėgsta“ sugesti būtent pavasarį, tada važiuoti nėra nei saugu, nei malonu.
Jautriausia vairo sistemos vieta – trauklių antgaliai. Jei pradeda bildėti – atėjo laikas juos keisti.
Ar dažnai keičiate stabdžių skystį? Šis skystis iš aplinkos absorbuoja vandenį, tad net ir geriausias stabdžių skystis praranda savo savybes.
Per pavasarinę apžiūrą pakeiskite oro ir kuro filtrus. Atšilus orams galima pakeisti ir variklio alyvą. Nepamirškite ir aušinimo sistemos – patikrinkite aušinimo skysčio lygį. Esant šalčiui variklis dar nepajunta jo trūkumo, bet pavasarį gali labai greitai perkaisti.
Atkreipkite dėmesį ir į elektros prietaisų būklę – žiemos druska „padeda“ visiems kontaktams oksiduotis gerokai greičiau.
Svarbu nuplauti
Dabar pats tas laikas nuplauti per žiemą automobilyje susikaupusį purvą ir druskas. Švara jums turėtų rūpėti ne vien estetiniais sumetimais – kėbulo ertmėse, plyšiuose ir dažų sluoksnio pažeidimuose susikaupusi druska atšilus orui spartina koroziją.
Pavasarį reikia gerai nuplauti langus – tai padaryti būtina ne tik iš lauko, bet ir iš vidaus, nes vidinėje jų pusėje susikaupia riebalinė plėvelė ir tabako dūmų nuosėdos.
Visi šie nešvarumai laužia šviesos spindulius, todėl pablogėja matomumas.
Rudenį dauguma vairuotojų perka ar iš garažų traukia užsilikusias žiemines padangas, tačiau pavasarį ne visi laiku jas pakeičia. Taupieji, kurių žieminės padangos jau nelabai tinkamos, visai sėkmingai trina jas iki vasaros vidurio ar net kito rudens. Taip elgtis nepatartina, nes minkšta žieminė guma šiltuoju metų laiku ne tik greičiau dyla, bet ir greičiau pradeda slysti.
Pats svarbiausias dalykas kelyje – eismo saugumas. Jis priklauso ne tik nuo vairuotojo, bet ir nuo automobilio būklės. Kad automobilis būtų tvarkingas ir saugus, tereikia visai nedaug – noro ir gero pusdienio darbo.