• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vokiečių planai didinti kelių mokesčius neaplenks ir Lietuvos įmonių

kelių mokestis

Vokietijoje svarstant dukart padidinti kelių rinkliavą sunkvežimiams už išmetamą CO2 kiekį, šios šalies verslo atstovai prakalbo apie įmonių bankrotus, darbuotojų atleidimus ir kainų augimą vartotojams. Jeigu vokiečiai šį sprendimą priims, Lietuvos vežėjai taip pat neišvengs didesnių veiklos kaštų dėl kurių išaugs paslaugų kainos dedamoji, teigia Povilas Drižas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovas.

Pasak jo, Vokietija yra pagrindinė Lietuvos transporto paslaugų eksporto partnerė. 2022 metais mūsų šalis į Vokietiją eksportavo 1,7 mlrd. eurų, arba 18 proc. visų šalies transporto paslaugų.

Šią savaitę Vokietijos Bundestage dar kartą svarstomos kelių mokesčio įstatymo pataisos, kuriomis siūloma nuo šių metų gruodžio 1 d. kelių rinkliavą sunkvežimiams padidinti beveik du kartus – iki 200 eurų už CO2 toną. Diskusijos netyla ir tarp Europos verslo atstovų Briuselyje, kur TTLA atstovauja Lietuvos vežėjų interesus.

Didesnę dalį pinigų, gautų iš padidinto mokesčio sunkvežimiams už CO2 taršą, vokiečiai numato skirti investicijoms į geležinkelių infrastruktūros projektus, siekiant padidinti pajėgumus vežti keleivius ir krovinius geležinkelių transportu.

„Ne tik Vokietija, bet ir kitos Europos Sąjungos šalys, vykdydamos vadinamą žaliosios transformacijos politiką, pasirinko eiti vieninteliu keliu – didinti mokesčius kelių transportui. Toks nepamatuotas finansinis spaudimas neatlikus poveikio vertinimo, gali sukelti neigiamą efektą visai ekonomikai ir konkurencijos tarp transporto rūšių iškraipymui“, – sako P. Drižas. Jis priduria, kad nuo 2027 m. Europos Sąjungoje į apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemą bus įtrauktas ir kelių transporto sektorius, kuriam kaip ir gamybos pramonei taip pat teks pirkti taršos leidimus, priklausomai nuo valdomų transporto priemonių keliamos taršos.

Sektorius svarsto, kad už taršą gali tekti mokėti ne vieną, o du, tris ar net ir daugiau kartų, kadangi CO2 mokesčius verslas ir taip moka per dyzelino akcizą, kelių mokesčius. Papildomai nuo 2027 m. įsigalioja apyvartinių taršos leidimų sistema, o Europos Komisija taip pat rengia kitas iniciatyvas, pavyzdžiui, dėl priekabų ir puspriekabių CO2 emisijų apmokestinimo.

„Kelių transporto įmonės neprieštarauja principui „teršėjas moka“. Tačiau verslas turi turėti kitas racionalias alternatyvas, kurios atlieptų žaliojo kurso tikslus“, – pažymi P. Drižas. Pavyzdžiui, įmonės pasirengusios investuoti į krovininių elektromobilių parką, tačiau nėra išvystyta jų pakrovimo infrastruktūra.“

Jis priduria, kad Lietuva turi geras galimybes plėtoti intemodalinį krovinių vežimą, tačiau tam iki šiol nėra sutvarkyta reguliacinė sistema, nesukurtos skatinimo priemonės vežti krovinius kombinuotu kelių ir geležinkelių transportu.

Pavyzdžiui, Vokietijoje, Nyderlanduose ir kitose ES valstybėse “pirmosios arba paskutinės mylios“ krovinių vežimui taikomas 28 tonų masės limitas, kai nuo intermodalinio terminalo krovinys vežamas 200 km atstumu arba 20 proc. maršruto atstumo. Lietuvoje taikomas 24,5 tonos krovinio limitas – tai neskatina puspriekabes gabenti geležinkeliu.

„Plėtoti intermodalinius vežimus galėtų skatinti ir kitos priemonės, pavyzdžiui, kai už kiekvieną puspriekabę, perkeltą nuo kelių transporto į intermodalinius traukinius, skiriama kompensacija už sutaupytą CO2 kiekį“, – sako P. Drižas.

Pasak jo, dėl planuojamų naujų taršos mokesčių išlaidos transporto įmonėms smarkiai išaugs, visos finansinės naštos verslas negalės prisiimti, todėl krovinių gabenimo grandinė brangs, o galiausiai už viską susimokės galutinis vartotojas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Padanga, kurioje trūksta oro, gali tapti nelaimės priežastimi

Važiavimas esant rūkui

Automobilio paruošimas žiemai

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Automobilio judėjimas posūkyje

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

PARTNERIO TURINYS

Kada keičiamos padangos?

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Starterio gedimo požymiai

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

STRAIPSNIAI

Patarimai keliaujantiems automobiliu

Izoterminės transporto priemonės, transporto priemonės šaldikliai ir šaldytuvai

Policijos pareigūnų teisės ir vairuotojų pareigos

Darbo pirštinės

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Dienos žibintų montavimas

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.