• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Euro NCAP“ bandymai atskleidė, kurios vairavimo pagalbos geriausiai veikia

Nors skirtingų automobilių gamintojų diegiamos pagalbinės sistemos veikia pagal tuos pačius principus ir atlieka analogiškas funkcijas, realybėje šios įrangos galimybės dažnai skiriasi. Tai lemia gausybė įvairių faktorių: nuo sumontuotų prietaisų bei diegiamos programinės įrangos iki informacijos fiksavimo tikslumo bei jos apdorojimo spartos. Prestižinės saugumo organizacijos „Euro NCAP“ atlikti naujausių furgonų testai parodė, kad gerų šios srities rezultatų galima pasiekti tik dėl nemažo įdirbio.

Naujausiais saugumo pagalbų bandymais puikiai įvertinti „Ford“ komerciniai modeliai. Tarp didžiųjų furgonų nepralenkiamas buvo bendrą 63 proc. įvertinimą gavęs ir į auksinę kategoriją patekęs „Transit“. Tarp geriausių modelių – ir „Transit Custom“ (58 proc.).

Ypač dėmesio saugumo įrangos bandymuose skirta automatinėms avarinio stabdymo sistemoms. Vertintos net trys kategorijos: kaip jos veikia artėdamos prie kito automobilio, pėsčiojo arba dviratininko.

Šiuose testuose „Ford“ avarinio stabdymo sistema su įspėjimu apie artėjančią kliūtį veikė itin efektyviai ir daugeliu atvejų leido išvengti susidūrimų arba švelnino pasekmes. Papildomas įrangos funkcionalumas – fiksuoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius (pėsčiuosius bei dviratininkus.)

Sistema pavyzdingai suveikė netgi paties sudėtingiausio pėsčiųjų testo metu: imituojama situacija, kai kitų transporto priemonių užstotas į kelią priešais automobilį išbėga vaikas. Puikiai įvertinta ir „Transit“ bei „Transit Custom“ modelių kelio ženklų atpažinimo sistema.

Investuoja į technologijas

„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, kompanijos „Sixt Lietuva“ pardavimo vadovas Valdas Stanislovaitis, peržiūrėjęs naujausius „Euro NCAP“ saugumo pagalbų testų rezultatus, pažymėjo, kad ir pats buvo susidaręs panašią nuomonę. Aukščiausius įvertinimus jis taip pat skirtų „Ford“, „Mercedes-Benz“ ir „Volkswagen“ modeliams.

„Žinau, kad šie automobiliai šiek tiek brangesni už kitus, tačiau dabar aišku, kodėl. Gamintojai investuoja į naujausias technologijas, kurios didina saugumą, o jis visuomet kainuoja. Nors automobilis brangesnis, vėliau jo vertė antrinėje rinkoje būna didesnė, todėl skaičiuojant įmokas viskas išsilygina“, – kalbėjo ekspertas.

V.Stanislovaitis pastebėjo, kad elektroninės saugumo pagalbos į komercinius automobilius masiškai pradėtos diegti Europos Komisijai įvedus naujus reikalavimus.

„Iki tol mažai gamintojų norėjo montuoti ganėtinai brangius dalykus. Juk kalbame apie verslą, kuriam perkami mažiausią kilometro kainą pasiekti leidžiantys automobiliai. Anksčiau užtekdavo to, kad salone buvo saugos oro pagalvės“, – pastebėjo pašnekovas.

Be saugumo įrangos nerekomenduojami

Ekspertas pridūrė, kad komercinio transporto vairuotojai ilgą laiką garsėjo puikiais įgūdžiais, o tai tik skatino darbdavius manyti, jog papildoma elektronika yra perteklinė ir nebūtina. Tačiau laikai pasikeitė, o nauji darbuotojai nori būti labiau užtikrinti ir saugesni.

„Ne visi vairuotojai turi daug patirties, be to, jauniausiems taip pat reikia nuo kažko pradėti. Darbdaviui gerokai lengviau padrąsinti vairuotoją ir paaiškinti, kad automobilis turi visas svarbiausias saugumo sistemas, jam nieko netrūksta“, – pastebėjo ekspertas.

V.Stanislovaitis abejojo, ar patys verslininkai susipras ieškoti „Euro NCAP“ testų rezultatų, tačiau renkantis naują automobilį apie juos greičiausiai informuos pardavėjai. Anot komercinio transporto eksperto, tai gali būti puikus argumentas, kodėl vienas ar kitas modelis kainuoja šiek tiek daugiau nei konkurentų.

„Pamatęs, kad po saugumo įrangos bandymų prie kai kurių automobilių parašyta „nerekomenduojamas“, aš rimtai pasvarstyčiau, gal geriau rinktis kitą, nors ir papildomai sumokėti tūkstantį eurų“, – kalbėjo pašnekovas.

„Euro NCAP“ prie automobilių, kurių įvertinimai neperžengė 20 proc. ribos, paliko ganėtinai griežtus įrašus „Not recommended“ (liet. nerekomenduojama). Blogą rezultatą daugeliui modelių lėmė labai ribota saugumo įrangos pasiūla.

Daug metų komerciniai automobiliai nebuvo tarp lyderių „Euro NCAP“ reitinguose, tačiau šią kartelę gerokai kilstelėjo „Ford Ranger“ – 2012 m. jis tapo pirmuoju pikapu, surinkusiu maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą.

Leidžia išvengti smulkių avarijų

V.Stanislovaičio manymu, avarinio stabdymo sistemos saugumo bandymų itin kruopščiai vertinamos ne veltui – ši įranga dažnai gali padėti išvengti smulkių avarijų.

„Dažniausiai daromos nedidelės techninės avarijos, kai atsitrenkiama į kitos transporto priemonės galinę dalį. Avarinis stabdymas padeda išvengti tokių incidentų. Pats ne visada spėji sureaguoti, ypač, jei važiuojantis priekyje staiga stabdo, tu akimirką pavėluosi, bet automobilis spės. Pats jau išbandžiau, puikiai veikia“, – komentavo specialistas.

„Euro NCAP“ saugumo pagalbų testus geriausiai išlaikė gamintojai, suteikiantys platų šių sistemų pasirinkimą savo komerciniuose modeliuose. Specialistai pabrėžia ne jų komplektavimą standartinėje įrangoje, o efektyvų veikimą skirtingose situacijose.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Rungtynių sekimas keliaujant

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

Saugus eismas

Svarstomi siūlymai tobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laukiama gyventojų nuomonės

PATARIMAI

Ką reikėtų patikrinti naudoto automobilio variklyje?

Kaip rinktis vasarines padangas?

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

10 būdų kaip išvengti problemų

automobilio garsai

Barška, tarška, cypia, girgžda: penki garsai, kuriuos turėtų atpažinti vairuotojai

Kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai?

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Lengvųjų automobilių padangų rinka

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

STRAIPSNIAI

Izoterminės transporto priemonės, transporto priemonės šaldikliai ir šaldytuvai

„Opel Ampera“ atrinkta į „Europos metų automobilis 2012“ finalininkus

Ateities padangos – spalvingesnės

Pokyčiai, aktualūs vairuotojams, norintiems susigrąžinti prarastą teisę vairuoti

Paskirstymo diržo keitimas

„Goodyear“ patarimai: kaip pasiruošti žiemos sezonui

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.