• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Nissan Juke-R“: strategijose įkalintas žvėris

Nors šis automobilis oficialiai turi koncepcinio statusą, tai nėra tik eilinė vizija. Jeigu būtų kitaip, gamintojai jam neskirtų tiek daug dėmesio, netampytų jo iš vieno pasaulio galo į kitą ir nebūtų mūsų kvietę jo išbandyti į Švediją. Jis tikras, jis važiuoja ir gali lėkti labai greitai. Jei tikėsime „Nissan“ žmonėmis, greičiau nei „Ferrari“ ar „Lamborghini“. Tai – beprotiškai atrodantis ir galingai riaumojantis mutantas „Juke-R“.

Sunku patikėti, bet „Juke-R“ projektas gimė 2011 m. viduryje, o mažiau nei po pusmečio jį jau buvo galima apžiūrėti. Premjera neapsiėjo be akylų žurnalistų replikų, kad vietomis tarp automobilio dalių sujungimų telpa ir pirštas. Tačiau kovo pirmoje pusėje Sturupo trasoje, Švedijoje, pamatėme kone idealiai atrodančio ir tarsi serijinei gamybai parengtą modelį.

Grįžtant prie pradžių, kai pasigirdo pirmosios kalbos, kad „Nissan“ ruošia „Super Juke“, galvoje sukosi tik viena mintis: ką jie daro? Prieštaringai vertinamu dizainu išsiskiriantis automobilis mūsų šalyje vienareikšmiškai labiau traukia moteris (apsidairykite gatvėse – aplink pilna „Juke“ ir visus juos vairuoja damos), tad nejaugi japonai tokiu būdu stengiasi pritraukti vyriškąją auditoriją? Tikrai ne! Pasirodo, kad „Nissan” turimais duomenimis, Europoje apie 70 proc. „Juke” pirkėjų yra vyrai.

Jeigu iki praėjusių metų pabaigos dar buvo galima svarstyti, kad galbūt „Nissan“ tik žaidžia su „Juke-R“ projektu, tai 2012-ųjų pradžia parodė, kad japonai nenusiteikę juokauti. „Juke-R“ greitesnis už „Lamborghini Gallardo“, „Mercedes SLS AMG“ ir „Ferrari 458 Italia“ superautomobilius – tokia žinia sausį atskriejo iš Dubajaus, kur gamintojai surengė parodomąsias lenktynes miesto gatvėse įrengtoje trasoje. Ir ką jie sau galvoja? Konkuruoti su modeliais, už kuriuos prisiekę sportinių automobilių gerbėjai moka šimtus tūkstančių eurų, neatrodo logiškas sprendimas kompanijai, kuri žinoma pirmiausia dėl kasdienėms reikmėms skirtų mašinų gamybos.

Vis dėlto atsižvelgiant į tam tikrus aspektus, „Juke-R“ projektu nereikėtų labai stebėtis. Visų pirma, jie turi GT-R, kurį vadina savo superautomobiliu. Šio modelio filosofija aiški – klientams siūlyti sportinį automobilį, techniniais parametrais nenusileidžiantį „Porsche“ ar „Ferrari“, tačiau kainuojantį gerokai pigiau. Ir štai, kol šių metų Ženevos automobilių parodos lankytojai alpsta nuo naujojo „Ferrari Berlinetta F12”, kuris iki 100 km/val. gali įsibėgėti per „stebuklingas“ 3,1 sek., 2012 metų modelio „Nissan GT-R“ su šia užduotimi susitvarko per 2,8 sek. Kainos? „Ferrari“ naujokas kainuos ne mažiau nei 900 tūkst. Lt, „Nissan“ greituolis – maždaug tris kartus pigiau.

