• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Lyg feniksas iš pelenų pakilusi „Techninis projektas-Viada“ ekipa žengė ant prizininkų pakylos Palangoje

Praėjusį šeštadienį Palangoje finišavo 2020-ųjų metų „Aurum 1006 km“ lenktynės. Įvykių ir dramos kupinas savaitgalis itin išskirtinis buvo „Techninis projektas-Viada“ komandai, kuri dar per treniruotes patyrė BMW M3 gaisrą ir turėjo mažiau nei parą prikelti automobilį. Mechanikams pavyko sukurti stebuklą ir galiausiai pastangos buvo vainikuotos iškovota prizine vieta savo klasėje.

Trečiadienį į Palangą atvykusi komanda be jokių nesklandumų perėjo techninę komisiją, tačiau tuomet ekipa nė nenumanė, kokie iššūkiai laukia artimiausiomis dienomis. Pirmieji technikos kaprizai prasidėjo dar ketvirtadienį, kai per treniruotes ėmė kaisti BMW M3 variklis. Šią problemą mechanikai sprendė iki paryčių, tačiau sureguliavus oro srautus, pakeitus radiatoriaus pozicijas penktadienį automobilis jau veikė idealiai.

Komandos vairuotojų Giedriaus Notkaus, Vygando bei Mindaugo Urbanų bei Jono Sluckaus tądien laukė paskutiniosios treniruotės ir kvalifikacija. Visgi pastarąją teko praleisti, kadangi treniruočių sesijos pabaigoje ekipos automobilį apgaubė ugnis. Kaip pasakojo komandos vairuotojas Giedrius Notkus, tuo metu atrodė, kad žemė slysta iš po kojų ir su galimybe startuoti teks atsisveikinti.

„Antros treniruotės pabaigoje komandos vadovas Simonas Kazakevičius tuo metu vairavusiam Vygandui Urbanui pranešė, kad aušintų automobilį ir po dviejų ratų važiuotų į pitus, nes treniruočių sesija baigiasi. Tuo metu aš buvau pituose ir išgirdau šūksnius, kad automobilis dega. Atsisukęs matau, kad pusė  automobilio paskendę liepsnose. Sunku buvo suvokti, kad tai vyksta. Gerai, kad Vygandas sustojo trasoje ties pitais. Greitai subėgo teisėjai, atskubėjo ugniagesiai ir puolė gesinti. Užsidegė automobilio galinė dalis. Greičiausiai tai buvo problema su kuro sistema. Išsiaiškinti po to jau buvo sunku, nes viskas labai apdegė. Ugniagesiai užgesino automobilį. Jis visas nesudegė, bet gesinant į vidų buvo pripilta labai daug vandens. Taigi, mūsų BMW ne tik degė, bet ir skendo. Vandens buvo pilnas salonas. Nuskendo kompiuteriai, kita elektronika“, – pasakojo Giedrius Notkus. Pasak Giedriaus Notkaus, po tokios situacijos galvoje sukosi įvairios mintys. Galimybių sutvarkyti automobilį iki starto buvo nedaug. Visgi komanda užsispyrė lenktynėse pasirodyti bet kokia kaina. BMW sutvarkymui buvo likusi mažiau nei para, tad šalies mastu buvo pradėtos atsarginių dalių paieškos ir logistika iki remonto vietos, o mechanikai Gytis Juozėnas, Donatas Barsčiauskas, Arnoldas Plačenis, Edmundas Lipskis, Deividas Šimkus, Bartekas Rubczewski ir Tomas Čipkus kibo į darbus.

„Daug kas sakė, kad jau viskas, eikite gerti alaus. Neįmanoma per mažiau nei parą prikelti apdegusio ir nuskendusio automobilio. Tačiau mes esame kovotojai ne tik trasoje, bet ir už jos ribų. Aš pats irgi esu iš tų žmonių, kur nenuleidžia rankų, jei yra nors mažiausia viltis. Pasitariau su mechanikais, kurie jau ir praėjusią naktį miegojo tik kelias valandas, ar yra galimybė sutvarkyti automobilį. Jie priėmė šį iššūkį, o tai reiškė, kad jų laukia dar viena bemiegė naktis. Didžiausia problema buvo, kad nebeturėjome degalų bako, sudegė kitos degalų sistemos dalys, visokios pusašių, kardano gumos, ABS sistemos dalys, laidai.

Paskendo kompiuteriai.

Tačiau turėjome gerą inžinierių, kuris išmano elektrą, tai jis vieną kompiuterį prikėlė. Kitą mums paskolino lenktynininkas Vitalijus Plastininas iš savo sportinio „Peugeot“ automobilio, baką paskolino Maris Simson, ištraukęs iš savo sportinio „Civic“. BMW dalis vežėme iš Klaipėdos, Panevėžio, taip pat atsivežėme ir naujus diržus, iš Vilniaus atsigabenome sėdynę, nes teisėjai panaikino buvusiųjų homologaciją dėl viduje buvusios ugnies. Darbo buvo velniškai daug. Buvo pajungta visa Lietuva – kas ką turėjo, tas tą davė, atvežė ar atsivežėme. Visi padėjo apart vieno dėdės, kuris nenorėjo paskolinti tokio pat bako kaip mūsų.

