• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Atskleidė, kiek iš tiesų kainuoja elektromobilio išlaikymas

Elektromobilio išlaikymas

Elektromobilius vairuojančių gyventojų išlaidos kelionėms gali būti daugiau negu dvigubai mažesnės nei tradicinių transporto priemonių savininkų. Tad nenuostabu, jog elektrinių automobilių populiarumas pastaraisiais metais Lietuvoje sparčiai auga. 

Naujausiais valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šių metų gegužės 1 d. iš viso Lietuvoje buvo įregistruota 13 301 M1 ir N1 klasės elektromobilių, be to, mūsų šalies keliais važinėja 8 833 įkraunami hibridiniai automobiliai, tad bendras transporto priemonių, kurias galima pakrauti iš elektros tinklo, skaičius siekia 22 134. 

Grynųjų elektromobilių skaičius vien per pastaruosius metus Lietuvoje išaugo beveik 40 proc., o per ketverius metus – 8 kartus. Pernai pavasarį šalies gyventojai ir įmonės buvo įsigiję 8 322 M1 ir N1 klasės elektromobilius, tuo pačiu 2020-ųjų laikotarpiu jų skaičius siekė vos 1 624. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, grynieji elektromobiliai Lietuvos naujų elektromobilių rinkoje 2020 m. vos viršijo 1 proc., o šiandien jau sudaro 6 procentus. 

Važiuoti elektra – pigiausia

Žaliųjų energetikos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo stotelių tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis sako, kad be akivaizdaus rūpesčio aplinka, vis daugiau gyventojų ir verslo atstovų elektromobilius renkasi ir dėl labai pragmatiškos priežasties – žymiai mažesnių jų eksploatacinių kaštų, ypač jei turima galimybė elektromobilį krauti šalia namų ar įmonės įrengtoje stotelėje ir už elektros energiją mokėti pagal turimą planą. 

Naujausiais Lietuvos energetikos agentūros duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį nuvažiuoti 100 kilometrų lengvuoju keleiviniu (M1 klasės) elektromobiliu vidutiniškai kainavo 4,73 euro. Per metus ši suma sumažėjo 1,1 proc., kadangi vidutinė elektros energijos kaina mažėjo nuo 0,277 iki 0,274 Eur/kWh. 

Tuo metu dyzelinių automobilių vairuotojų kelionės per metus pabrango 1,7 proc. Lietuvos energetikos agentūra skaičiuoja, kad nuvažiuoti 100 kilometrų lengvuoju dyzeliniu automobiliu pirmąjį šių metų ketvirtį vidutiniškai kainavo 8,98 euro. 

Benzininių automobilių vairuotojai už degalus pirmąjį šių metų ketvirtį mokėjo 3,2 proc. mažiau nei prieš metus, tačiau jų kelionės vis tiek buvo brangiausios – nuvažiuoti 100 kilometrų A95 markės benzinu varomu automobiliu vidutiniškai kainavo 10,91 euro. 

Turintys saulės elektrines išlošia daugiausiai

T. Žilionis pastebi, kad nors dalį apie elektromobilius galvojančių gyventojų nuo tokio pasirinkimo atbaido didesnė nei tradicinių transporto priemonių kaina, tokie kelionių kaštų skirtumai elektromobilių atsiperkamumą nušviečia visai kitomis spalvomis. 

„ACEA duomenys rodo, kad europiečiai savo automobiliais per metus vidutiniškai nuvažiuoja 12 tūkst. kilometrų. Skaičiuojant dabartinėmis kainomis išeina, kad elektromobilio vairuotojas per metus savo kelionėms išleidžia apie 570 eurų, kai tokio paties benzininio automobilio savininko išlaidos sudaro apie 1300 eurų. Verta paminėti, kad ir potencialios remontų išlaidos vairuojant elektromobilį bus mažesnės, nes jis tiesiog turi žymiai mažiau judančių dalių, kurios eksploatuojant transporto priemonę dėvisi“, – sako T. Žilionis. 

