• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Dakaras 2018: dvigubas lietuvių rekordas

Dakaras baigėsi, prasideda Dakaras. Tai – Benedikto Vanago frazė, puikiai iliustruojanti pasiruošimą sunkiausioms pasaulyje ištvermės lenktynėms: jis prasideda praėjus vienai dienai po finišo. Tačiau apie 2019-ųjų Dakarą dar nekalbėsime, nes ką tik baigėsi 2018-ųjų maratonas, atnešęs daugybę džiaugsmingų akimirkų viso pasaulio sporto gerbėjams.

Įpratino prie gerų rezultatų

Pradėkime nuo lietuvių. Čia turime kuo džiaugtis, nes sportininkų rezultatai auga kaip ant mielių. 2017-aisiais Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas finišą pasiekė 21-oje vietoje ir tai atrodė nerealus pasiekimas. Iš esmės jis buvo puikus – geriausias Baltijos šalių rezultatas per visą ralio istoriją. Tačiau palyginus su šiemetiniais pasiekimais, jis lieka šešėlyje.

2018-aisiais, jubiliejiniame 40-ame Dakaro ralyje, A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas sukeitė skaičius vietomis ir galutinėje rikiuotėje užėmė 12-ą vietą. Dvyliktą, Karlai! Velniškai sunkiame maratone, kurio nebaigė tokie automobilių sporto pasaulyje žinomi vardai kaip Sebastien Loeb, Nani Roma ar Carlos Sousa. O žemesnę nei dvyliktą vietą užėmė Mikko Hirvonen, Orlando Terranova, Cyril Despres ir dar daugybė žvaigždžių.

Šis ekipažas nei viename etape nepretendavo į greičiausiųjų dešimtuką, tačiau aukštą vietą užsitikrino stabilumu. Komandos mechanikai kone nuobodžiavo: raudonasis „Toyota Hilux“ greičio ruožų finišuose pasirodydavo turėdamas visas kėbulo dalis, su sveikais pusašiais, traukėmis ir kitomis detalėmis. 

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas tapo Lietuvos numylėtiniais. Ilgą laiką važiavę greičiausiai tarp tautiečių, antroje Dakaro dalyje jų „Toyota Hilux“ susidūrė su techninėmis problemomis – lūžo vairo traukė, tada pusašis, o galiausiai nutrūko stabdžių žarnelė. Ir viskas – viename greičio ruože, kuriame buvo prarastos bene 3 valandos ir vietoje galimybės kovoti dėl „Top 10“ lenktynininkai gavo kitą išbandymą – išsilaikyti „Top 20“. Tą jie padarė sėkmingai ir 2018-ųjų Dakare finišavo 18-oje vietoje, o paskutiniuose klasikinio ralio greičio ruožuose dar nustebino puikiu pasirodymu – 13-ame etape užėmė net 9-ą vietą.

Benedikto Vanago ir Sebastian Rozwadowski ekipažas patyrė tiek išbandymų, kad jeigu automobilyje nebūtų įmontuotos viską filmuojančios vaizdo kameros, tie nuotykiai atrodytų pramanyti. Nukritimas nuo skardžio, kūlverstis kopose, lūžusios detalės, važiavimas trimis ratais ir taip beveik kiekviename etape. Buvo tik 2 etapai, po kurių į kamerą kalbėdamas B. Vanagas galėjo ramia širdimi pasakyti: „Atvažiavome be problemų“. Tačiau ir šio ekipažo užimta 30-a vieta nėra blogas pasiekimas. Juk Dakaro automobilių įskaitoje startavo 92 ekipažai, tad B. Vanagas pateko tarp trečdalio greičiausiųjų.

  1. Vanago finišas trimis ratais video: https://www.facebook.com/BenediktasVanagas/videos/1576577029074601/
  2. Vanago nukritimo nuo skardžio video:
https://www.facebook.com/BenediktasVanagas/videos/1570409236358047/

Motociklininkas Balys Bardauskas Lietuvoje taip pat susirinko nemažą gerbėjų armiją. Stabiliu bei užtikrintu važiavimu visus stebinęs lietuvis finišą pasiekė 81-oje vietoje. Tai – geriausias lietuvio motociklininko pasiekimas per Dakaro ralio istoriją, toje pačioje pozicijoje 2012-aisiais finišavo Gintautas Igaris.

