• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Pikapų evoliucija: kodėl darbiniai arkliai tapo kasdieniais palydovais

Mercedes-Benz X-Klasse – Exterieur, Cavansitlau metallic, Ausstattungslinie POWER Mercedes-Benz X-Class – Exterior, cavansite blue metallic, design and equipment line POWER

Pikapas yra komercinis automobilis. Nepaisant Lietuvoje dar girdimo painiojimo su universalu, tai yra visiškai skirtingi automobiliai, turintys savo unikalias istorijas ir paskirtį. Manoma, kad terminas „pikapas“ (angl. pickup truck) pradėtas vartoti dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą ir pirmaisiais gamybos dešimtmečiais suvoktas kaip komercinis automobilis dideliems ir sunkiems kroviniams vežti.

Daugiau nei šimto metų istorija

JAV pikapai paskirtį pakeitė šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje – jie priimti ne tik kaip komercinės veiklos, bet ir kasdienio gyvenimo palydovai. Mike‘as Muelleris knygoje „The American Pickup Truck“ rašo, jog praėjusio amžiaus pabaigoje vos 15 proc. amerikiečių nurodė juos naudojantys darbui.

Nepaisant populiarumo JAV, europiečiai pikapus priima ne taip noriai. Tai lemia ir praktinės priežastys (Europoje tiesiog nėra tiek vietos dideliems automobiliams), ir įpročiai (jie neužtikrina tokio komforto kaip visureigiai, tačiau šioje srityje pastaraisiais metais sparčiai evoliucionavo).

„Vis daugiau automobilių gamintojų skiria pajėgumų pikapams kurti. Tai – augantis automobilių segmentas: klientai nori aktyviai leisti laisvalaikį, o šiuolaikiniais pikapais į sudėtingai pasiekiamas vietas galima nuvykti bagažinėje vežant keturratį, motociklą ar kitą transporto priemonę. Itin išaugęs jų komfortas, galia bei papildomos įrangos gausa leidžia pikapą vertinti kaip gerą visureigio alternatyvą“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ komercinių automobilių pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Evoliuciją pradėjo nepriklausomo tipo pakaba

Vadinamosios lingės (angl. leaf springs) yra senas, patikimas ir tvirtas visų transporto priemonių pakabų sprendimas. Tačiau tai nėra komfortiška, tad į lengvuosius asmeninius automobilius jau daugybę metų jos montuojamos retai. Komerciniam transportui, kuriam komfortas mažiau aktualus, šis sprendimas tinka.

Prieš kelerius metus išpopuliarėjo pikapai, kurių galinė pakaba yra nepriklausoma daugiasvirtė – tokio paties tipo, kaip ir komfortiškų asmeninių automobilių. Inžinieriai sugebėjo pasiekti, kad tokia pakaba nesumažintų apkrovos galimybių ir tai turi didžiulės teigiamos įtakos komfortui.

Vienas tokių pikapų – „Mercedes-Benz“ X klasė. Komfortiškesnis toli gražu nereiškia, kad daugiau nei 5 metrų ilgio pikapo viduje galima pasijusti tarsi S klasės sedane, tačiau skirtumas nuo kitų rinkoje esančių pikapų su lingėmis galinėje pakaboje – milžiniškas. Prie išaugusio komforto prisideda ir ilgesnė nei įprasta ratų bazė – net 3 150 mm.

Pikapo galimybės dėl to nė kiek nesumažėjo. Į X klasės bagažinę galima pakrauti daugiau nei 1 000 kg ir traukti iki 3 500 kg sveriančią priekabą, o jo savybės bekelėje taip pat nekelia abejonių: tai yra rėminės (angl. ladder frame) konstrukcijos automobilis, kurio prošvaisa – 202 mm (papildomai užsakoma iki 222 mm). „Mercedes-Benz“ pikapo užvažiavimo kampas – 29 laipsniai, nuvažiavimo – 24, o rampos įveikimo – 20,4, jis taip pat gali įveikti iki 60 cm gylio vandens telkinį.

Tokie duomenys patvirtina, kad nepaisant į komfortišką važiavimą orientuotos galinės pakabos, pikapas vis dar yra tikras bekelės galiūnas, prastuose keliuose patikimesnis nei daugelis visureigių.