Tačiau labai smagu, kad mūsų mechanikai per naktį dirbo be jokio poilsio ir automobilį pabaigė likus penkiolikai minučių iki to, kai jis turi būti pastatytas į starto rikiuotę trasoje. Nors likus valandai iki starto automobilis dar net nesivedė, tačiau mechanikų komanda padarė viską, kad mes startuotume.

Beprotiškai jiems dėkoju už pastangas. Aišku, trūko dar kokio pusvalanduko, kaip toje dainoje, nes sėdynę įdėjome nebesimatavę sėdėsenos, tad nebuvo labai patogu vairuoti, skaudėjo nugarą. Pasikalbėjimo įranga irgi vėliau nustojo veikti, galbūt ten dar buvo likę drėgmės. Bet tai buvo mažiausia problema iš tų, kurias turėjome. Taigi, per mūsų komandos karjerą šiose lenktynėse taip žiauriai dar niekada nebuvome papuolę“, – pasakojo Giedrius Notkus.

„Techninis projektas-Viada“ ekipa varžybas pradėjo iš rikiuotės galo, mat dėl remonto darbų praleido kvalifikaciją. Visgi prie vairo sėdęs Giedrius Notkus parodė raumenis ir agresiją ir vos užsidegus žaliam šviesoforo signalui, jau pirmoje tiesiojoje aplenkė 15 varžovų, taip susigrąžindamas pozicijas. Šį momentą galite išvysti vaizdo įraše.

„Pirmas sėdau vairuoti aš. Startavome iš galo. Dar net nebuvome išvažiavę į pagrindinę tiesiąją kai užsidegė žalias starto šviesoforo signalas. Komandos vadovas Simonas Kazakevičius man pranešė, kad žalias, kad spausčiau. Na ir aš spaudžiau jau iki dugno. Kiti gal prasnaudė, todėl išlošiau akimirką, nepadariau falšstarto ir jau iki pirmos greičio gesinimo zonos sugebėjau aplenkti maždaug 15 automobilių. Toks spurtas mums palengvino tolimesnę varžybų eigą. Vėliau pavyko aplenkti dar kelis automobilius ir kilome pozicijomis iki bendros įskaitos dešimtuko ir pirmosios vietos klasėje“, – sakė Giedrius Notkus.

Tačiau lenktynių eigoje komanda susidūrė su naujais iššūkiais. Pradėjo streikuoti BMW M3 stabdžių sistema. Dėl didelės temperatūros sumažėjo stabdžių efektyvumas ir vienas iš tokių momentų baigėsi Giedriaus Notkaus smūgiu į greičio gesinimo zoną, po kurio teko važiuoti į pitus tvarkyti apdaužyto automobilio priekio. Kiek vėliau teko stoti ir stabdžių kaladėlių keitimui.

„Viename stabdyme arba pats pavėlavau, arba stabdžiai jau buvo perkaitę ir nebestabdė taip gerai, tai užkabinau gesinimo zoną. Gavome iš teisėjų įspėjimą, kad turime stoti tvarkytis. Sugaišome vieną ratą. Toliau važiavome labai neblogai. Galbūt ne taip gerai kaip per treniruotes, bet manau, kad tai dėl degalų bako. Senasis degalų bakas buvo originalioje vietoje, o naujasis – salone už ašies. Svorio centras buvo aukščiau, todėl buvome šiek tiek lėtesni, nes buvo jautri galinė dalis ir bandant greičiau važiuoti posūkiuose imdavo slysti galas.

Antroje varžybų dalyje pradėjo trupėti perkaitintos stabdžių kaladėlės. Pakeitėme vieną kartą. Po kelių valandų keitėme dar kartą. Užvirus skysčiui teko stoti nuorinti sistemą. Paskutinę valandą vėl buvo dingę stabdžiai. Ne tik kad kaladėlės jau buvo nutrintos iki metalo, bet ir stabdžių cilindriukai jau rėmėsi į stabdžių diską. Dėl prastų stabdžių prašokau kelis gesinimus, gavau baudą. Stojome tvarkytis, sugaišome 15 minučių.

Po visų remontų galiausiai pavyko finišuoti varžybose, kurios mums buvo toks iššūkis, kokio dar niekada neturėjome ir nebenorėtume patirti ateityje. Neišsaugojome pirmosios vietos, bet žinant tai, kokius įvykius turėjome šį savaitgalį, aš esu labai patenkintas rezultatu. Tikrai jaučiamės nugalėtojai“,- pasakojo Giedrius Notkus.

Galutinėje SP4 klasės rikiuotėje „Techninis projektas – Viada“ ekipa iškovojo trečiąją vietą ir laistėsi šampanu ant prizininkų pakylos, o bendroje „Aurum 1006 km“ dalyvių įskaitoje užėmė 13-ą poziciją.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Vokietijoje pavežėjų naudojami „Toyota Mirai“ jau įveikė 5 mln. kilometrų

HONDA automobiliai

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

8 kovos su karščiu būdai

Naujausi metodai tepalų atliekas verčia degalais

PARTNERIO TURINYS

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Mikroautobusų nuoma

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

STRAIPSNIAI

Akumuliatoriaus problemos gali virsti į didelius nemalonumus

dideli ratlankiai

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Dažų iškėlimas / „Karakulio” efektas

Ar purvini automobiliai važiuoja ekonomiškiau nei švarūs?

Savaime užsidegančios medžiagos

„Opel Ampera“ atrinkta į „Europos metų automobilis 2012“ finalininkus

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.