Arba pergalė, arba nieko

Dakaro ralio automobilių įskaitoje įdomybių buvo labai daug. Jau pirmuose greičio ruožuose tapo aišku, kas geriausiai pasiruošė Dakarui – tai gamyklinės „Peugeot“ bei „Toyota“ komandos. Septynis dalyvių ekipažus turėjusios „X-Raid“ komandos ekipažai krito vienas po kito, kol iki finišo greičiausiųjų dešimtuke nusikapstė vienintelis Jakub Przygonski.

„Team Peugeot Total“ vairuotojai nuo pat pirmųjų etapų demonstravo, kad ne šiaip sau nugalėjo 2016-ais ir 2017-ais metais. Tačiau Cyril Despres dar Peru patyrė avariją ir važiavo kaip detalių tiekėjas kitiems komandos nariams, Sebastien Loeb nukrito nuo kopos ir baigė savo pasirodymą, o užtikrintai pirmavęs Mr. Dakar Stephane Peterhansel Argentinoje buvo priverstas pasinaudoti C. Despres paslaugomis – po avarijos teko iš kolegos „pasiskolinti“ kone pusę automobilio, o to rezultatas – dvi prarastos valandos ir nutolusi pirma vieta bendroje įskaitoje. Kas liko? Carlos Sainz, toli gražu negarsėjantis stabilumu.

Ispanas Dakare yra konkretus: arba finišuoja „Top 3“, arba išvis nepasiekia finišo. Pastaruosius 5 metus nutikdavo pastarasis variantas, o C. Sainz avarijų vaizdai užkariavo „Youtube“. Šiemet istorija kita: „Red Bull“ atletas sunkiausiose pasaulio automobilių sporto varžybose įrodė, kad būtent jis yra geriausias bekelės, klasikinio ralio ir dykumų mikso specialistas.

„Prieš ketverius metus sujungėme jėgas su „Peugeot“ tam, kad padarytume dviem ratais varomą automobilį nugalėtoju ir aš esu labai laimingas būdamas čia. Aš manau, kad nusipelniau pergalės, nes įdėjau į tai labai daug pastangų. Turėjau pakilimų ir nuosmukių, bet visada stengiausi daryti geriausia. Ypatingai šiame ralyje, kuris buvo toks sunkus. Pradžioje aš sakiau, kad reikia važiuoti kiek atsargiau, bet „Peugeot“ tikino, kad turime lenktyniauti maksimaliai. Pirmomis dienomis taip ir dariau, bet po to pagrindinis ralio tikslas buvo nepadaryti klaidų. Nežinau, ar būsiu čia kitąmet. Dabar turiu pasidžiaugti  šia pergale, grįžti namo, pakalbėti su žmona, šeima ir tada matysime. Be to, „Peugeot“ čia kitais metais jau nebebus, matysime kaip bus“, – antrąją pergalę Dakare po 9 metų pertraukos komentavo C. Sainz.

Antra vietą Dakaro automobilių įskaitoje užėmė C. Sainzo kolega – „Red Bull“ atletas, tačiau važiuojantis komandoje konkurentėje – Nasser Al-Attiyah. Atsilikęs 33 min., viso Dakaro metu jis stebino stabilumu ir jeigu ne keli daug laiko kainavę įklimpimai kopose, dar neaišku, ar „Peugeot“ džiaugtųsi trečia pergale iš eilės. Juolab kad „Toyota Gazoo Racing“ stebino stabilumu: iki pat 13-o etapo visi trys šios komandos lenktynininkai važiavo labai panašiu laiku, tačiau priešpaskutiniame greičio ruože savo pasirodymą baigė Bernhard ten Brinke. Tos pačios komandos atstovas Giniel de Villiers liko trečias, o Mr. Dakar su „Peugeot“ – ketvirtas.

