• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Greičio viršijimas išlieka viena didžiausių šalies vairuotojų ydų, dėl kurios kasmet įvyksta dešimtys tragiškai pasibaigiančių eismo įvykių. Ypač žiemą, kai eismo sąlygos dažnai tampa sudėtingos dėl plikledžio, sniego, šlapdribos, o didesnę dalį paros yra tamsu, greičio viršijimas gali būti pražūtingu įpročiu. Policijos atstovai pažymi, kad jo atsikratyti Lietuvos vairuotojams sekasi sunkiai, o šiemet užfiksuotų greičio viršijimo atvejų skaičius artėja prie milijono. Savo ruožtu draudikai ragina vairuotojus ne tik neviršyti leistino, bet ir visuomet rinktis saugų greitį, kuris dažnai yra mažesnis nei nurodytas kelio ženkluose.

Lietuviai – mėgėjai paspausti greičio pedalą

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis sako, kad greičio viršijimo tendencijos Lietuvoje nėra džiuginančios. Jei per praėjusius metus fiksuota apie 460 tūkst. greičio viršijimo atvejų, tai šiemet vien iki gruodžio toks nusižengimas šalies keliuose fiksuotas daugiau nei 760 tūkst. kartų.

„Leistiną greitį vairuotojai vis dar viršija tiek miestų gatvėse, tiek užmiesčio keliuose – neretai ne viena dešimtimi kilometrų per valandą ar net keletą kartų. Šiemet fiksuota ir tokių atvejų, kai automobiliai keliu, kur maksimalus leistinas greitis yra 90 km/h, skriejo 180-190 km/h. Toks važiavimas neabejotinai kelia didelę grėsmę eismo saugumui“, – sako R. Siaurusaitis.

Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pažymi, kad ypač žiemos metu greičio viršijimas gali turėti labai skaudžių pasekmių.

„Dažniausiai greitį viršiję vairuotojai teisinasi, kad kur nors vėlavo arba labai skubėjo, todėl labiau spustelėjo greičio pedalą. Vis tik toks bandymas sutaupyti keletą minučių dažnai baigiasi labai liūdnai ir lemia skaudžius eismo įvykius. Atsakingas vairavimas ir saugaus eismo pasirinkimas dar aktualesnis šaltuoju ir tamsiuoju sezonu, kuomet vairavimas dažnai ir taip yra sudėtingesnis dėl nepalankių oro sąlygų“, – sako R. Pocius.

Atsakingas greičio pasirinkimas – saugaus eismo sąlyga

Jis pažymi, kad, nors greitį viršijantys vairuotojai randa įvairių pasiteisinimų, dažnai akseleratoriaus pedalas stipriau spaudžiamas paprasčiausiai iš įpročio. R. Pociaus teigimu, keliuose ne tik nereikėtų viršyti maksimalaus leistino greičio, bet, atsakingai įvertinus visas aplinkybes, rinktis saugų greitį. Jis paprastai yra mažesnis, nei nurodytas kelio ženkluose. Pavyzdžiui, slidžiame kelyje arba krituliams bloginant matomumą, saugus greitis gali būti net keliomis dešimtimis kilometrų per valandą mažesnis nei leistinas.

„Kuo didesniu greičiu važiuojama, tuo ilgesnis yra automobilio stabdymo kelias, o tuo pačiu ir didesnė eismo įvykio rizika. Pavyzdžiui, važiuojant 40 km/h greičiui automobiliui pilnai sustoti reikia beveik 8,5 metrų. Pakanka važiuoti vos 10 km/h greičiau ir stabdymo kelias išauga iki 13 metrų. Atitinkamai – važiuojant 110 km/h greičiu pilnai sustoti reikia maždaug 95 metrų. Šis atstumas dar gerokai padidėja važiuojant slidžiu keliu. Akivaizdu, kad greitis turi esminę įtaką galimybei išvengti susidūrimo“, – sako R. Pocius.

Greičio viršijimas lemia daugiau kaip pusę skaudžių eismo įvykių

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys rodo, kad šiemet daugiau nei pusė (53 proc.) eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, įvyko dėl saugaus greičio nepasirinkimo ar jo viršijimo. Per didelis greitis taip pat yra dažniausia eismo įvykių, kurių metu žmonės buvo sužaloti, priežastis. Penktadalis tokių eismo įvykių buvo sukelti dėl važiavimo per dideliu greičiu.

Anot R. Siaurusaičio, Lietuvos kelių policija siekdama užtikrinti eismo dalyvių saugumą kelyje, nuolat ieško naujų eismo kontrolės formų ir įrankių, domisi užsienio šalių praktika, pasiteisinusiais metodais, techninėmis priemonėmis.

Pagal galiojantį Administracinių nusižengimų kodeksą vairuotojai už nustatyto greičio viršijimą iki 10 km/h įspėjami žodžiu. Greitį viršiję daugiau gali būti baudžiami nuo 12 iki 550 eurų siekiančia pinigine bauda ir teisės vairuoti atėmimu nuo 3 iki 18 mėnesių.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Skaityti

Nomeda Marčėnaitė ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Lenktynių meistrai

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į „Mercedes-Benz“ V klasę montuojama MBUX sistema

automobilio variklio apsauga

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

Kuo turi kvepėti automobilis?

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

PARTNERIO TURINYS

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

STRAIPSNIAI

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Ratlankiai – duoklė ne tik grožiui

Automobilių dalys

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

Automobilio nuoma Ryga

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Dažymo klaidos: (nuovarvos)

automobilio oro filtro keitimas

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.