• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

Mokami keliai

Nuo 2025 m. liepos 1 d. plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui – į kelių naudotojo mokesčiu (vinjete) apmokestinamų valstybinės reikšmės kelių tinklą papildomai įtrauktas 21 krašto kelių ruožas. Lengvųjų automobilių (M1) vairuotojams mokestis ir toliau taikomas nebus.

 Iki liepos 1 d. komercinio transporto priemonių valdytojai mokėjo kelių naudotojo mokestį už naudojimąsi 19 magistralinių kelių, kurių bendras ilgis – 1 700 km. Įtraukus  krašto kelių ruožus 1 151 km krašto kelių, bendras mokamų kelių ilgis sieks 2 851 km. 

 Lengvųjų automobilių vairuotojams mokesčio mokėti nereikės, o naudą pajus visi kelių naudotojai – mažės vairuotojų išlaidos transporto remontui ir degalams. Iš sumokėto mokesčio lėšos bus nukreiptos į kelių kokybės gerinimą, eismo saugos didinimą.  

 Sprendimas įtraukti į apmokestinamų kelių sąrašą dalį krašto kelių priimtas siekiant kurti tvarų kelių infrastruktūros finansavimą ir labiau subalansuoti krovininio transporto eismo srautus. 

 Yra pastebėta, kad krovininis transportas, norėdamas išvengti kelių naudotojo mokesčio važiuojant magistraliniais keliais, nepaisant pailgėjusio maršruto, linkęs važiuoti neapmokestintais krašto ar rajoniniais keliais. Tai kėlė nepatogumų vietiniams gyventojams, labiau dėvėjosi krašto ir rajoniniai keliai, kurie yra mažiau pritaikyti intensyviam krovininio transporto eismui. 

 Apmokestinus dalį krašto kelių, tikimasi, kad krovininio ir komercinio transporto srautas padidės magistraliniuose keliuose, kurie pritaikyti ir intensyvesniam eismui, ir sunkesniam transportui. 

 Mokamų kelių tinklo plėtra padės kurti tvarų kelių finansavimo modelį. Jis leis Lietuvoje geriau prižiūrėti kelius, ilgainiui ne tik juos gerinti, bet ir plėsti tinklą. Mažės sunkiasvorio transporto žala nepritaikytiems rajoniniams keliams.

 Daugiau informacijos www.keliumokestis.lt skyrelyje DUK.

Atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus 

1.    Kas keičiasi nuo 2025 m. liepos 1 d.? 

Nuo liepos 1 d.  mokamų kelių sąrašas papildytas 21 krašto keliu, todėl M2, M3, N1, N2, N3 motorinių transporto priemonių valdytojai mokės kelių naudotojo mokestį ne tik už naudojimąsi magistraliniais kelias (pažymėti A1-A18, A20), bet ir 21 krašto keliu. SVARBU: Lengvųjų automobilių (M1 kategorija) valdytojams nesikeičia niekas – jiems kelių naudotojo mokestis ir toliau nebus taikomas.  

 Visas kelių, kuriais važiuojant M2, M3, N1, N2, N3 kategorijų motorinėmis transporto priemonėmis privalo būti sumokėtas kelių naudotojo mokestis (vinjetė), sąrašas:

 1. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (10,00–91,00 km; 103,00–304,00 km);

2. A2 Vilnius–Panevėžys (12,00–132,55 km);

3. A3 Vilnius–Minskas (6,65–32,91 km);

4. A4 Vilnius–Varėna–Gardinas (15,57–133,91 km);

5. A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (7,60–96,74 km);

6. A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis (5,95–66,80 km; 72,44–185,24 km);

7. A7 Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas (2,50–41,92 km);

8. A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (7,50–87,86 km);

9. A9 Panevėžys–Šiauliai (5,00–75,29 km);

10. A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga (4,57–66,10 km);

11. A11 Šiauliai–Palanga (2,65–146,52 km);

12. A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (0–49,74 km; 59,49–151,82 km; 155,80–185,97 km);

13. A13 Klaipėda–Liepoja (11,00–43,83 km);

14. A14 Vilnius–Utena (10,66–95,66 km);

15. A15 Vilnius–Lyda (10,78–48,83 km);

16. A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė (15,56–135,42 km);

17. A17 Panevėžio aplinkkelis (0–22,24 km);

18. A18 Šiaulių aplinkkelis (0–17,13 km);

19. A20 Ukmergės šiaurinis aplinkkelis (0,02–7,64 km);

20. 102 Vilnius–Švenčionys–Zarasai (16,3–162,869 km);

21. 107 Trakai–Vievis (0–17,498 km);

22. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė (0–53,281 km);

23. 122 Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys (0–106,175 km);

24. 125 Biržai–Raubonys (0–19,893 km);

25. 128 Naujieji Valkininkai–Daugai–Alytus (0–44,187 km);

26. 129 Antakalnis–Jieznas–Alytus–Merkinė (0–80,798 km);

