• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Formulė 1

Dauguma žmonių visame pasaulyje domisi šiuo klausimu, ypač lietuviai, gyvenantys savo šalyje. Jei pažvelgsime į čempionato rengimo statistiką, galima pastebėti, kad „Formulė 1“ išplito beveik į visus svarbiausius regionus – įtraukiant Šiaurės Ameriką, Artimuosius Rytus ir Tolimuosius Rytus. Tačiau klausimas, kodėl automobilių sporto varžybos nevyksta nė vienoje Baltijos ar Balkanų šalyje, vis dar lieka atviras. Viena vertus, visuomenės nuomone, tai gali būti susiję su ekonominiais veiksniais, kita vertus – su organizaciniais iššūkiais. Nepaisant šios situacijos, lietuviai ir toliau lažinasi GGBet platformoje, stebi tiesiogines transliacijas, skaito ekspertų komentarus, palieka atsiliepimus ir savo nuomones apie lenktynių organizavimą ir pan.

Tai vienas iš nedaugelio Europos regionų, kuriame niekada nebuvo surengtos šios lenktynės. Visgi Latvija, Lietuva ir Estija turi stabilias ekonomikas ir gerą infrastruktūrą, todėl turi potencialo rengti „Formulės-1“ varžybas. Nepaisant nedidelio teritorijos dydžio, šios šalys pasižymi turizmo plėtra bei galimybėmis organizuoti įvairius autosporto renginius – ralį, ralio kroso ar žiedines lenktynes.

Mini tyrimas: ar Lietuva dalyvaus „Formulėje-1“?

Šiuo metu žinoma, kad Lietuva nedalyvauja 2025 metų „Formulės-1“ čempionate. Taip pat šalis nėra pateikusi oficialių pareiškimų, kad kas nors dalyvaus arba bus formuojama komanda.

Kalbant apie realią situaciją, šiuo metu nėra jokių oficialių derybų ar susitarimų šiuo klausimu. Net „Formula One Management“ nėra užsiminusi apie tokią galimybę arba apie tai, kad būtų pasirašytos kokios nors sutartys ateityje.

Tačiau Lietuvoje yra specialios FIA 3 kategorijos autodromai. Tai atveria dideles galimybes Lietuvai ateityje dalyvauti šioje sporto šakoje. Tačiau reikia atsižvelgti į tai, kad nors ir yra FIA 3 kategorijos autodromai, jie dar neatitinka F1 klasės reikalavimų. Iš esmės Lietuvoje nėra Grade 1 kategorijos autodromų, be to, infrastruktūra yra silpna. Jeigu būtų imtasi šių autodromų įrangos atnaujinimo, galbūt Lietuva galėtų ateityje dalyvauti ir priimti „Formulę-1“.

Taigi, atsižvelgiant į ekspertų ir šios sporto šakos sirgalių bei fanų nuomones, galima daryti išvadą, kad Lietuvoje kol kas nėra įrengtų Grade 1 kategorijos trasų, o apie atitinkamos infrastruktūros statybą šiuo metu vyksta tik kalbos.

Taip pat egzistuoja didelė komercinė ir turizmo motyvacija, nes jei būtų tinkamos investicijos iš Lietuvos rėmėjų ar Lietuvos valdžios, šalis galėtų pradėti priimti svečius.

Be to, 2025 metų kalendorius yra griežtai apribotas 24 etapais, todėl naujos trasos galėtų atsirasti tik tuo atveju, jei kažkieno sutartis ateityje nebus pratęsta.

Kaip nustatomos ir pasirenkamos „Formulės 1“ lenktynių vietos?

Viskas prasideda nuo to, kad trasų savininkai arba miestų valdžios institucijos įvairiose šalyse, atsakingos už gatvių lenktynių organizavimą, turi parengti ir pateikti paraišką „Formula One Management“. Kartu su pasiūlymu pateikiama sąmata dėl „Formulės 1“ Didžiojo prizo organizavimo, taip pat įvairūs pasiūlymai iš rėmėjų, investuotojų bei visų, kurie yra pasirengę finansuoti čempionato organizavimą viename ar kitame regione (privačių asmenų ir verslininkų, didelių įmonių, korporacijų, prekių ženklų, kompanijų bei nacionalinių vyriausybių ir pan.).

Pasirinkus lenktynių vietas, „Formulės 1“ vadovybė turi pasirašyti sutartis su organizacija keliems sezonams iš anksto. Vėliau sudaromas sporto varžybų kalendorius, atsižvelgiant į visus religinius (pavyzdžiui, per Ramadano laikotarpį Artimuosiuose Rytuose automobilių lenktynės perkeliamos į kitą datą) ir kitus svarbius šventinius laikotarpius.

Taip pat, kalbant apie lietuvius, jie taip pat galės mėgautis tiesioginėmis transliacijomis TV3/GO3 kanalais, kurie transliuos vaizdus realiuoju laiku.

