• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

Mokami keliai

Nuo 2025 m. liepos 1 d. plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui – į kelių naudotojo mokesčiu (vinjete) apmokestinamų valstybinės reikšmės kelių tinklą papildomai įtrauktas 21 krašto kelių ruožas. Lengvųjų automobilių (M1) vairuotojams mokestis ir toliau taikomas nebus.

 Iki liepos 1 d. komercinio transporto priemonių valdytojai mokėjo kelių naudotojo mokestį už naudojimąsi 19 magistralinių kelių, kurių bendras ilgis – 1 700 km. Įtraukus  krašto kelių ruožus 1 151 km krašto kelių, bendras mokamų kelių ilgis sieks 2 851 km. 

 Lengvųjų automobilių vairuotojams mokesčio mokėti nereikės, o naudą pajus visi kelių naudotojai – mažės vairuotojų išlaidos transporto remontui ir degalams. Iš sumokėto mokesčio lėšos bus nukreiptos į kelių kokybės gerinimą, eismo saugos didinimą.  

 Sprendimas įtraukti į apmokestinamų kelių sąrašą dalį krašto kelių priimtas siekiant kurti tvarų kelių infrastruktūros finansavimą ir labiau subalansuoti krovininio transporto eismo srautus. 

 Yra pastebėta, kad krovininis transportas, norėdamas išvengti kelių naudotojo mokesčio važiuojant magistraliniais keliais, nepaisant pailgėjusio maršruto, linkęs važiuoti neapmokestintais krašto ar rajoniniais keliais. Tai kėlė nepatogumų vietiniams gyventojams, labiau dėvėjosi krašto ir rajoniniai keliai, kurie yra mažiau pritaikyti intensyviam krovininio transporto eismui. 

 Apmokestinus dalį krašto kelių, tikimasi, kad krovininio ir komercinio transporto srautas padidės magistraliniuose keliuose, kurie pritaikyti ir intensyvesniam eismui, ir sunkesniam transportui. 

 Mokamų kelių tinklo plėtra padės kurti tvarų kelių finansavimo modelį. Jis leis Lietuvoje geriau prižiūrėti kelius, ilgainiui ne tik juos gerinti, bet ir plėsti tinklą. Mažės sunkiasvorio transporto žala nepritaikytiems rajoniniams keliams.

 Daugiau informacijos www.keliumokestis.lt skyrelyje DUK.

Atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus 

1.    Kas keičiasi nuo 2025 m. liepos 1 d.? 

Nuo liepos 1 d.  mokamų kelių sąrašas papildytas 21 krašto keliu, todėl M2, M3, N1, N2, N3 motorinių transporto priemonių valdytojai mokės kelių naudotojo mokestį ne tik už naudojimąsi magistraliniais kelias (pažymėti A1-A18, A20), bet ir 21 krašto keliu. SVARBU: Lengvųjų automobilių (M1 kategorija) valdytojams nesikeičia niekas – jiems kelių naudotojo mokestis ir toliau nebus taikomas.  

 Visas kelių, kuriais važiuojant M2, M3, N1, N2, N3 kategorijų motorinėmis transporto priemonėmis privalo būti sumokėtas kelių naudotojo mokestis (vinjetė), sąrašas:

 1. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (10,00–91,00 km; 103,00–304,00 km);

2. A2 Vilnius–Panevėžys (12,00–132,55 km);

3. A3 Vilnius–Minskas (6,65–32,91 km);

4. A4 Vilnius–Varėna–Gardinas (15,57–133,91 km);

5. A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (7,60–96,74 km);

6. A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis (5,95–66,80 km; 72,44–185,24 km);

7. A7 Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas (2,50–41,92 km);

8. A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (7,50–87,86 km);

9. A9 Panevėžys–Šiauliai (5,00–75,29 km);

10. A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga (4,57–66,10 km);

11. A11 Šiauliai–Palanga (2,65–146,52 km);

12. A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (0–49,74 km; 59,49–151,82 km; 155,80–185,97 km);

13. A13 Klaipėda–Liepoja (11,00–43,83 km);

14. A14 Vilnius–Utena (10,66–95,66 km);

15. A15 Vilnius–Lyda (10,78–48,83 km);

16. A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė (15,56–135,42 km);

17. A17 Panevėžio aplinkkelis (0–22,24 km);

18. A18 Šiaulių aplinkkelis (0–17,13 km);

19. A20 Ukmergės šiaurinis aplinkkelis (0,02–7,64 km);

20. 102 Vilnius–Švenčionys–Zarasai (16,3–162,869 km);

21. 107 Trakai–Vievis (0–17,498 km);

22. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė (0–53,281 km);

23. 122 Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys (0–106,175 km);

24. 125 Biržai–Raubonys (0–19,893 km);

25. 128 Naujieji Valkininkai–Daugai–Alytus (0–44,187 km);

26. 129 Antakalnis–Jieznas–Alytus–Merkinė (0–80,798 km);