Antra priežastis – ilgametė „Nissan“ patirtis automobilių sporte. Trečias „Juke-R“ atsiradimo paaiškinimas – kryptinga „Nissan“ ekspansija į naujus segmentus. Sėkmė juos aplankė sukūrus kompaktinį padidinto pravažumo automobilį „Qashqai“, o vėliau atėjo eilė ir išsišokėliui „Juke“, kuris tapo B segmento padidinto pravažumo automobilių pradininku. „Nissan“ negali atsistebėti šio modelio sėkme – pernai jis sudarė 20 proc. visų šios markės pardavimų. Nuo pardavimų pradžios 2010 m. rugsėjį jį įsigijo jau beveik 200 tūkst. vairuotojų, tad mylite jį ar nekenčiate, „Juke“ tapo dar vienu „Nissan“ bestseleriu.

Inžinieriai kaip reikiant padirbėjo

Taigi kas yra „Nissan Juke-R“? Ogi pirmasis padidinto pravažumo superautomibilis, kuris beprotiškai atrodo ir važiuoja tiesiog nutrūktgalviškai! Tiesa, kol kas tik koncepcinis, tačiau daug žadantis. „Juke-R“ sujungia įprasto „Juke“ kėbulą su agregatais, paimtais iš vieno greičiausių ir techniškai pažangiausių superautomobilių pasaulyje „Nissan GT-R“. Šiuo metu egzistuoja du tokie rankomis surinkti bandomieji modeliai – vienas su vairu dešinėje, kitas – su vairu kairėje pusėje.

Šis projektas gimė „Nissan Europe“ padalinyje, o du egzempliorius pagamino Britanijoje įsikūrę lenktynių ir inžinerijos ekspertai iš „Ray Mallock Ltd“ (RML) kompanijos. Pastaroji turi sukaupusi patirtį kurdama modelius kėbulinių automobilių varžyboms, Le Mano ir kitoms lenktynėms. RML taip pat prieš keletų metų įgyvendino ir „karšto hečbeko“ „Micra-R“ projektą.

„Juke-R“ turi 3.8 l V6 variklį su dviem turbokompresoriais, kuris suderintas su 6 laipsnių automatine transmisija. Jėgos agregatas išvysto net 485 AG ir maksimalų 588 Nm sukimo momentą. Tiesa, po sportinio „Juke“ variklio gaubtu sumontuotas variklis, koks GT-R buvo naudojamas 2010 metų modelyje. Dabar GT-R turi patobulintą 3.8 l jėgainę, pasiekiančią 550 AG.

„GT-R“ yra 76 kg lengvesnis už „Juke-R“, nes į „Juke“ kėbulą teko sumontuoti superautomobilio komponentus, t. y. FIA patvirtintą saugos rėmą ir papildomai sustiprintą važiuoklę. Egzotiškai atrodančiam modeliui šarmo suteikia ir galinis oro aptakas

„Juke-R“ matmenys rodo, kad jis panašesnis į įprastą „Juke“, nei GT-R. Automobilis yra tokio pat ilgio, aukščio, taip pat sutampa ir važiuoklės ilgis, tačiau R versija yra platesnė 15 cm. Šis pokytis atsirado dėl praplatėjusių ratų arkų, gaubiančių 20 colių „RAYS“ lengvo lydinio ratlankius.

Salone vienas labiausiai pastebimų pokyčių – sportinės OMP sėdynės, jei neskaitytume saugos rėmo bei dingusių galinių sėdynių. Priekinės sėdynės ir prietaisų skydas atitraukti atgal apie 10 cm, nes priekinėje automobilio dalyje reikėjo sutalpinti didesnį variklį.

RML žmonės tvirtina, jog jiems buvo itin svarbu „Juke-R“ sukurti taip, kad jis tiktų važinėti įprastais keliais. Jis net turi oro kondicionierių ir garso sistemą. Patys automobilio kūrėjai deklaruoja, kad jis toks, jog net močiutės galėtų važinėti į krautuvę. Vis dėlto tokios galimybės negavome, nes „Juke-R“ išbandyti galėjome apsukę keletą ratų Sturupo trasoje.

Važiuoja velniškai greitai

Įsiropšti į automobilio vidų per saugumo konstrukcijas, apsijuosi diržais, spaudi raudoną „Start“ mygtuką (tokį pat kaip ir GT-R modelyje), automatinėje pavarų dėžės svirtį nustatai į A arba M padėtį (pastaroji funkcija leidžia pavaras perjungti po vairaračiu sumontuotais „sparneliais) ir pradedi nuotykį.

