• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šiemet planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles, tariasi su ekspertais ir mokslininkais

Tiltai

Siekdama gerinti Lietuvos tiltų būklę ir saugą, Susisiekimo ministerija ir AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) šiais metais planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles – tam norima įsiklausyti į tiltų priežiūros srityje dirbančių ekspertų nuomonę. Susisiekimo ministerijoje esamą tiltų būklės situaciją ir galimus sprendimus ilgalaikiam būklės gerinimui aptarė LAKD, AB „Kelių priežiūra“ specialistai, VŠĮ Transporto kompetencijų agentūros, tiltų projektavimo ir tyrimų ekspertai bei Vilnius TECH ir Kauno technologijos universiteto mokslininkai, dirbantys tiltų priežiūros srityje. 

„Esama šalies tiltų būklės situacija netenkina, būtini ilgalaikiai ir novatoriški sprendimai, todėl norime atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles ir pritaikyti jas šių dienų realijoms. Turime įvertinti, kiek yra efektyvi esama tiltų techninės ir naudojimo priežiūros tvarka ir kaip ją tobulinti, kad kuo ilgiau užtikrintume tinkamą tiltų būklę. Turime lūkestį ilgainiui sukurti tokį tiltų priežiūros mechanizmą, kad tiltai apskritai nepatektų į blogos būklės sąrašą – jie turėtų būtų sutvarkomi iki tol“, – sakė susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.

Viceministro teigimu, Susisiekimo ministerija jau ne vienus metus yra atkreipusi dėmesį į prastėjančią tiltų būklę ir jai gerinti skiria vis didesnį finansavimą. Pernai tiltų, viadukų ir tunelių tvarkymo  projektams buvo skirta apie 50 mln. eurų, šiais metais – 100 mln. eurų. Tačiau praeityje yra buvę laikotarpių, kai tiltams per metus tekdavo tik 6 mln. eurų.

LAKD nuolat prižiūri 1548 tiltus, esančius valstybinės reikšmės keliuose. Direkcijos specialistai kasmet vertina visų tiltų būklę, prastos būklės tiltus stebi ir vertina kiekvieną mėnesį. Jei tilto konstrukcijoje randama pažaidų ar plyšių, tiriama nuodugniau. Tiltų būklės duomenų bazėje kaupiami duomenys apie kiekvieno tilto būklę, atliktas jų apžiūras ir bandymus, remonto ar rekonstrukcijos darbus.

LAKD duomenimis, tiltų tvarkymo prioritetinėje eilėje yra 72 prastos būklės tiltai. LAKD tiltų ekspertas dr. Saulius Zadlauskas atkreipė dėmesį, kad vis labiau prastėja 1960–1980 m. statytų tiltų būklė, nes jie buvo įrengiami be tinkamos hidroizoliacijos. Tokių tiltų Lietuvoje yra apie 600. Dėl tinkamiausio tokių tiltų tvarkymo planuojama tartis su ekspertais ir mokslininkais.

„Neturime galvoti apie tiltų gyvavimo trukmę – prižiūrimas tiltas stovi 100 metų. Viskas prasideda nuo smulkių dalykų – vandenį leidžia, pažeidžiamos sijos, perdangos, atramos. Pradėkim nuo to, kad pažaidų, pratekėjimų negali būti, nes čia investicija į ateitį“, – sakė Vilnius TECH prof. dr. Darius Bačinskas.

Profesoriaus teigimu, prižiūrint blogos būklės tiltus svarbu neapsiriboti techninėmis apžiūromis, būtina daryti tiltų ekspertizes. Ekspertai turi pasakyti, ar tiltas tenkina laikomosios galios reikalavimus.

Diskusijoje taip pat aptarta užsienio šalių patirtis, pasidalinta nuomonėmis, kaip būtų galima patobulinti tiltų projektavimą, kad būtų užtikrintas ilgesnis jų tarnavimo laikas, geresnės sąlygos techninei priežiūrai. 

Viceministro J. Skačkausko teigimu, naujos tiltų techninės priežiūros taisyklės taps pagrindiniu dokumentu, siekiant gerinti šalies tiltų būklę ir užtikrinti efektyvesnę jų priežiūrą. Planuojama ateityje daugiau dėmesio skirti patenkinamos būklės tiltams, o potencialiai rizikingų šalies keliuose turi nebelikti. Rengiant atnaujintas taisykles ir toliau numatoma kviesti tiltų ekspertus ir mokslininkus dalintis įžvalgomis ir pastabomis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

Ar keisti alyvą?

Automobilis lizingu

Kaip nusipirkti automobilį lizingu

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

Patarimai vairuotojams: kaip „išgyventi“ šalčius

Vėlyvas ruduo – išbandymų metas vairuotojams

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

PARTNERIO TURINYS

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Amortizatorių keitimas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Paskirstymo diržo keitimas

Testas: geriausi žibintai – halogeniniai ar LED?

Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos

Dujų įrangos remontas, reguliavimas

„Mercedes“ paruošė šešiaratį bekelės monstrą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.