Lietuvoje pradėjus taikyti lengvatas elektromobilių pirkėjams ir daugėjant naudotų
elektromobilių skaičiui šalyje, „Auto Bild Lietuva“ komanda nusprendė surengti taupaus
vairavimo varžybas. 3 vienodi, naudoti KIA Soul EV elektromobiliai, 6 skirtingų profesijų
žmonės ir 1 klausimas – kuris ekipažas nuvažiuos daugiausiai kilometrų?
Elektromobilumas Lietuvoje
Nuo balandžio 20 dienos Lietuvoje perkantys naujus arba ne senesnius nei penkerių metų
elektromobilius fiziniai asmenys gali pretenduoti gauti vienkartines kompensacines išmokas,
siekiančias nuo 2 iki 4 tūkstančių eurų. Naujų vidutinės klasės elektromobilių kaina prasideda nuo
30 tūkst. eurų – tad net ir pasinaudojus subsidija, šių elektromobilių kainos vis dar sunkiai
įkandamos vidutines pajamas gaunančiam Lietuvos gyventojui. Todėl verta pagalvoti apie naudoto
elektromobilio pirkimą, kurių po truputį daugėja ir mūsų šalyje.
Po Vilnių su pilnai įkrautomis baterijomis
„Retas atvejis, kai elektromobilių pardavėjai vienu metu turi tris vienodus modelius. Pasitaikius šiai
progai, drauge su „Autoerdvė“ sugalvojome surengti taupumo varžybas, kuriose dalyvautų šeši
skirtingų profesijų žmonės, tačiau visi būtų patyrę vairuotojai. Labai įdomu palyginti, kaip šių
žmonių vairavimo stilius lemia nuvažiuotų kilometrų skaičių ir bandyti atspėti, kuris ekipažas
nugalės,“ – pasakojo varžybų organizatorius, „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktorius Vitoldas Milius.
Dalyviai gavo pilnai įkrautų KIA Soul EV automobilių raktelius ir pasirinktais maršrutais važinėjo po
Vilnių.
– Pirmasis ekipažas: „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas ir jo kolega
Vitalis Survila.
– Antrasis ekipažas: Operos solistas Kęstutis Alčauskis ir vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas.
– Trečiasis ekipažas: 15min Gazas redaktorius Žilvinas Pekarskas ir
elektromobilių ekspertas Dainius Jakas.
Dalyvių taktika
Elektromobilių entuziastas Dainius Jakas starto metu paklaustas apie taktiką ir kelionės planą
teigė, jog tikisi nuvažiuoti 200 kilometrų. „Nors KIA Soul EV kompiuteris mums dabar žada vos 130
kilometrų, mes važiuosime taupiai, bet visų paslapčių neišduosime. Juo labiau, kad turime rimtus
konkurentus – ekonomiško važiavimo ekspertą Artūrą Pakėną bei puikiai Vilniaus kelius ir
tinkamus maršrutus pažįstančią Regitra komandą.“
Operos solistas ir lenktynininkas Kęstutis Alčauskis džiaugėsi, jog tokios varžybos privers
strateguoti. „Greitai važiuoti gali kiekvienas, tačiau siekiant taupyti, reikia įjungti intelektualaus
vairavimo mygtuką. Atidžiau stebėti reljefą, šviesoforų darbą, mąstyti apie sekantį savo žingsnį,
nes kiekvienas akceleratoriaus ir stabdžio paspaudimas eikvoja energiją.“
Varžybos baigėsi pakeliui į finišą
Po šešių valandų antrasis ir trečiasis ekipažai sustojo kelyje – šiek tiek pritrūkus iki finišo vietos, jie
visiškai išeikvojo elektromobilių baterijų atsargas. Nugalėtojų „Regitra“ ekipažo dalyviai ne tik
sėkmingai pasiekė finišą turėdami 1% baterijos likutį, bet ir pasiekė geriausią nuvažiuotų kilometrų
rezultatą – 235 kilometrus. Antroje vietoje liko Ž. Pekarsko ir D. Jako ekipažas, jie nuvažiavo 230
km, o trečioje – 214 km nuvažiavę K. Alčauskis ir A. Pakėnas.
KIA Soul EV yra testuoti EPA (JAV) bei NEDC (Europa) metodika. EPA specialistai teigė, kad šis
elektromobilis gali viena įkrova nuvažiuoti 150 km. NEDC testas buvo atlaidesnis, nes jo rezultatas
– 212 km. Na, o varžybų nugalėtojai nuvažiavo net 235 km.
Pasiruošimas ateičiai
Elektromobiliai bei diegiamos naujos technologijos daro įtaką tiek vairavimui, tiek mokymui ir
egzaminavimui. „Technologijos keičia mūsų įprastus įpročius, vienos iš jų padeda vairuotojui, kitos
– jį pakeičia. Jos padeda išvengti avarijų, suteikia daugiau saugumo kelyje. Mokantis vairuoti kyla
iššūkių, kadangi kiekvienas gamintojas turi savas technologijas, prie kurių kiekvieną kartą reikia
prisitaikyti. O mums, kaip egzaminuojantiems, svarbu domėtis ir žengti drauge su technologijomis,“
– pasakojo „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Vitoldo Miliaus teigimu, Europos rinkoje atsiranda vis geresnių naudotų elektromobilių pasiūlymų
už prieinamą kainą. Vis daugiau vairuotojų galės leisti sau turėti elektromobilį, todėl visiems
žmonėms, bent kiek susijusiems su vairavimu ir automobiliais, būtina susipažinti su elektromobilių
vairavimo ir įkrovimo principais bei ruoštis pokyčiams.