27. 130 Kaunas–Prienai–Alytus (5,82–60,146 km);

28. 131 Alytus–Simnas–Kalvarija (2,48–57,029 km);

29. 132 Alytus–Seirijai–Lazdijai (2,623–43,79 km);

30. 135 Lazdijai–Akmeniai (0–9,259 km);

31. 137 Pilviškiai–Šakiai–Jurbarkas (0–57,828 km);

32. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai (5,84–61,067 km);

33. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė (0–45,136 km);

34. 146 Raseiniai–Šilinė (0–34,92 km);

35. 150 Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys (0,029–67,221 km);

36. 163 Ežerė–Mažeikiai (0–9,209 km);

37. 164 Mažeikiai–Plungė–Tauragė (0–142,011 km);

38. 166 Plungė–Vėžaičiai (0–36,306 km);

39. 190 Biržai–Germaniškis (0–21,616 km);

40. 195 Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys (0–53,409 km).

 2.    Ar bus išimčių, kam nereikia mokėti kelių naudotojo mokesčio? 

Naujų išimčių nėra. Primename, kad kelių naudotojo mokestis nemokamas už naudojimąsi keliais važiuojant:

1) Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigų prie šios ministerijos transporto priemonėmis, priskirtomis kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;

2) savivaldybių priešgaisrinės tarnybos transporto priemonėmis;

3) specialiai asmenims su negalia vežti ir (ar) vairuoti pritaikytomis transporto priemonėmis;

4) sveikatos priežiūros įstaigų greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos automobiliais;

5) švietimo įstaigų ir (ar) savivaldybių institucijų kontroliuojamų įmonių specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), taip pat užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais);

6) transporto priemonėmis, naudojamomis valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti;

7) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis, kai jomis vykstama likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai jomis vežamos labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntos;

8) krašto apsaugos sistemos ir užsienio valstybių ginkluotųjų pajėgų transporto priemonėmis;

9) vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais (nurodytais leidimuose) važiuojančiomis keleivinėmis transporto priemonėmis;

10) grynaisiais elektromobiliais ir vandenilio dujomis varomais automobiliais (nuo 2023-07-01 iki 2025-12-31).

 3.    Ar žemės ūkio veiklos subjektai turės mokėti kelių naudotojo mokestį? 

Kaip minėjome, buvo praplėstas tik mokamų kelių sąrašas, t. y. M2, M3, N1, N2, N3 motorinių transporto priemonių valdytojai mokės kelių naudotojo mokestį važiuodami ir 21 karšto keliu. Kitos nuostatos liko nepakeistos. Atkreipiame dėmesį, kad transporto priemonėms iki 16 tonų (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios masės, kai transporto priemonės valdytojas – žemės ūkio veiklos subjektas, lengvatinis kelių naudotojo mokesčio tarifas nebetaikomas nuo 2024 m. sausio 1 d.

 Primename, kad  kelių naudotojo mokestis netaikomas žemės ūkio veiklos subjektams, kurie atitinka visas šias sąlygas:

·        verčiasi žemdirbyste;

·        jų metinės pajamos iš žemės ūkio veiklos sudaro daugiau kaip 50 procentų visų gautų pajamų;

·        važiuoja iki savo dirbamo žemės lauko ir grįžta iš jo.

 Transporto priemonių valdytojai – žemės ūkio veiklos subjektai, siekdami įrodyti, kad jiems taikomi Tvarkos apraše žemės ūkio veiklos subjektams nustatyti naudotojo mokesčio dydžiai, turi pateikti Žemės ūkio veiklos subjektų pajamų dalies, gaunamos iš žemės ūkio veiklos, įvertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-66 „Dėl Žemės ūkio veiklos subjektų pajamų dalies, gaunamos iš žemės ūkio veiklos, įvertinimo metodikos patvirtinimo“, priede nurodytą pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto pajamas per praėjusius kalendorinius metus.

 Pažymą užsipildo pats ūkininkas arba bendrovės vadovas.

 SVARBU: Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registre įregistruotiems traktoriams, savaeigėms žemės ūkio ir kitos savaeigėms mašinoms, kurių variklio galia viršija 8 kW, kelių naudotojo mokestis netaikomas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Patarimai, Kaip vasara taupyti degalus

Kaip prižiūrėti valytuvus

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Kaip taupyti degalus?

Automobilio langų priežiūra žiemą: dažniausios vairuotojų klaidos

PARTNERIO TURINYS

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Mikroautobusų nuoma

Kemperių remontas Vilniuje

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

STRAIPSNIAI

Pirežastys kodėl dažant atsiranda poros

„Tesla Model X“ – elektrinis visureigis, greitesnis už „Porsche 911“

Automobilių pakabų niuansai: kuo „Opel“ panašus į BMW?

Numatomi pasikeitimai suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Dujų montavimas

Rinkodaros triukai: kodėl meluoja automobilio spidometras?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.