• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Euro NCAP“ bandymai atskleidė, kurios vairavimo pagalbos geriausiai veikia

Nors skirtingų automobilių gamintojų diegiamos pagalbinės sistemos veikia pagal tuos pačius principus ir atlieka analogiškas funkcijas, realybėje šios įrangos galimybės dažnai skiriasi. Tai lemia gausybė įvairių faktorių: nuo sumontuotų prietaisų bei diegiamos programinės įrangos iki informacijos fiksavimo tikslumo bei jos apdorojimo spartos. Prestižinės saugumo organizacijos „Euro NCAP“ atlikti naujausių furgonų testai parodė, kad gerų šios srities rezultatų galima pasiekti tik dėl nemažo įdirbio.

Naujausiais saugumo pagalbų bandymais puikiai įvertinti „Ford“ komerciniai modeliai. Tarp didžiųjų furgonų nepralenkiamas buvo bendrą 63 proc. įvertinimą gavęs ir į auksinę kategoriją patekęs „Transit“. Tarp geriausių modelių – ir „Transit Custom“ (58 proc.).

Ypač dėmesio saugumo įrangos bandymuose skirta automatinėms avarinio stabdymo sistemoms. Vertintos net trys kategorijos: kaip jos veikia artėdamos prie kito automobilio, pėsčiojo arba dviratininko.

Šiuose testuose „Ford“ avarinio stabdymo sistema su įspėjimu apie artėjančią kliūtį veikė itin efektyviai ir daugeliu atvejų leido išvengti susidūrimų arba švelnino pasekmes. Papildomas įrangos funkcionalumas – fiksuoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius (pėsčiuosius bei dviratininkus.)

Sistema pavyzdingai suveikė netgi paties sudėtingiausio pėsčiųjų testo metu: imituojama situacija, kai kitų transporto priemonių užstotas į kelią priešais automobilį išbėga vaikas. Puikiai įvertinta ir „Transit“ bei „Transit Custom“ modelių kelio ženklų atpažinimo sistema.

Investuoja į technologijas

„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, kompanijos „Sixt Lietuva“ pardavimo vadovas Valdas Stanislovaitis, peržiūrėjęs naujausius „Euro NCAP“ saugumo pagalbų testų rezultatus, pažymėjo, kad ir pats buvo susidaręs panašią nuomonę. Aukščiausius įvertinimus jis taip pat skirtų „Ford“, „Mercedes-Benz“ ir „Volkswagen“ modeliams.

„Žinau, kad šie automobiliai šiek tiek brangesni už kitus, tačiau dabar aišku, kodėl. Gamintojai investuoja į naujausias technologijas, kurios didina saugumą, o jis visuomet kainuoja. Nors automobilis brangesnis, vėliau jo vertė antrinėje rinkoje būna didesnė, todėl skaičiuojant įmokas viskas išsilygina“, – kalbėjo ekspertas.

V.Stanislovaitis pastebėjo, kad elektroninės saugumo pagalbos į komercinius automobilius masiškai pradėtos diegti Europos Komisijai įvedus naujus reikalavimus.

„Iki tol mažai gamintojų norėjo montuoti ganėtinai brangius dalykus. Juk kalbame apie verslą, kuriam perkami mažiausią kilometro kainą pasiekti leidžiantys automobiliai. Anksčiau užtekdavo to, kad salone buvo saugos oro pagalvės“, – pastebėjo pašnekovas.

Be saugumo įrangos nerekomenduojami

Ekspertas pridūrė, kad komercinio transporto vairuotojai ilgą laiką garsėjo puikiais įgūdžiais, o tai tik skatino darbdavius manyti, jog papildoma elektronika yra perteklinė ir nebūtina. Tačiau laikai pasikeitė, o nauji darbuotojai nori būti labiau užtikrinti ir saugesni.

„Ne visi vairuotojai turi daug patirties, be to, jauniausiems taip pat reikia nuo kažko pradėti. Darbdaviui gerokai lengviau padrąsinti vairuotoją ir paaiškinti, kad automobilis turi visas svarbiausias saugumo sistemas, jam nieko netrūksta“, – pastebėjo ekspertas.

V.Stanislovaitis abejojo, ar patys verslininkai susipras ieškoti „Euro NCAP“ testų rezultatų, tačiau renkantis naują automobilį apie juos greičiausiai informuos pardavėjai. Anot komercinio transporto eksperto, tai gali būti puikus argumentas, kodėl vienas ar kitas modelis kainuoja šiek tiek daugiau nei konkurentų.

„Pamatęs, kad po saugumo įrangos bandymų prie kai kurių automobilių parašyta „nerekomenduojamas“, aš rimtai pasvarstyčiau, gal geriau rinktis kitą, nors ir papildomai sumokėti tūkstantį eurų“, – kalbėjo pašnekovas.

„Euro NCAP“ prie automobilių, kurių įvertinimai neperžengė 20 proc. ribos, paliko ganėtinai griežtus įrašus „Not recommended“ (liet. nerekomenduojama). Blogą rezultatą daugeliui modelių lėmė labai ribota saugumo įrangos pasiūla.

Daug metų komerciniai automobiliai nebuvo tarp lyderių „Euro NCAP“ reitinguose, tačiau šią kartelę gerokai kilstelėjo „Ford Ranger“ – 2012 m. jis tapo pirmuoju pikapu, surinkusiu maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą.

Leidžia išvengti smulkių avarijų

V.Stanislovaičio manymu, avarinio stabdymo sistemos saugumo bandymų itin kruopščiai vertinamos ne veltui – ši įranga dažnai gali padėti išvengti smulkių avarijų.

„Dažniausiai daromos nedidelės techninės avarijos, kai atsitrenkiama į kitos transporto priemonės galinę dalį. Avarinis stabdymas padeda išvengti tokių incidentų. Pats ne visada spėji sureaguoti, ypač, jei važiuojantis priekyje staiga stabdo, tu akimirką pavėluosi, bet automobilis spės. Pats jau išbandžiau, puikiai veikia“, – komentavo specialistas.

„Euro NCAP“ saugumo pagalbų testus geriausiai išlaikė gamintojai, suteikiantys platų šių sistemų pasirinkimą savo komerciniuose modeliuose. Specialistai pabrėžia ne jų komplektavimą standartinėje įrangoje, o efektyvų veikimą skirtingose situacijose.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Patarimai, Kaip vasara taupyti degalus

Stabdymo įgūdžius būtina tobulinti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

automobilio garsai

Barška, tarška, cypia, girgžda: penki garsai, kuriuos turėtų atpažinti vairuotojai

Kaip panaikinti blogą automobilio kvapą?

Automobilių akumuliatoriai

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

PARTNERIO TURINYS

Kemperių remontas Vilniuje

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

GPS meistras pataria

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

STRAIPSNIAI

Nuo sukčių kasmet nukenčia šimtai automobilių pirkėjų. Kaip to išvengti?

Range Rover Evoque gaus 9 pavarų automatinę dėžę

Ekstravagantiškas Jeep Cherokee

Lengvas ir greitas: Renault pristato Clio Renaultsport 200 Turbo

Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Padangų keitimo laikas

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.