Automobilių video: https://www.youtube.com/watch?v=RITKlxMRg78

KTM įrodė pranašumą

Motociklų įskaitoje šis Dakaro ralis nuo ankstesnių iš esmės skyrėsi nedaug. Pradžioje buvo daugiau nei 10 pretendentų į pirmą vietą, kiekviename etape jų skaičius mažėdavo, o pirmos vietos savininkas nuolat keisdavosi ir prieš antrosios paprastai turėdavo vos kelių minučių persvarą. Tačiau galiausiai nugalėjo tas, kuris vairuoja KTM. Ir taip jau nuo 2001-ųjų.

Matthias Walkner – austras, kuris išsiveržė į priekį dešimtame etape keliems lyderiams padarius klaidą navigacijoje. Pirmas važiavęs Adrien van Beveren neteisingai perskaitė kelio knygą ir dykumoje nusuko per anksti, o jo paliktomis vėžiomis nusekė dar keli dalyviai ir M. Walkner buvo pirmasis, pagalvojęs: „Juk posūkis tai toliau“. Už kritišką mąstymą ir užsispyrimą važiuoti pagal kelio knygą net tada, kai visų konkurentų vėžės rodė kitą kryptį, jis buvo apdovanotas ne tik pergale etape, bet ir visame Dakare. Dešimtame etape „Red Bull KTM Factory Team“ atstovo susikrauta persvara buvo pakankama, kad pavyktų ją išlaikyti iki finišo.

Antras motociklų klasėje liko Kevin Benavides su „Honda“, trečią-ketvirtą vietas pasidalijo dar du KTM atstovai Toby Price ir Antoine Meo, penktas – Gerard Farres Guell.

Motociklų video: https://www.youtube.com/watch?v=1tMLtaSpm3Y

Sunkvežimių įskaitoje prieš 13-ą etapą lyderius Eduard Nikolaev ir Federico Villagra skyrė… 1 sekundė. Tačiau galutinėje įskaitoje užtikrintai nugalėjo „Kamaz – Master“ atstovas E. Nikolaev, o F. Villagra dėl techninių problemų pasitraukė būtent tryliktame etape. 

Argentiniečio „techninės problemos“ greičiausiai nebuvo tokios didelės, nes jam grėsė nemenka bauda už Dakaro taisyklių pažeidimą – 12-ame etape jis į sunkvežimį pylė degalus neleistinoje vietoje. Sunkvežimių įskaitos dalyviai greičio ruožo pradžioje pripildo sklidinus bakus degalų ir taip važiuoja iki finišo. F. Villagra nusprendė pagudrauti: įsipilti tik pusę bako, o likusią pusę – viduryje greičio ruožo esančiame pervažiavime, bendro naudojimo kelyje. To nauda – puse tonos lengvesnis sunkvežimis pirmoje lenktynių dalyje. Žinoma, degalų papildymo procedūrą F. Villagra greičiausiai norėjo atlikti slaptai, tačiau tai nepavyko.

Degalų pildymo video: https://www.facebook.com/KamazMasterTeam/videos/1395095457284727/

Antroje vietoje Dakaro sunkvežimių įskaitoje liko baltarusiai – Siarhei Viazovich su MAZ, trečioje – kitas „Kamaz – Master“ su Airat Mardeev. 

Sunkvežimių video: https://www.youtube.com/watch?v=34E4inDqKEU

Keturračių įskaitoje greičiausias buvo Ignacio Casale, bagių SxS – Reinaldo Varela.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Kur vežti taisyti savo automobilį?

Praktiniai patarimai perkant automobilį

Automobilių prekės

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Daužto automobilio pardavimas

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Automobilio gedimas judrioj gatvėj

PARTNERIO TURINYS

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Stogo skersiniai

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Starterio gedimo požymiai

STRAIPSNIAI

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Ar galima moterį per pusvalandį išmokyti sportinio vairavimo?

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas

Sugedusio automobilio posūkio remontas

Valgyti vairuojant pavojinga

Numatomi pasikeitimai suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Žemi dažniai automobilyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.