„Lexus“ pristatė vien elektra varomą naujos kartos elektromobilį, RZ 450e. Ant specialiai vien tik iš baterijos gaunama energija varomiems automobiliams skirtos platformos sukonstruotas naujasis modelis išsiskirs patogumą ir saugumą užtikrinančiomis pažangiausiomis technologijomis. Elektromobilyje diegiamos pagalbinės sistemos garantuos aukšto lygio komfortą ir tuo pat metu leis mėgautis įtraukiančiu valdymu.
RZ 450e yra vien iš baterijos gaunama energija varomas elektrinis SUV. Tai pirmas „Lexus“ modelis, kuris nuo pat pradžių buvo kuriamas kaip elektromobilis. Taigi šis modelis nebuvo sukonstruotas vietoje įprasto vidaus degimo variklio paprasčiausiai sumontuojant elektros motorą ir bateriją. Inžinieriai pasistengė maksimaliai išnaudoti jaudinantį dinamiką ir vairavimo malonumą užtikrinančių naujų technologijų potencialą.
Pirmą kartą pritaikytos „e-Axle“ ašys
RZ yra pirmasis serijinės gamybos modelis, kurio konstrukcijoje pritaikytas naujas „Lexus“ inžinerinis sprendimas – „e-Axle“ ašis. Tai itin kompaktiškas tarp varančiųjų ratų montuojamas svarbiausių mazgų paketas, kurį sudaro elektros motoras, reduktorius ir valdymo blokas. Priekyje ir gale yra naudojama ta pati konstrukcija, o abi elektrinės ašys sysijungia į „Direct4“ visų varančiųjų ratų sistemą. Tokiu būdu, priklausomai nuo važiavimo sąlygų, užtikrinamas optimalus sukibimas, galios perdavimas ir automobilio stabilumas.
„Direct4“ yra išskirtinė „Lexus“ ištobulinta technologija. Tai išmani sistema, kuri nuolatos stebi visų keturių ratų sukibimą ir itin sklandžiai paskirs perduodamą sukimo momentą. Šis inžinerinis sprendimas leidžia užtikrinti optimalią trauką ir geresnę grįžtamąją reakciją į vairo pasukimą, o tai garantuoja valdymo stabilumą.
Baterija, nuvažiuojamas atstumas ir energijos sąnaudos
RZ montuojama 71,4 kWh talpos ličio jonų baterija. Po salono grindimis montuojama baterija sklandžiai integruota į bendrą platformos konstrukciją. Jos padėtis taip pat prisideda prie to, kad automobilis turi itin žema svorio centrą.
Išskirtinis dėmesys buvo skiriamas baterijos ilgaamžiškumui. Siekiama užtikrinti, kad šis svarbus mazgas išlaikytų aukštą našumo lygį ir praėjus 10 metų nuo eksploatacijos pradžios. „Lexus“ inžinieriai prognozuoja, kad RZ baterija ir po dešimtmečio išlaikys daugiau nei 90 proc. pradinės savo talpos. Aukščiausio lygio technines charakteristikas išlaikyti padės įrengiami įvairūs saugikliai. Numatyti pastaruosius padėjo ilgametė „Lexus“ patirtis tobulinant baterijų valdymo sistemas.
Tikslaus nuvažiuojamo atstumo ir įkrovimo trukmės rodikliai bus paskelbti šiek tiek vėliau, tačiau „Lexus“ inžinieriai tikisi, kad RZ viena įkrova galės įveikti maždaug 400 kilometrų atstumą pagal mišrų WLTP bandymų ciklą. Orientacinės energijos sąnaudos – 18,1 kW/100 km, todėl RZ turėtų būti vienu efektyviausių elektromobilių rinkoje.
Unikali „One Motion Grip“ technologija
„One Motion Grip“ elektroninė valdymo sistema – viena svarbiausių „Lexus RZ“ modelyje pirmą kartą pritaikytų naujų technologijų. Neliko ne tik jokių mechaninių jungčių, bet ir vairo kolonėlės. Vietoje jos naudojama elektrinė sistema, kuri signalą iš vairo perduodama tiesiai priekiniams ratams. Tai užtikrina itin greitą reakciją į vairo pasukimą ir tikslesnį automobilio valdymą.
Vairuotojai taip pat pastebės, kad važiuojant nelygiu paviršiumi vairas mažiau sukinėsis į abi puses. Taip pat bus lengviau koreguoti važiavimo trajektoriją pučiant stipriems vėjo gūsiams ir išlaikyti norimą trajektoriją važiuojant šlaitu.
Pažangios saugumo sistemos
Tarp svarbiausių naujajame RZ diegiamų pažangių sistemų yra automatinė eismo juostos laikymosi pagalba, aktyviojo pagalbinio vairavimo technologija ir papildomos vairuotojo nuovargio arba išsiblaškymo stebėjimo funkcijos.
Prisitaikantis greičio palaikymas drauge su automatine eismo juostos laikymosi pagalba leidžia važiuojant nedideliu greičiu visą valdymą patikėti automobilio technologijoms. Tai gali būti itin patogu lėtai slenkant eismo spūstyse. Aktyvioji vairavimo pagalba pagal priekyje įrengtos kameros duomenis įveikiant posūkį ar kelio vingį tinkamai pakoreguoja ratų pasukimą.
Naujajame RZ taip pat diegiama ir tik „Lexus“ modeliuose naudojama „e-Latch“ sistema, kuri neleidžia atidaryti durų, jei fiksuojama iš galo artėjanti kita transporto priemonė arba dviratininkas. Tikimasi, kad ši unikali technologija leis 95 proc. sumažinti incidentų, įvykstančių atidarius dureles pavojingoje situacijoje, skaičių.
Nauji dizaino bruožai
„Lexus“ dizaineriai pasinaudojo ta laisve, kurią suteikia elektromobilio konstrukcija, ir sukūrė modelį, kurs atrodo nepanašus į jokį kitą įprastą automobilį. Taip pat RZ modelio debiutas žymi naują etapą „Lexus“ automobilių dizaino istorijoje. Išorėje naujai interpretuojamos aštrios kitiems prekės ženklo automobiliams būdingos formos, o viduje keleivius pasitinka atvira erdvė ir šviesa.
„Lexus“ tinklalapyje jau galima rezervuoti naująjį „Lexus RZ 450e“. Pardavimas viso pasaulio rinkose prasidės 2023 metų sausį.