27. 130 Kaunas–Prienai–Alytus (5,82–60,146 km);

28. 131 Alytus–Simnas–Kalvarija (2,48–57,029 km);

29. 132 Alytus–Seirijai–Lazdijai (2,623–43,79 km);

30. 135 Lazdijai–Akmeniai (0–9,259 km);

31. 137 Pilviškiai–Šakiai–Jurbarkas (0–57,828 km);

32. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai (5,84–61,067 km);

33. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė (0–45,136 km);

34. 146 Raseiniai–Šilinė (0–34,92 km);

35. 150 Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys (0,029–67,221 km);

36. 163 Ežerė–Mažeikiai (0–9,209 km);

37. 164 Mažeikiai–Plungė–Tauragė (0–142,011 km);

38. 166 Plungė–Vėžaičiai (0–36,306 km);

39. 190 Biržai–Germaniškis (0–21,616 km);

40. 195 Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys (0–53,409 km).

 2.    Ar bus išimčių, kam nereikia mokėti kelių naudotojo mokesčio? 

Naujų išimčių nėra. Primename, kad kelių naudotojo mokestis nemokamas už naudojimąsi keliais važiuojant:

1) Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigų prie šios ministerijos transporto priemonėmis, priskirtomis kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;

2) savivaldybių priešgaisrinės tarnybos transporto priemonėmis;

3) specialiai asmenims su negalia vežti ir (ar) vairuoti pritaikytomis transporto priemonėmis;

4) sveikatos priežiūros įstaigų greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos automobiliais;

5) švietimo įstaigų ir (ar) savivaldybių institucijų kontroliuojamų įmonių specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), taip pat užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais);

6) transporto priemonėmis, naudojamomis valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti;

7) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis, kai jomis vykstama likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai jomis vežamos labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntos;

8) krašto apsaugos sistemos ir užsienio valstybių ginkluotųjų pajėgų transporto priemonėmis;

9) vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais (nurodytais leidimuose) važiuojančiomis keleivinėmis transporto priemonėmis;

10) grynaisiais elektromobiliais ir vandenilio dujomis varomais automobiliais (nuo 2023-07-01 iki 2025-12-31).

 3.    Ar žemės ūkio veiklos subjektai turės mokėti kelių naudotojo mokestį? 

Kaip minėjome, buvo praplėstas tik mokamų kelių sąrašas, t. y. M2, M3, N1, N2, N3 motorinių transporto priemonių valdytojai mokės kelių naudotojo mokestį važiuodami ir 21 karšto keliu. Kitos nuostatos liko nepakeistos. Atkreipiame dėmesį, kad transporto priemonėms iki 16 tonų (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios masės, kai transporto priemonės valdytojas – žemės ūkio veiklos subjektas, lengvatinis kelių naudotojo mokesčio tarifas nebetaikomas nuo 2024 m. sausio 1 d.

 Primename, kad  kelių naudotojo mokestis netaikomas žemės ūkio veiklos subjektams, kurie atitinka visas šias sąlygas:

·        verčiasi žemdirbyste;

·        jų metinės pajamos iš žemės ūkio veiklos sudaro daugiau kaip 50 procentų visų gautų pajamų;

·        važiuoja iki savo dirbamo žemės lauko ir grįžta iš jo.

 Transporto priemonių valdytojai – žemės ūkio veiklos subjektai, siekdami įrodyti, kad jiems taikomi Tvarkos apraše žemės ūkio veiklos subjektams nustatyti naudotojo mokesčio dydžiai, turi pateikti Žemės ūkio veiklos subjektų pajamų dalies, gaunamos iš žemės ūkio veiklos, įvertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-66 „Dėl Žemės ūkio veiklos subjektų pajamų dalies, gaunamos iš žemės ūkio veiklos, įvertinimo metodikos patvirtinimo“, priede nurodytą pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto pajamas per praėjusius kalendorinius metus.

 Pažymą užsipildo pats ūkininkas arba bendrovės vadovas.

 SVARBU: Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registre įregistruotiems traktoriams, savaeigėms žemės ūkio ir kitos savaeigėms mašinoms, kurių variklio galia viršija 8 kW, kelių naudotojo mokestis netaikomas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

NAUJIENOS

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

PATARIMAI

vairavimo mokyklos

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

8 būdai, kaip išdžiovinti šlapią automobilį ne garaže

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Automobilio langų priežiūra žiemą: dažniausios vairuotojų klaidos

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

PARTNERIO TURINYS

Industrinės padangos

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Automobilių kabliai

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

STRAIPSNIAI

Vairavimas žiemą: kaip suvaldyti automobilį?

Kas dešimtą eismo įvykio deklaraciją vairuotojai pildo iš naujo

Kaip prižiūrėti padangas?

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Žinomiausios pasaulio padangų gamintojos

Policija pataria: ką daryti, kad žiema neatneštų staigmenų kelyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.