Gausi papildoma įranga

Pikapų salono erdvė neatsilieka nuo didelių visureigių, o bagažo skyriaus talpa – gerokai lenkia. Pravažumu bei savybėmis bekelėje – taip pat. Važiavimo komforto lygmeniu daugiasvirtės pakabos montavimas priartino pikapus prie visureigių, tačiau jie dar atsilieka variklių, pavarų dėžių ir papildomos įrangos pasirinkimo gausa.

X klasė šį skirtumą gerokai sumažino – į jį montuojami V6 dyzeliniai varikliai, o papildomos įrangos sąraše pasirinkimų ne ką mažiau nei „Mercedes-Benz“ sedanų ar visureigių kainoraščiuose.

„Mercedes-Benz X 350 d 4MATIC“ pasiekia 190 kW (258 AG) pajėgumą ir 550 Nm sukimo momentą, variklio apsisukimams esant vos 1 400 aps./min. – tai užtikrina, kad 4 varančių ratų pavarą turintis pikapas iki 100 km/val. įsibėgėtų per 7,9 sek. Modelio su tokiu varikliu vidutinės degalų sąnaudos – 8,8–9 l/100 km, o CO2 emisija – 230–236 g/km.

Papildomos įrangos gausa pikapai taip pat neprimena ūkyje naudojamų darbinių arklių. Daugelis dabar parduodamų gali būti komplektuojami su šildomomis sėdynėmis, lietimui jautriais ekranais, klimato kontrolės sistema, lengvojo lydinio ratlankiais ir daugeliu kitų funkcijų. „Mercedes-Benz“ X klasė priskiriama prabangių pikapų kategorijai, tad jo įrangos sąraše yra priekiniai LED žibintai, 360 laipsnių vaizdo kameros, 19 colių ratlankiai ir kiti privalumai.

Europiečiai pamažu atranda patvarių, pasižyminčių išskirtiniu pravažumu ir talpių automobilių privalumus – kone visi gamintojai skaičiuoja šio segmento augimą. Kita vertus, Senajame žemyne pikapo kėbulą turintis automobilis dėl kultūrinių skirtumų greičiausiai niekada netaps perkamiausiu kaip yra JAV.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Mercedes Benz CLA 250
Skaityti

Naujasis „Mercedes-Benz CLA“ – tvirtas charakteris kompaktiškų automobilių klasėje

Mercedes-AMG S klasė
Skaityti

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Toyota Highlander
Skaityti

Atnaujintas „Toyota Highlander“ – nauja išvaizda ir išmaniosios technologijos

ford E-Transit Custom
Skaityti

„Ford“ pristato visiškai elektrinį „E-Transit Custom“ modelį

naujų automobilių rinka
Skaityti

Naujų automobilių rinka: konkurencijai augant nyksta stereotipai

Jaguar Land Rover
Skaityti

„Jaguar Land Rover“ paruošė dar vieną naujieną – iki unikalaus iššūkio liko tik dvi savaitės

bmw i7
Skaityti

BMW atnaujino 7 seriją – debiutuoja ir prabangus elektromobilis „i7“

Lexus-RZ450e
Skaityti

„Lexus“ pristatė viso pasaulio rinkoms skirtą naujos kartos elektromobilį – RZ 450e

Kia EV6
Skaityti

„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose

Skaityti

„Mazda“ gama elektrifikuojama – atvyksta nauja hibridinė versija „Mazda2 Hybrid“

Skaityti

Kainų pokyčiai naujų automobilių rinkoje: dalis priežasčių laikina, dalis – pamatinė

Skaityti

„Lexus NX“ pelnė aukščiausią įvertinimą per „Euro NCAP“ saugumo bandymus

Skaityti

Legendinis naujos kartos universalas – koncepcinis „Audi A6 Avant e-tron“

Skaityti

„Mazda“ pristatė atnaujintą CX-5 visureigį – pastebimi pokyčiai apima visą automobilį

Skaityti

„Mazda“ Europoje pristatė pirmąjį savo iš tinklo įkraunamą hibridą – CX-60 modelį

Skaityti

Pandemijos pasekmė: naujų automobilių rinka per metus sumažėjo beveik penktadaliu

Skaityti

Į Baltijos šalis atkeliauja naujasis „Toyota RAV4 Adventure“

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

Kaip paruošti automobilį žiemai

Kaip atpažinti „skendusią“ mašiną?

Automobilio judėjimas posūkyje

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

STRAIPSNIAI

Kokius automobilius renkasi lietuviai?

Dujų montavimas

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliui

Padangų laikymo sąlygos

Specialistas: automobilio variklio ilgai šildyti nereikia

Kaip elgtis per pūgą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.