• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Simonas Gentvilas: „Europinis reikalavimas apgręžti sunkvežimius namo neatitinka Žaliojo kurso“

Europoje privaloma sunkvežimių kelionė į registracijos šalį sukurtų pusę viso Lietuvos transporto išmetamo šiltnamio dujų kiekio. Vadinasi, nauja vilkikų grąžinimo nuostata sukels ne tik neigiamų ekonominių ir socialinių, bet ir aplinkosauginių padarinių.

Privalomo vilkikų grąžinimo namo tvarką penktadienį įvertinusi Europos Komisija patvirtino Lietuvos abejones: dėl reikalavimo vilkikams kas 8 savaites grįžti į įmonės registracijos šalį papildomai bus išmetama 3,3 mln. tonų anglies dvideginio. Tai vidutiniškai sudaro 52 proc. šalies transporto sektoriuje išskiriamo šiltnamio dujų kiekio (2019 m. jis siekė 6,29 mln. tonų).

„Sunkvežimių varinėjimas po ES teritoriją yra visiškai nereikalingas, nes europinė mobilumo tvarka prieštarauja kitam ES Sąjungos prioritetui – kelia grėsmę Žaliojo kurso tikslams“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Pagal numatytas Mobilumo paketo nuostatas, per vienus metus vilkikas į registracijos šalį turėtų privalomai grįžti apie 6-7 kartus. Aplinkos ministerija atkreipia dėmesį, kad vilkikų techninei apžiūrai atlikti nebūtina Lietuvoje registruotam vilkikui grįžti į Lietuvą – apžiūrą galima padaryti Vokietijoje.

„Vilkikų techninė apžiūra vykdoma kasmet, t. y. kas 12 mėnesių. Mobilumo pakete nurodytas pagrindas kas du mėnesius vilkiką siųsti į registracijos šalį tikrai neskirtas transporto techniniams reikalavimams atitikti, todėl dėl tokio reikalavimo neigiamas poveikis palinkai vargu ar pagrįstas“, – sako Aplinkos ministerijos Klimato politikos grupės vyresnysis patarėjas Tomas Aukštinaitis.

Atitinkamas Mobilumo paketo nuostatas, kaip neproporcingas, Lietuva kartu su kitomis Rytų Europos šalimis apskundė Europos Teisingumo Teismui. Mobilumo paketą EK priėmė pernai liepos 15 d., jis turėtų įsigalioti po metų, 2022 m. vasario 21 d. Penktadienį paskelbusi apie Mobilumo paketo poveikį aplinkai, EK kviečia ES šalis ir Europos Parlamentą diskutuoti apie šį paketą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaitmeninis sportas
Skaityti

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant
Skaityti

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė
Skaityti

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas
Skaityti

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas
Skaityti

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

Saugus eismas
Skaityti

Svarstomi siūlymai tobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laukiama gyventojų nuomonės

Tiltas per Dubysos upę remontas
Skaityti

„Via Lietuva“: Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą remonto darbai

Greičio matuokliai
Skaityti

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių: „Via Lietuva“ paaiškina, ką svarbu žinoti vairuotojams

Apgadintas kombainas draudimas
Skaityti

Ūkininko košmaras: akmuo sugadino kombainą, draudikai skaičiuoja milžiniškus nuostolius

Ekovairavimas
Skaityti

Susisiekimo ministerija atveria ekonomiško vairavimo e.mokymosi platformą: sužinosite, kaip sumažinti degalų sąnaudas ir sutaupyti

Automobiliu per baltijos šalis
Skaityti

Su automobiliu po Baltijos šalis: ką verta žinoti prieš sėdant prie vairo?

Greičio matuokliai
Skaityti

Ministras E. Sabutis įveda aiškesnę tvarką – greičio matuokliai keliaus į pavojingiausius ruožus

Elektromobilio greitas įkrovimas
Skaityti

Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?

Kelionės automobiliu
Skaityti

Ilgos kelionės automobiliu: pasiruoškite tinkamai ir pasirūpinkite veiklomis

Bekontaktis atsiskaitymas viešasis transportas Kaune
Skaityti

Bekontaktis atsiskaitymas Kauno viešajame transporte – patogumas vienu prisilietimu

Populiariausios elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

Įvardijo populiariausias elektromobilių įkrovos stoteles: renkasi tas, kurios laiką leidžia išnaudoti prasmingai

TOKS viešasis transportas
Skaityti

„Citadele“ suteikia 7,7 mln. eurų finansavimą TOKS: atnaujins viešąjį transportą Klaipėdos regione

NAUJIENOS

Via Lietuva kelių remontas

„Via Lietuva“: iki rugsėjo vidurio bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės krašto kelių

telematikos konferencija

Vilniuje vyksianti tarptautinė telematikos konferencija atskleis, kaip DI keičia transporto sektorių

Keliai liūčių padariniai

Kelininkai fiksuoja liūčių padarinius

Neste degalinė

Prie Panevėžio, „Via Baltica“ kelyje, atidaroma nauja „Neste“ automatinė degalinė

Susisiekimo ministerija viešasis transportas

Susisiekimo ministerija atveria duomenis apie viešąjį transportą: kas perveža daugiausiai keleivių, kiek stotelių ir kur seniausi autobusai?

Formula 1

Kaip analizuoti Formulės 1 Lažybų koeficientus

PATARIMAI

Naudoto automobilio pirkimas

8 kovos su karščiu būdai

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Praktiniai patarimai perkant automobilį

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

Ilga kelionė automobiliu

Ilga kelionė automobiliu: kaip pasiruošti, kad ji būtų patogi ir nebrangi?

PARTNERIO TURINYS

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Vaizdo registratorius

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

STRAIPSNIAI

UltraGrip Performance 3

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Automobilių draudikai pradeda naudoti palydovinę navigaciją

Kuro priedai gelbsti ir apgavikus

Karščiausi patarimai: 31 klausimas apie šaltį ir automobilį

Kaip pakeisti transporto priemonės klasę iš N1 į M1

Kompiuteriai automobiliuose

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.