Taigi, jūsų automobilis jus šnipinėja. Naujausi modeliai fiksuoja daugybę detalių, net ir labai asmeniškų – pavyzdžiui, sėdynės davikliai fiksuoja vairuotojo kūno svorį.
Navigacijos sistema fiksuoja kiekvieną kilometrą, atsimena jūsų kelią iš namų į darbą. Automobilio „smegenys“ užtektinai protingos, kad išvengtų spūsčių ar rastų vietą automobiliui pastatyti. Greitai jos fiksuos ne tik jūsų maršrutus, bet ir apsipirkimo internetu taškus, rašo „Bloomberg“.
Tokie dalykai, priklausomai nuo jūsų tolerancijos lygio, gali būti vertinami kaip didžiulis patogumas arba tikras košmaras. Automobilių gamintojams tai gali būti aukso gysla, todėl jie kuria užkardas ir tikisi, kad vairuodami nenaršysite su „Google“ ir „Apple“ programėlėmis.
„Visi bando kontroliuoti automobilių monitorius. Duomenų vertė didžiulė, stengiamasi sugalvoti, kaip juos gauti“, – teigė konsultacines paslaugas teikiančios įmonės „Invictus iCar“ vadovas Tony Posawatzas.
Technologijos sparčiai modernėja, tad kova prietaisų skydelyje įsismarkauja. Štai „Ford Motor Co.“ jau tiria dirvą, kaip „Google“ ir panašioms sistemoms užkirsti ar apriboti prieigą prie viliojančių duomenų, kurie susikaups, kai milijonai žmonių apsipirkinės už vairo.
„Ford“, „BMW AG“, „General Motors Co.“ ir kiti automobilių gamintojai sukūrė arba nusipirko specialias sistemas, kurios gali palaikyti ir pritaikyti išorines programas. Tuo metu daugelis automobilių gamintojų nusprendė leisti vairuotojams instaliuoti „Apple“ ir „Google“ sistemas – „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“, tačiau nesuteikiant kompanijoms prieigos prie vairuotojo asmeninės informacijos ar automobilio diagnostikos.
„Ford“ atsakas – „AppLink“, kurią naudoja ir „Toyota Motor Corp.“. Ši programa suteikia galimybę automobiliui dirbti su 90 mobiliojo telefono programėlių, nenaudojant sąsajų „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“.
Jei vairuotojas nori, gali susieti šias operacines sistemas su ekranais automobilyje, nesuteikiant technologijų gamintojams prieigos prie savo duomenų. Na, o BMW, „Daimler AG“ ir „Volkswagen AG“ pernai susivienijo ir už 3,1 mlrd. dolerių įsigijo „Nokia“ skaitmeninį kartografavimo verslą, kuris vadinasi „Here“.
Kompanija „Alibaba Group Holding Ltd.“, kurios programa „YunOS“ susieja išmaniuosius telefonus, planšetinius kompiuterius ir išmaniuosius laikrodžius, tariasi su kinų automobilių gamintojais, kad būtų pritaikyta ir automobiliams.
„Mazda Motor Corp.“ padėjo kurti tinklą „OpenCar“, kuris šiemet paskelbs apie sutartis su kitomis kompanijomis, teigė programinės įrangos kompanijos „Inrix“, kovą įsigijusios „OpenCar“, vadovas Bryanas Mistele`as.