Tai reiškia, kad elektromobilius pasirinkę ir šalia namų įrengtose stotelėse juos kraunantys gyventojai per penkerius metus gali sutaupyti apie 3,6 tūkst. eurų. Pridėjus paramą, kurią valstybė skiria naujus elektromobilius įsigyjantiems gyventojams, gauname sumą, kuri iš esmės eliminuoja kainos tarp elektrinių ir tradicinių transporto priemonių skirtumą. 

Pavyzdžiui, standartinės komplektacijos hibridinė „Hyundai Kona“ versija kainuoja 31 tūkst. eurų, o visiškai elektrinė – 38,5 tūkst. eurų. 

Naujus grynuosius elektromobilius įsigyjantiems gyventojams valstybinė Aplinkos projektų valdymo agentūra skiria 5 tūkst. eurų paramą. Naudotų, ne senesnių nei 4 metai, elektromobilių pirkėjams skiriama 2,5 tūkst. eurų kompensacija. 

Dar greičiau elektromobilis atsipirktų nuvažiuojant didesnį atstumą arba prie namų įsirengus saulės elektrinę. Lietuvos energetikos agentūra skaičiuoja, kad kraunant elektromobilį ten, kur įrengta elektrinė, 1 kWh savikaina siektų vos 0,1 euro, t. y. 2,7 karto mažiau nei pirmąjį šių metų ketvirtį buvo rinkoje. Jei elektromobilis būtų kraunamas šviečiant saulei, tam reikalinga energija, sugeneruota tiesiai iš elektrinės, apskritai nieko nekainuotų. 

Stotelės įsigijimu rūpintis nebereikia

Pasak T. Žilionio, dalis apie ekologiškas transporto priemones galvojančių žmonių atideda jų įsigijimą manydami, jog esamas viešojo įkrovimo tinklas dar nėra pakankamai išplėtotas, be to, baiminamasi stotelių įsigijimo ir įrengimo kaštų. 

Tačiau rinkoje atsiranda sprendimų, kurie leidžia išvengti viso šio galvos skausmo. Pavyzdžiui, žaliųjų energetikos sprendimų bendrovė „Enefit“ siūlo įkrovimo stotelių nuomos paslaugą. Ją pasirinkusiems elektromobilių vairuotojams už stotelę su remonto ir keitimo garantija reikėtų mokėti vos nuo 25,99 euro per mėnesį. 

Kartu bendrovė suteikia nemokamą prieigą prie mobiliosios „Enefit Volt Home“ programėlės, kuri leidžia elektromobilį krautis tuomet, kai elektros energija rinkoje kainuoja mažiausiai. Be to, stotelių nuomos paslaugos vartotojai gauna nuolaidas elektros planui ir elektromobilio krovimui viešajame „Enefit Volt“ įkrovimo tinkle, o tai leis sutaupyti energijos pristigus toli nuo namų. 

Planuojama, kad šiemet „Enefit Volt“ tinklą papildys apie 300 stotelių, o iki 2026 m. jų skaičius Lietuvoje pasieks 1 000. Bendrovė šiam tikslui yra suplanavusi 10 mln. eurų investicijas.

Šiemet bene daugiausiai tinklo stotelių atsiras prie prekybos tinklo „Norfa“ parduotuvių.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Ką turėti automobilyje žiemą

Per šventes – kelyje: ką būtina turėti automobilyje žiemą?

Šylant orams-metas keisti variklio alyvą

Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

10 būdų išvengti streso už vairo

PARTNERIO TURINYS

Geras autoservisas Vilniuje

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

STRAIPSNIAI

Populiariausios transporto paslaugos

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose?

Krateriai dažant automobilį

TOP 10: kodėl tikri vyrai vairuoja su mechanine pavarų dėže

Automobilio plovimas be vandens

Starterių ir generatorių remontas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.