Kaip galima apibūdinti važiavimą koncepciniu „Juke-R“? Tiesiog neįtikėtina. Jeigu nežinote, kas yra pragaras, „Juke-R“ jums tai parodys, nes perfrazuojant filmo „Ir velnias dėvi Prada“ pavadinimą, galima spėti, kad „Ir velnias važinėja Nissan… Juke-R“. Svylančių padangų kvapas salone tik patvirtina spėjimus, kad tai yra laukinis aparatas!

Labiausiai pribloškia 485 AG variklio jėga, kuri tarsi plešia vairaratį iš rankų. Atrodo, kad neatsargiai spustelėjus greičio pedalą, automobilis gali elgtis neprognozuojamai, tačiau griežtai veikiančios saugumo sistemos viską sustato į savo vietas. Netiksliai įvažiavote į posūkį – ESP jus sugrąžins į tinkamas vėžes, atrodo per vėlai pradėjote stabdyti – pavyzdiniai „Brembo“ stabdžiai veikia vairuotojo minties greičiu ir sustabdys automobilį net tada, kai atrodo, kad bandomasis važiavimas baigsis milžiniškais nuostoliais.

Elektroninės sistemos iš GT-R perkeltos nepakitusios, todėl „Juke-R“ trauka yra beprotiška, maksimalus greitis siekia 257 km/val. Įsibėgėti iki 100 km/val. šiam blogam berniukui nieko nereiškia – tą jis gali padaryti per 3,7 sek. Tai yra labai geras rezultatas, geresnis už „Porsche 911“ ir lenkiantis daugybę pripažintų superautomobilių.

Kad ir kiek aikčiojimų keltų „Juke-R“ galia, Sturupo trasoje norėjosi ilgesnės tiesiosios, kurioje galėtum bent keletą sekundžių išminti greičio pedalą iki dugno. Šioje 2300 m trasoje net ir teoriškai turėdamas ilgiausią tiesiąją negali pasiduoti greičio manijai – vos išgirdus maksimalius sūkius pasiekusį variklį iškart tenka stabdyti, kol šalia sėdintis instruktorius nespėja ištrimituoti „brake brake brake“.

Lyginant su GT-R, „Juke-R“ važiuoklės bazė sutrumpėjo 250 mm, tad automobilis yra žvitrus ir manevringas posūkiuose, tačiau reikia būti atsargiam. Automobilio svoris – per 1800 kg ir jis tikrai nėra lengvasvoris, todėl posūkiuose jaučiamas nepakankamas pasukamumas, ypač neatsargiai spustelėjus greičio pedalą. Ir nors vairaratis nėra toks, kad menkiausias suktelėjimas kardinaliai keistų trajektoriją, tačiau kaltinti netikslumu jį taip pat būtų nuodėmė.

Ateitis – muziejuje?

Susipažinus iš arčiau su šiuo analogų neturinčiu ir į jokius rėmus netelpančiu automobiliu darosi aišku, kad „Nissan“ turi viską, ko reikia norint pradėti „Juke-R“ gamybą. Tai galėtų būti ir ribotos serijos modelis, tačiau kompanija atkakliai tvirtina, kad to nebus, kad serijinės gamybos šis monstras nepasieks. Tad kokia prasmė „Nissan“ tiek daug investuoti jėgų, laiko, ir, žinoma,šlamančiųjų, jeigu „Juke-R“ vis tiek keliaus į muziejų?

Atsakymas galėtų būti toks pat, kaip ir paklausus, kodėl kultūros ministerijai reikėjo skirti 2 mln. Lt filmui apie Tadą Blindą? Esmė ta, kad žmonėms reikia herojų. Jeigu žiūrėtume vien tik iš racionalumo pusės, tuos milijonus buvo galima išleisti ir kilnesniems tikslams ar išdalinti juos daugiau projektų. Tačiau ši investicija pasiteisino su kaupu, mūsiškis „svieto lygintojas“ leido filmą mačiusiems žiūrovams kitomis akimis pamatyti Lietuvos grožį, emigrantams – iš naujo pamilti tėvynę, o filmo kūrėjai dabar gali didžiuotis susukę pelningiausią lietuvišką juostą. Taip ir „Nissan“ galėjo nueiti paprastesniu keliu, fantazijas apie „super Juke“ nukišti giliai giliai, tačiau jie surizikavo ir dabar „Juke-R“ yra šių dienų „Nissan“ didvyris, visų apkalbamas objektas.

