• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Porsche 911“ gamybos inovacijos: kėbulas tapo dar lengvesnis, bet tvirtesnis

Naujojo „911 Cabriolet“ platformoje panaudota daugiau inovatyvių, lengvų medžiagų nei bet kada anksčiau. Kompozicinė konstrukcija, kurioje panaudota daugiau aliuminio, mažiau plieno bei kelios visiškai naujos medžiagos, sumažino bendrą kėbulo svorį maždaug 7 procentais. Nepaisant to, 911 stabilumas, standumas ir saugumas arba liko tokiame pačiame lygyje, kokiame buvo šio automobilio pirmtakas, arba dar buvo dar pagerinti.

„Pasirodžius kiekvienam naujos kartos 911 modeliui, klientai domisi – kas toliau? Kaip galima pagerinti ir taip tobulą automobilį? Kiekviena nauja šio modelio karta pateikia argumentuotą atsakymą. „Porsche“ inžinieriai atlieka savo darbą puikiai bei kiekvieną kartą suranda būdų, kaip padaryti 911 dar greitesnį, geriau valdomą ir galingesnį“, – sako sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje vadovė Rasa Klimavičiūtė.

Panaudotos kompozitinės medžiagos

Reikšmingų patobulinimų šios 911 kartos modelyje vyko formuojant automobilio platformą. Tokius pat arba dar geresnius nei pirmtako standumo rodiklius bei mažesnį svorį – „Porsche“ pavyko pasiekti panaudojant įvairias plastiko medžiagas. Jos buvo įkomponuotos į priekinio statramsčio konstrukciją, kuris savo standumo savybėmis nenusileidžia ankstesnės kartos modelyje montuotam statramsčiui.

Priekiniai statramsčiai, tarp kurių įmontuotas stiklas, yra labai svarbios dalys kabrioletui. Automobiliui apvirtus būtent priekiniai statramsčiai turi išsaugoti savo struktūrą ir išlaikyti visą kabrioleto svorį, tad gamintojai nedaro jokių su šių detalių standumu susijusių kompromisų.

Didžiausi kompozitinių medžiagų panaudojimo privalumai – 2,7 kilogramo mažesnis „Porsche“ kabrioleto svoris bei žemesnis svorio centras. Abu privalumai turi tiesioginę įtaką išskirtinėms sportinio automobilio valdymo savybėms.

Kompozitinė medžiaga sudaryta iš trijų elementų: vadinamojo „Organo“ lapo, plastiko lydinio (angl. die-cast) detalių bei struktūrinio porolono. „Organo“ lapai yra paruošiami iš stiklo pluoštu sutvirtinto plastiko, po to – supjaustomi į tikslas formas, kad galėtų būti naudojami „911 Cabriolet“ modelyje. To paties proceso metu prie formuojamų „Organo“ detalių pridedamas lietas plastikas. Paskutiniojo proceso metu pridedamas dar vienas sluoksnis iš tvirto struktūrinio porolono.

Pastarasis sluoksnis nuo dažymo metu išskiriamos šilumos išsiplečia ir taip sustiprina patį iš itin tvirtų medžiagų, kaip boro plienas, pagamintą statramstį.

Daugiau aliuminio – mažiau svorio

Didžiausią įtaką naujosios kartos 911 modelių svorio mažėjimui – ir „Coupé“, ir „Cabriolet“ – turėjo aliuminio panaudojimas įvairiose platformos dalyse. Iš šio metalo pagamintos visos išorinės kėbulo detalės.

Naujos šoninės durelės, pagamintos iš aliuminio lakšto, sumažina kėbulo svorį be jokių neigiamų padarinių stabilumui bei kokybei. Abu kupė automobilio šonai – iš aliuminio pagaminti priekinis ir galinis sparnai bei durelės – sumažino 911 svorį apie dvylika kilogramų. „Porsche“ inžinieriai įveikė didžiulius iššūkius kurdami technologiją ratlankių lietimui – jų gamyba iš aliuminio yra gerokai sudėtingesnė nei iš vientiso plieno lydinio.

Aliuminio profiliai buvo panaudoti vidinių ir išorinių slenksčių gamybai, dugno sustiprinimui. Bendra aliuminio dalis visoje platformoje padidėjo nuo 3 iki 25 procentų.

„Porsche“ naujojo modelio detalių gamyboje panaudojo daug aliuminio lydinio. Didžiausias jo privalumas – galimybė sudėtingas figūras išlieti iš vieno lakšto, taip išvengiama kelių skirtingų dalių jungimo jas virinant ar sutvirtinant varžtais. To rezultatas – detalė tampa lengvesnė, o jos gamybos procesas paprastesnis ir efektyvesnis. Iš aliuminio lydinio naujajame 911 pagamintos tokios detalės kaip priekinių spyruoklių ir amortizatorių tvirtinimo vietos, transmisijos tunelio korpusas, galinės išilginės svirtys.

