„Pasiūlyti geriausius iš geriausių“, – tokią ambiciją išreiškė Karlas Maybachas ir jo tėvas Wilhelmas, kai lygiai prieš šimtmetį debiutavo modelis „Maybach W 3“, paklojęs pamatus vienam iš unikaliausių ir išskirtinių šių dienų prekės ženklų – „Mercedes-Maybach“.
Tą dieną Berlyno automobilių parodoje garsiai ištartas pažadas visą šimtmetį išliko pagrindinė prekės ženklo dalis. Per dešimtmečius, kai karališkųjų šeimų nariai, pasaulio lyderiai, kino žvaigždės ir geriausi planetos atletai kelionėms rinkosi automobilius „Mercedes-Maybach“, dvigubos „M“ prekės ženklas tapo neatsiejamas nuo techninių naujovių ir aukščiausios prabangos bei tapo kūrybinės galios ženklu.
Evoliucijos kulminacijoje – ypač prabangus elektra varomas automobilis
Pirmasis legendinės kompanijos „Maybach Motorenbau GmbH“ serijinis modelis „W 3“ buvo pristatytas 1921 m. rugsėjo mėnesį. Vokietijoje gamintas automobilis buvo su visų keturių ratų stabdžiais. Jo kūrėjai taip pat nustebino šešių cilindrų variklio ir planetinės pavarų dėžės deriniu, leidusiu bet kokį važiavimo greitį valdyti viena pavara, o prabangus medžio ir odos apdailos interjeras griovė tuomečius dizaino standartus.
Suprantama, į meno kūrinį ant ratų panašus automobilis džiugino visuomenę. Tačiau ilgaamžiškumui reikėjo nuolatinės evoliucijos.
1961 m. „Maybach Motorenbau GmbH“ kompaniją įsigijo koncernas „Daimler“. Sujungusi dar daugiau inžinerinės kompetencijos, techninės bazės ir kūrybinio potencialo „Maybach“ evoliucionavo ir 2002 metais pradėjo naują erą su „Maybach 62“ modeliu.
Dabar, pažymint automobilio šimtmetį, „Mercedes-Maybach“ pristatė du naujus modelius: S klasės atstovą, kuris dėl skaitmeninių naujovių ir techninio ištobulinimo labiau nei kada anksčiau reprezentuoja prabangių automobilių segmentą, ir GLS visureigį, įkūnijantį šiuolaikiškų SUV standartų viršūnę.
Kuriant šias transporto priemones neliko nepastebėtos nė menkiausios detalės. Šiuo metu visų „Mercedes-Maybach“ darbuotojų rankos užimtos kuriant nepaprastą ir unikalią patirtį, kurios rezultatą netrukus išvys ir plačioji publika. Jau artimiausiais mėnesiais bus atskleista daugiau detalių apie pirmąjį kompanijos istorijoje ypač prabangų elektra varomą automobilį.
„Mercedes-Benz“ koncerne „Mercedes-Maybach“ yra siejamas su automobilių kūrybos meistriškumo viršūne. Švęsdami unikalaus „Maybach“ prabangos ženklo lyderystės paveldo šimtmetį, vis dar aistringai siekiame ir toliau šiuo vardu nustatyti aukščiausius stiliaus, komforto ir išskirtinio meistriškumo standartus. „Maybach“ klientai visuomet ieško ypatingų dalykų, o mūsų siekis yra pranokti jų lūkesčius“, – sako Britta Seeger, „Daimler AG“ ir „Mercedes-Benz AG“ valdybos narė, atsakinga už rinkodarą bei pardavimą.
Vis dėlto prabanga nėra vien tik materialūs dalykai. Kompanijoje „Mercedes-Maybach“ kūrybiškumas ne tik išreiškiamas darbuotojų idėjose, bet ir nuolat skatinamas aktualiose kultūrinėse diskusijose. Minint pirmojo „Maybach“ automobilio šimtmetį bus įgyvendinama daugybė iniciatyvų, susijusių su šia sukaktimi ir kūrybiškumo dvasia.
Ypatingi metai
Iš tiesų 2021 metai Vokietijos kompanijai ypatingi, nes vasarį taip pat buvo minimos 175-osios Wilhelmo Maybacho gimimo metinės.
Būtent W. Maybachas kartu su sūnumi Karlu ir grafu Zeppelinu 1909 metais įkūrė kompaniją „Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH“, kurią po trejų metų pervadino į „Maybach Motorenbau GmbH“. Pagrindinė įmonės veikla buvo variklių gamyba, tačiau tėvas ir sūnus Maybachai kūrė eksperimentinius automobilius, kol po devynerių metų gimė „W 3“.
W.Maybachas žinomas ne tik dėl to, kad kartu su Gottliebu Daimleriu įmonėje „Daimler-Motoren-Gesellschaft“ konstravo pirmąjį „Mercedes“, bet ir dėl gausybės vėliau transporto pasaulyje plačiai tiražuotų išradimų: nuo variklio diržo iki korio formos grotelių radiatoriaus.
Kartu su G. Daimleriu sukūrė lengvų, didelius sūkius išvystyti leidžiančių vidaus degimo variklių seriją, tinkančią tiek kelių, tiek oro ar vandens transportui. Jie panaudoti ir pirmiesiems pasaulio motociklams bei motorinėms valtims.
Tėvo darbus tęsęs K. Maybachas daug prisidėjo prie pirmųjų kompanijos modelių. Iki pat 1941 metų, kai dėl karo nutrūko šios markės keleivinių automobilių gamyba, dirbo kompanijoje konstruktoriumi. Jo vadovaujama įmonė 1929 metais pristatė pirmąjį vokišką automobilį su 12 cilindrų varikliu „Maybach 12“.