• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Dviračių gatvės“: už lygias dviratininkų ir automobilininkų teises ramaus eismo keliuose

Vilnius siūlo Lietuvoje įteisinti Nyderlanduose ir Belgijoje taikomą „dviračių gatvės“ reglamentavimą. Į gerąją šių valstybių praktiką dėmesį atkreipė Vilniaus miesto savivaldybės Saugaus eismo komisija, ieškanti būdų įgyvendinti darnaus judumo planuose keliamą tikslą – apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius.

Saugaus eismo komisija paragino Susisiekimo ministeriją inicijuoti Lietuvos Kelių eismo taisyklių pakeitimus įteisinant „dviračių gatvės“ sąvoką. Šiuo pasiūlymu siekiama nuosekliai gerinti keliavimo dviračiu kokybę, gerinti eismo kultūrą bei aiškiai reglamentuoti eismo dalyvių judėjimą, pabrėžiant, kad esamame teisiniame reguliavime nėra jokių svertų suteikti dviratininkams pirmumą prieš kitas transporto priemones.

„Norint paskatinti kuo daugiau žmonių rinktis dviratį reikia tokio teisinio reguliavimo, kuris suteiktų dviratininkams pirmumą prieš kitas transporto priemones. Tai leis kurti ramesnį, į žmones orientuotą miestą, kuriame transportas nekelia tiek galvos skausmo, kiek dabar“, – sakė Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas.

Įvairių modelių „dviračių gatvių“ reglamentavimą taiko pažangios, dviračių kultūrą išplėtojusios valstybės – tokios kaip Nyderlandai ir Danija, taip pat tokias priemones taiko Belgija, Vokietija, Latvija. Išanalizavus šių šalių taikomas praktikas, Vilnius siūlo įteisinti Belgijoje bei Nyderlanduose taikomą „dviračių gatvės“ reglamentavimą, kurį apibrėžia šios pagrindinės taisyklės: „dviračių gatvės“ ženklai įrengiami tik ramaus eismo gatvėse, kur leistinas greitis yra 30 km/val. ir mažesnis; „dviračių gatvėje“ pirmumo teisė prieš kitas transporto priemones galioja dviratininkams – automobiliams draudžiama juos lenkti; dviratininkai taip pat gali naudotis visu eismo juostos pločiu (neprivalo judėti prie pat dešiniojo kelkraščio); „dviračių gatvėje“ automobilių greitis ribojamas kelio ženklais, horizontaliu ženklinimu ir/ar infrastruktūrinėmis priemonėmis; „dviračių gatvės“ pradžia ir pabaiga papildomai žymimos kelio ženklais.

Vilniaus miesto savivaldybė, ieškodama sprendimų patogesniam judėjimui dviračiu ir eismo dalyvių informavimui, buvo pradėjusi „Dviračiams draugiškos gatvės“ iniciatyvą – prieš keletą metų mieste atsirado papildomas ženklinimas, kuriuo siekta atkreipti vairuotojų dėmesį į dviratėmis transporto priemonėmis judančius eismo dalyvius, tačiau šis žymėjimas nebuvo ir nėra numatytas teisės aktuose, tad nėra įpareigojantis.

„Vilniaus miesto centrinėje dalyje, gyvenamuosiuose rajonuose vyrauja ramaus eismo gatvės, kuriose atskira dviračių infrastruktūra neplanuojama dėl erdvės trūkumo ir gatvės daugiafunkciškumo, vyraujančio mišraus eismo. Vilniaus savivaldybė įgyvendina planus ramaus eismo gatvių humanizavimui – jų perprojektavimui, eismo pertvarkymui infrastruktūrinėmis, taktinio urbanizmo priemonėms. Visgi, nepaisant ženklais ar infrastruktūrinėmis priemonėmis numatomų ribojimų, automobilių vairuotojai vis dar yra linkę viršyti leistiną greitį ar nesilaikyti numatytų saugaus atstumo išlaikymo rekomendacijų atliekant lenkimo manevrą, kas kelia pavojų dviratininkams“, – komentavo Saugaus eismo komisijos narys, Tvaraus susisiekimo skyriaus vadovas Anton Nikitin.

Vilniaus siūlomas reguliavimas padėtų ir kitiems 17-ai Lietuvos miestų bei miestelių, kurie yra parengę ir patvirtinę darnaus judumo mieste planus ir susiduria su panašiais iššūkiais spręsdami eismo organizavimo problemas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Kokį akumuliatorių pirkti dyzeliui?

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Kaip prižiūrėti automobilį karštą vasarą?

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

Specialisto patarimai parduodantiems automobilį: kaip jį sutvarkyti, kad atrodytų lyg ką tik iš salono?

Variklio alyvos klampumas: rizikas privalo žinoti kiekvienas

PARTNERIO TURINYS

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

STRAIPSNIAI

„Google Glass“ vairavimo metu: leisti ar drausti?

Kaip panaudoti senąsias padangas?

eCall gelbės gyvybes

Aistra sugrįžo: „Toyota GT 86“ debiutuoja Tokijo parodoje

Naudota dujų įranga, ar verta?

Vairavimo „įpročiai“ priklauso nuo pirštų ilgio

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.