Iš naujausių čempionato naujienų svarbu pabrėžti Ispanijos lenktynes, kurios baigėsi 2025 m. birželio 1 d. Ispanijos „Grand Prix“ nugalėtoju tapo talentingas australas Oscaras Piastas, patyręs garsiosios „McLaren“ komandos lenktynininkas. Būtent jam pavyko startuoti iš pirmosios pozicijos ir užtikrintai finišuoti pirmam. Tačiau, kaip rodo rezultatai, tai toli gražu ne pirmoji jo pergalė šiame sezone – tai jau penktoji.

Iškart po jo finišavo jo komandos draugas iš tos pačios „McLaren“ komandos – Lando Norrisas. Dėl šių sėkmingų pasirodymų abu vairuotojai užtikrino komandai tikrą „dvigubą podiumą“. O vos už jų finišavo ne mažiau talentingas lenktynininkas iš daugelio pamėgtos „Ferrari“ komandos – Charlesas Leclercas.

Šios lenktynės „Barcelona–Catalunya“ trasoje tapo tikra sensacija šio sporto gerbėjams. Ypač visų dėmesį patraukė incidentas, į kurį įsivėlė Maxas Verstappenas ir George’as Russellas. Deja, daugumai fanų, Maxo Verstappeno manevras baigėsi 10 sekundžių bauda, dėl kurios jis nukrito net į 10-ąją vietą šiose varžybose.

Kokias išvadas galima padaryti apie Lietuvos dalyvavimą „Formulės-1“ čempionate?

Reakcijos, nuomonės ir komentarai iš fanų bei sirgalių pusės išlieka nepakitę. Daugelis žmonių ne kartą kelia klausimą, kodėl Baltijos šalims (įskaitant Lietuvą) nesuteikiama galimybė surengti čempionatą savo teritorijoje. Natūralu, kad lietuviai labai norėtų matyti savo šalį „Formulės-1“ kalendoriuje. Ir tai yra neabejotinas faktas. Tačiau, kaip pabrėžia entuziastai savo komentaruose, „viskas remiasi į pinigus, todėl organizavimas lieka neaiškus“.

Tuo pačiu metu viename iš labai populiarių pasaulinių forumų, pavadinimu „Reddit“, taip pat ne kartą buvo keliami klausimai: kokias galimybes turi Lietuva? Ar apskritai turi galimybių? Ar sugebėtų tinkamai surengti čempionatą savo šalyje? Tačiau, sprendžiant iš sirgalių ir entuziastų komentarų, kol kas viskas tebėra „sustojimo režime“. Dažniausiai sakoma būtent taip: „Formulės-1 lenktynės — tai labai brangus malonumas, todėl joms reikia būti finansiškai pasiruošus. Lietuva vargu ar galėtų investuoti į etapą be rimtos politikų, valdžios, diplomatų, kitų svarbių žmonių, įskaitant milijardierius verslininkus ir privačius investuotojus, paramos…“

Svarbu pabrėžti, kad čempionato etapo rengimas visuomet finansuojamas iš valstybės lėšų. Natūralu, kad rėmėjais gali tapti ir privatūs asmenys. Tačiau verta paimti pavyzdį iš kitos šalies, pavyzdžiui, Australijos. Viktorijos valstijos vyriausybė kasmet moka apie 30 mln. JAV dolerių už teisę rengti „Grand Prix“. Jei Lietuva sugebėtų surinkti tokią sumą savo šalyje šiam sporto renginiui organizuoti, tuomet jos galimybės tapti realiu dalyviu tikriausiai gerokai padidėtų.

Jei analizuoti Lietuvos naujienų svetaines, neįmanoma rasti nė vienos naujienos, net užuominos, kad Lietuva priimtų „Formulės-1“ čempionatą. Sporto ministerijos atstovai taip pat nė karto nekomentavo šio klausimo. Iš esmės, viešų pareiškimų rasti neįmanoma, net pasinaudojus populiariausia ir pasaulyje patogia „Google“ paieška.

Vienintelė tema, kuri realiai aptariama internetinėje erdvėje, yra turnyrų transliacijų kainos. Kaip sako žiniasklaidos atstovai: „Lietuva negali sau leisti įsigyti transliacijų teisių dėl mažos auditorijos ir dėl to, kad reklama neatsipirks finansinių išlaidų“.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Kada apsimoka pirkti automobilį iš JAV?

Automobilio priežiūra

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Kada laikas keisti padangas?

Automobilių programėlės

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

STRAIPSNIAI

Naujas ES padangų ženklinimas sudrebins padangų prekybą

Vasaros kelionės automobiliu: ką reikia žinoti apie dviračių laikiklius ir kitus aksesuarus

Ratlankių aptraukimas plėvele

Ratus balansuoti būtina

Viskas viename: BMW 3 GT – sportiškumas, elegancija bei praktiškumas

Laukiantiems 918 Spyder

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.