• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

alyva automobiliams

Daugelis jau girdėjo apie Europos Parlamento ir Europos Sąjungos valstybių narių susitarimą nuo 2035 m. uždrausti prekybą vidaus degimo varikliais varomais automobiliais. Šis sprendimas yra dalis siekio sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir iki 2050 m. pereiti prie neutralios klimatui ekonomikos. Tokie sprendimai šiandien kelia nemažai klausimų, vienas jų ir dėl variklio alyvų poreikio pasibaigus vidaus degimo variklių erai. Visgi ekspertai įsitikinę – variklio alyva neišnyks.

Mažinimo era

„Klasikinių vidaus degimo variklių era pamažu baigiasi, tačiau jei kažkas mano, kad inžinieriai, atsakingi už naujų variklio alyvų kūrimą, turėtų pamažu ieškotis kito darbo, klysta. Šiuolaikiniai ekologiški varikliai yra daug sudėtingesni ir reiklesni už senesnės konstrukcijos variklius, todėl  jiems reikalingi vis išmanesni  variklio alyvos sprendimai“, – įsitikinęs „TotalEnergies“ Technikos skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.

Pasak eksperto, šiandien mes stebime prasidėjusią vidaus degimo variklių „mažinimo“ erą: „Mažesni varikliai rinkai buvo pristatyti siekiant maksimaliai sumažinti kuro sąnaudas bei taršą, išlaikant pakankamą jų galingumą. Nepaisant puikių eksploatacinių savybių, kurias gali užtikrinti tokio dydžio varikliai, jie taip pat turi nemažai trūkumų, kurie gali turėti didelės įtakos variklio tarnavimo laikui. Norint įveikti šiuos trūkumus, pavyzdžiui, išsklaidyti suodžius ir sumažinti taršą, ir kuriamos  naujausios variklio alyvos“, – akcentuoja ekspertas.

Jam pritaria ir Vilniaus autoserviso automechanikas Pranas Mitkus, kurio teigimu, viena iš didžiausių klaidų yra manyti, kad variklio alyvos svarba yra tik rinkodaros triukai: „Nekreipiant dėmesio į specifikacijas ir alyvą renkantis pagal vienintelį kriterijų – kainą, smarkiai sutrumpiname variklio tarnavimo laiką“, – sako P. Mitkus. Ekspertai išskyrė 5 pagrindinius variklio alyvos aspektus, aktualios saugiam variklio darbui ir taršos mažinimui.

Suodžių išsklaidymas

Iki šiol buvo įprasta manyti, kad alyvos dyzeliniams varikliams yra atsparesnės suodžiams, nes benzinui, lyginant su dyzelinu, tai mažiau aktualu. Vis dėlto benzininiuose tiesioginio įpurškimo varikliuose suspaudimas degimo kamerose vyksta esant dideliam slėgiui ir tai daro įtaką į aplinką išleidžiamų kietųjų dalelių kiekiui: „Dėl šios priežasties naujausiuose benzininiuose varikliuose yra įrengiami benzino kietųjų dalelių filtrai (GPF), kurių paskirtis tokia pat kaip ir dyzelinių (DPF) – sugauti kietąsias daleles ir sumažinti jų patekimą į aplinką. Ši situacija tapo nauju iššūkiu variklio alyvoms, kurios turi pasižymėti dar didesnėmis suodžių išsklaidymo galimybėmis – šiuolaikinės alyvos mažina teršalų koncentraciją alyvos kanaluose bei paskirstymo grandinėje, taip ją apsaugodamos nuo suodžių“, – aiškina P. Mitkus.

Pelenų kiekio ribojimas

Naujausi vidaus degimo varikliai turi atitikti išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo standartus. Dėl šios priežasties variklio alyvos turi būti specialiai pritaikytos varikliams su išmetamųjų dujų papildomo apdorojimo sistemomis, nesvarbu, ar automobilis yra vienerių, ar dešimties metų senumo: „Reikėtų nepamiršti, kad jei automobilyje sumontuotas kietųjų dalelių filtras, jame turi būti naudojama LowSAPS, kitaip, mažai pelenų turinti, alyva. Naudojant kitas, pigesnes alyvas, filtras bus sugadintas ir nuolat užsikimš jo akyta struktūra“, – perspėja P. Mitkus.

LSPI reiškinio prevencija

LSPI (angl. Low Speed Pre-Ignition) reiškinys yra kenksmingas ir labai dažnas mažo darbinio tūrio varikliuose su tiesioginiu degalų įpurškimu ir turbokompresoriumi: „LSPI gali sugadinti stūmoklius, stūmoklių žiedus ar net švaistiklius. Išsamūs tyrimai, atlikti daugelyje automobilių gamintojų tyrimų centrų, bendradarbiaujant su alyvos gamintojais, įrodė, kad tinkamo klampumo, kokybės, bazinės sudėties ir atitinkamų priedų alyvos naudojimas gali sumažinti ar net panaikinti šį reiškinį“, – kokybiškos alyvos svarbą mažiems varikliams pabrėžia „TotalEnergies“ specialistas A. Husiatynskis.

Variklio efektyvumo didinimas

Trintis tarp judančių variklio komponentų priklauso nuo alyvos plėvelės. Kuo mažesnė trintis, tuo efektyviau veiks variklis ir patirsite mažesnes degalų sąnaudas. Naujausios kokybiškos alyvos pasižymi maža klampa ir dilimą stabdančiais priedais, o tai leidžia apsaugoti didžiausią apkrovą turinčius variklio komponentus: „Vienas iš alyvos kokybės rodiklių šiuo aspektu yra Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) standartas. ACEA C5 ir C6 standartus atitinkančios alyvos daug efektyviau mažina vidinį pasipriešinimą, pavyzdžiui, tuo pasižymi „Quartz“ asortimento alyvos. Visgi reikia nepamiršti, kad dėmesį skirti svarbu ne tik alyvos klampumui, bet ir konkretaus automobilio vadove nurodytiems parametrams“, – primena A. Husiatynskis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Plauname automobilį

vairavimo mokyklos

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Namų įpročiai automobilyje gali ir pražudyti

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

Ratų suvedimas

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

Audi a8

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

PARTNERIO TURINYS

Vaizdo registratorius

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

STRAIPSNIAI

Vežimo paslaugos ir susiję sandoriai

Naudotos dalys patvaresnės už naujas kiniškas

Kas dešimtą eismo įvykio deklaraciją vairuotojai pildo iš naujo

Užvirimas dažant automobilį. Kas tai? Kaip to išvengti

Garsas automobilyje: nuo A iki Ž

Vandens pagrindu pagaminti dažai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.