Jeigu ir „Juke-R“ niekada nepasirodys gatvėse, „Nissan“ iš šio projekto jau pakankamai laimėjo. Interneto portalai mirga nuo pranešimų, nuotraukų ir filmukų su „Juke-R“, automobilių gerbėjai aistringai diskutuoja apie šį projektą, o kartu visur minimas ir „Juke“ pavadinimas.

Ir štai praėjusią savaitę Ženevos automobilių parodoje paskelbta, kad sulauksime sportiško „Juke“. Tačiau turime nuvilti – tai bus ne R versija, o „Nismo“. Šis modelis pasirodys dar šiemet, tačiau jam teks apsiriboti gerokai kuklesne nei koncepcinės R versijos galia – „Juke Nismo“ turės turbininį 1.6 l, 200 AG variklį. Tuo tarpu žvėriškas „Juke-R“ šiemet kompanijai tarnaus įvairiuose renginiuose, o kokia šio „Nissan“ strategijose įkalinto žvėries ateitis – kol kas niekas nežino.

„Nissan Juke-R“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 3.8 l
Degalai: benzinas
Galia: 485 AG
Maksimalus sukimo momentas: 588 Nm
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4×4
Ilgis: 4135 mm
Plotis: 1910 mm
Aukštis: 1575 mm
Važiuoklės bazė: 2530 mm
Prošvaisa: 115 mm
Svoris: 1806 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 3,7 sek.
Maksimalus greitis: 257 km/val.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaityti

„Volvo Trucks“ pristatė unikalią saugumo įrangą elektriniams sunkvežimiams

Skaityti

Žalų administravimas. Ką reikia žinoti? Patarimai

Skaityti

Kaip teisingai keisti stabdžių diskus?

Skaityti

Trūkusio pagrindinio diržo pasekmės – verta žinoti!

Skaityti

„Lamborghini Gallardo“ šėlsmas miško kelyje

Skaityti

Deimantinė danga automobiliui (Nano diamond shield)

Skaityti

Elektra iš automobilių amortizatorių: idėja virto komerciniu produktu

Skaityti

Granatų keitimas, išorinės ir vidinės granatos keitimas

Skaityti

Guolių keitimas, guolių presavimas

Skaityti

Sailentblokų presavimas ir keitimas

Skaityti

Automobilio šarnyrai. Kas tai?

Skaityti

Stabilizatoriaus gedimai, skleidžiami garsai

Skaityti

Daugiasvirtės pakabos remontas

Skaityti

Kaip veikia automobilio diferencialas?

Skaityti

Motociklininkų apsaugai – galvą šaldantis šalmas „ThermaHelm”

Skaityti

Motoroleris: sportiškas, triratis, elektrinis

Skaityti

Kaip motociklu įveikti 1,5 metro gylio vandens telkinį

Skaityti

Automobilio stiklų tamsini

NAUJIENOS

Skaitmeninis sportas

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

PATARIMAI

Kaip paruošti automobilį žiemai

Automobilio pardavimas

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Kodėl verta pirkti originalias vokiškų automobilių dalis

Kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai?

Vairavimo slidžiame kelyje ypatumai

5 patarimai kaip paruošti automobilį žiemai

PARTNERIO TURINYS

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Mikroautobusų nuoma

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Geras autoservisas Vilniuje

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Vaizdo registratorius

STRAIPSNIAI

Audi A4

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

Tiek miestui, tiek ir kaimui

Padangų laikymo sąlygos

Automobilių remontas: oficialios automobilių atstovybės prieš privačias dirbtuves

Automobilių sistemos, padedančios žiemą

Žemi dažniai automobilyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.