• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Elektromobilis iš Afrikos

2014 metais Pietų Afrikoje turėtų būti pradėtas gaminti Joule elektromobilis. “Auto Bild” žurnalistai aplankė Gerosios Vilties iškyšulio šalies gamintojus, kurie tikisi, kad tai pavyks įgyvendinti.

Atokiausiame šio laukinio žemyno krašte žmonės galvoja apie badą ir karą, orumą ir priespaudą, tačiau vargu ar susimąsto apie tokias sąvokas kaip ateities technologijos ir inovacijos. Labiausiai į Pietus nutolusiame šios vargingos žemyno dalies smaigalyje Kobusas Meiringas žvelgia į jūrą ir mato savo afrikietišką svajonę. O šalia stovi jo Joule elektromobilis.

46 metų ponas Meiringas “Optimal Energy” kompaniją Pietų Afrikos Respublikoje įkūrė 2005 metais. Jis  tikisi, kad jau po trejų metų pasaulio didmiesčių gatvėmis riedės jo įmonės sukurtas pirmasis afrikietiškas elektromobilis.

Prototipas įvažiuoja į neišvaizdų garažą netoli Pietinio Atlanto kranto uolų. Čia Joule įkraunamas prijungus prie 220 voltų įtampos lizdo. Dabar jis pasirengęs rytdienos kelionei į už 100 kilometrų  Šiaurės Vakaruose esantį Keiptauną.

Šiuo metu yra pagaminti keturi elektromobilių prototipai. K. Meiringas turi keturis vaikus, tačiau Joule – taip pat jo kūdikis. Joule be garso rieda Afrikos keliais, tačiau daugiau niekuo nesiskiria nuo įprasta automobilio. Nebent gali kilti ginčų dėl išvaizdos – automobilio dizainą kūrė afrikiečiai ir buvęs Jaguaro dizaineris Keithas Helfetas, o paskutinius štrichus nubraižė “Zagato” kompanija. Automobilyje pakanka vietos keturiems, erdvi vairuotojo vieta ir elektromobiliui būdinga dinamika. Apie tai, kaip stabdant įkraunamos baterijos, pasakoja Mwendwa Mutisya – bandymų inžinierius ir vienas iš 35 tamsiaodžių darbuotojų 100 žmonių įmonėje. Nuvažiavus 95 kilometrus matome, kad akumuliatoriuose dar liko 35 procentai sukauptos energijos. Joule važiuoti taip pat smagu kaip ir Nissan Leaf. Tik pastarąjį jau galima įsigyti, o afrikiečio reikės ilgokai palaukti.

Joule reiškia darbą ir energiją. Ir viltį, kad pavyks gauti paramą serijinei gamybai. Kasmet nuo konvejerio naujoje gamykloje turėtu nuriedėti 50 000 automobilių, kurių iki 85 procentų bus eksportuojama. Automobilio kaina bus apie 24 000 eurų, o akumuliatorius kompanija nuomos už papildomą kainą. Šis projektas, kurį finansavo valstybės fondai ir privatūs rėmėjai, jau atsiėjo 26 milijonus eurų. Dabar ponas Meiringas ieško partnerių Kinijoje ir Indijoje, tačiau automobilis vis tiek bus gaminamas Afrikoje.

Joule projektas
iš pirmo žvilgsnio atrodo absurdiškas tiek pat lyg eskimai ketintų auginti bananus. Bet Pietų Afrikos Respublika – automobilių gamintojų šalis, o VW, Daimler ir BMW čia turi savo gamyklas. Joule taip pat tikisi tapti eksporto šlageriu. „Mūsų modelis yra nepakartojamas“, – tvirtina Diana Blake. Marketingo skyriaus vadovė ilgą laiką dirbo BMW, o automobilių pramonėje sukasi jau keletą dešimtmečių. „Mes didmiesčiuose įkursime mažas parduotuves, kuriose bus galima įsigyti mūsų elektromobilius. Panašiai kaip “Apple” parduotuvėse.“

Kad visa tai neliktų tik afrikietiška svajonė, “Optimal Energy” kompanijai teko pasitelkti partnerius iš viso pasaulio. Ličio jonų baterijos atkeliaus iš Pietų Korėjos, valdymo prietaisus tieks JAV “Johnson Controls” kompanija, puslaidininkius – Nürnberge (Vokietija) įsikūrusi “Semikron” įmonė. Serijinės gamybos priežiūra bus patikėta EDAG specialistams.

Apie tai taip pat papasakojo Kobusas Meiringas, kada sustojome turistiniame uoste įkrauti Joule. Užsieniečiams šis automobilis neįdomus, bet afrikiečiai jį smalsiai apžiūrinėja. Daugelis yra matę Joule nuotraukas ir žino jo pavadinimą. Ar elektromobilis jiems patinka? Vienas juodaodis demonstruoja baltutėlius dantis ir sako, – „Taip, tai elektromobilis iš Afrikos.“

Išvada

Tikėjimas elektromobilių ateitimi neturi ribų ir jau seniai pasiekė net Afriką. Jo gamintojai verti pagarbos dėl ryžto ir drąsos. Automobilis, nors ir prototipas, stebėtinai solidus. Bet po trejų metų reikės daug sėkmės, kad su tada jau pasenusia išvaizda jis pranoktu konkurentus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • elektromobilis
  • elektromobilių gamyba
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Automobilių entuziastai

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

PATARIMAI

vairavimo mokykla

Kaip atskirti gerą vairavimo mokyklą, nuo prastos vairavimo mokyklos?

Kaip prižiūrėti valytuvus

Kaip prižiūrėti automobilį karštą vasarą?

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga?

Automobilio judėjimas posūkyje

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Profesionalus važiuoklės remontas

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Kada keičiamos padangos?

STRAIPSNIAI

Ekstravagantiškas Jeep Cherokee

Kokios automobilių dalys gaminamos Lietuvoje?

Apsauginei mašinos priežiūrai – vos penkios minutės!

Pildamiesi kurą būkite atidūs

Ką privalu žinoti artėjant vasarinių padangų sezonui?

Atsargiai, daužtas!

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.