Aliuminio lydinio detales prieš naudojant reikia termiškai apdoroti – šis procesas būtinas norint pasiekti norimas jų standumo savybes, o tai – itin svarbu avarijos atveju. Kiekvienos atskiros detalės apdorojimas aukštoje temperatūroje užimtų daug laiko, tačiau „Porsche“ patobulino gamybos procesą ir terminį detalių apdorojimą atlieka dažymo metu.

Detalės sujungiamos moderniau

Automobilių detalės tarpusavyje jungiamos įvairiais būdais: virinant, klijuojant, kniedijant, suveržiant varžtais – tokių būdų surenkant 911 suskaičiuojama bent dešimt. Čia panaudotas ir vienas visiškai naujas būdas – virinimas trintimi (angl. friction welding).

Jis naudojamas sujungiant iš aliuminio ir plieno pagamintas detales. Proceso metu plieninis cilindras yra spaudžiamas ir sukamas tarp aliuminio detalių tokiu greičiu, kad pastarasis metalas nuo trinties išsilydo ir abi detalės sujungiamos itin tvirtu būdu.

Naujojo 911 modelio kėbule panaudota daug inovacijų, kurios leido pasiekti ne tik mažesnį svorį, bet ir didesnį standumą. Lyginant su pirmtaku, „911 Coupé“ pasiekė geresnius atsparumo sukimui ir lenkimui rezultatus. Tai lemia, kad automobilis yra sportiškas ir demonstruoja puikias valdymo savybes bet kokiame kelyje.

„Porsche 911 Carrera S Cabriolet“ Lietuvoje kainuoja nuo 136 664 eurų su PVM, „Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet“ kainuoja nuo 144 650 Eur su PVM.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Mercedes Benz CLA 250
Skaityti

Naujasis „Mercedes-Benz CLA“ – tvirtas charakteris kompaktiškų automobilių klasėje

Mercedes-AMG S klasė
Skaityti

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Toyota Highlander
Skaityti

Atnaujintas „Toyota Highlander“ – nauja išvaizda ir išmaniosios technologijos

ford E-Transit Custom
Skaityti

„Ford“ pristato visiškai elektrinį „E-Transit Custom“ modelį

naujų automobilių rinka
Skaityti

Naujų automobilių rinka: konkurencijai augant nyksta stereotipai

Jaguar Land Rover
Skaityti

„Jaguar Land Rover“ paruošė dar vieną naujieną – iki unikalaus iššūkio liko tik dvi savaitės

bmw i7
Skaityti

BMW atnaujino 7 seriją – debiutuoja ir prabangus elektromobilis „i7“

Lexus-RZ450e
Skaityti

„Lexus“ pristatė viso pasaulio rinkoms skirtą naujos kartos elektromobilį – RZ 450e

Kia EV6
Skaityti

„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose

Skaityti

„Mazda“ gama elektrifikuojama – atvyksta nauja hibridinė versija „Mazda2 Hybrid“

Skaityti

Kainų pokyčiai naujų automobilių rinkoje: dalis priežasčių laikina, dalis – pamatinė

Skaityti

„Lexus NX“ pelnė aukščiausią įvertinimą per „Euro NCAP“ saugumo bandymus

Skaityti

Legendinis naujos kartos universalas – koncepcinis „Audi A6 Avant e-tron“

Skaityti

„Mazda“ pristatė atnaujintą CX-5 visureigį – pastebimi pokyčiai apima visą automobilį

Skaityti

„Mazda“ Europoje pristatė pirmąjį savo iš tinklo įkraunamą hibridą – CX-60 modelį

Skaityti

Pandemijos pasekmė: naujų automobilių rinka per metus sumažėjo beveik penktadaliu

Skaityti

Į Baltijos šalis atkeliauja naujasis „Toyota RAV4 Adventure“

Skaityti

Naujasis „Kia Sportage“ apdovanotas „Pasaulio moterų metų automobilio“ rinkimuose

NAUJIENOS

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

PATARIMAI

Priekabos vilklimo taisyklės

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Blogas kvapas

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas su B. Vanagu

Išvengti avarijos – vos viena sekundė

Automobilio likutinė vertė: numatyti sudėtinga, bet naudinga

PARTNERIO TURINYS

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Automobilinis šaldytuvas

Navigacijos (1 dalis)

Kada keičiamos padangos?

STRAIPSNIAI

Kodėl dažant atsiranda dulkės / šiukšlės

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Automobilių pakabų niuansai: kuo „Opel“ panašus į BMW?

Techninė pagalba– būdas kaip apsidrausti nuo nemalonių situacijų kelyje

Korozija

Sunkvežimių dalys

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.