• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Netikėkite reklama arba ką nutyli automobilių pardavėjai

Naujų automobilių gamintojai nevengia pasigirti itin mažomis kuro sąnaudomis, tačiau tokia reklama dažniausiai neatspindi tiesos. Kodėl taip yra, bandė aiškintis BBC tarnyba.

Visi automobilių gamintojai yra įpareigoti pateikti naujų modelių degalų vartojimo
efektyvumo duomenis. Šie tyrimai tapo tikromis lenktynėmis tarp atskirų gamintojų, kurie siekdami kuo geresnių rezultatų nevengia griebtis triukų, rašo BBC.

Daugybė mažų gudrybių gali užmaskuoti tikrąjį kuro suvartojimą ir anglies dioksido bei azoto oksido emisijas testavimo metu.

Automobilių pardavėjai, prekiaujantys ES šalyse, yra įpareigoti atlikti minėtus tyrimus. Vėliau gauti rezultatai yra panaudojami nuolat griežtinant emisijos normatyvus, apmokestinant taršą bei siekiant privilioti pirkėjus, ieškančius ekonomiškų sprendimų.

Deja, pasitikėti gamintojų pateiktais skaičiais nederėtų, nes verslininkų sugebėjimai manipuliuoti statistika
auga sulyg kiekvienais metais. Tikrame kelyje automobilio kuro suvartojimas būna didesnis nei nurodytas reklamoje.

Oficiali statistika teigia, kad 2001 metais ES parduodamų automobilių anglies dioksido emisija vienam kilometrui vidutiniškai siekė 180 gramų. 2011 metais šis skaičius sumažėjo iki 150 gramų. Anot Vokietijos automobilininkų asociacijos, tikrovėje šis skaičius sumažėjo nuo 190 iki 180 gramų.

Atotrūkis tarp oficialių ir realių skaičių vis auga. 2001 metais šis skirtumas siekė 7 proc., o 2011 metais – net 23 proc.

Gamintojų sukčiavimas pateikiant idealiomis sąlygomis gautus duomenis vis auga, tačiau automobilių pramonės ir priežiūros institucijų atstovai sako, kad nepaisant atotrūkio tarp reklamos ir praktikos pirkėjai gali priimti racionalius sprendimus ir įsigyti pageidaujamą produktą, nes panašias gudrybes naudoja visi gamintojai.

Siekiant pagerinti rezultatus dažnai yra atjungiamas generatorius, todėl sutaupoma energija, kuri yra būtina įkrauti akumuliatorių. Taip pat naudojama speciali alyva ir kiti lubrikantai, kurie itin sumažina trintį. Žinoma, testavimo metu radijas, oro kondicionierius bei kiti elektros prietaisai yra išjungiami, o tai leidžia dar labiau sumažinti kuro sąnaudas.

Testavimo metu automobilių padangų slėgis būna idealiai pritaikytas būtent tai kelio dangai. Gamintojai specialiai sureguliuoja arba iš viso pašalina stabdžius. Siekiant kuo mažesnio oro pasipriešinimo tarpai automobilio išorėje būna apklijuojami lipnia juosta. Kartais gamintojai pašalina net ir šoninius vaizdo veidrodėlius.

Tai tik keletas manipuliavimo kuro ekonomija pavyzdžių.

Formaliai gamintojai tokių tyrimų metu nepažeidžia jokių teisės aktų. Šiuo atveju teisėkūra yra atlaidi ir leidžia testavimo metu gautus rezultatus reklamos tikslais sumažinti dar 4 proc.

Organizacija „Transport & Enviroment“ siekia panaikinti esamas spragas ir uždrausti gamintojams skelbti iš piršto laužtus kuro ekonomijos rezultatus. Anot jų, gamintojų atžvilgiu neetiška teigti, kad šiuolaikiniai automobiliai yra žymiai taupesni ir ekologiškesni nei tie, kurie buvo gaminami prieš dešimt metų.

Organizacijos atstovo Grego Archerio teigimu kai kurių modelių anglies dioksido emisija tikrovėje yra 50 proc. didesnė nei nurodyta tyrimų rezultatuose. Kiti oficialius rezultatus viršija tik 15 procentų. Žinoma, didesnė anglies dioksido emsisija reiškia, kad automobilis suvartoja daugiau degalų nei nurodyta.

2016 metais turėtų būti pristatytas naujas kuro ekonomijos ir taršos emisijos testas „World Light Duty Test Cycle“ (WLTC), kuris atspindės realius skaičius. Tačiau automobilių pramonę atstovaujantys lobistai siekia, kad ši testavimo sistema įsigaliotų tik 2021 metais.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Automobilio pardavėjas
  • naujas automobilis
  • perku automobilį
Kiti įrašai
negabaritinio krovinio pervežimas
Skaityti

Kuo skiriasi negabaritinio krovinio pervežimas nuo įprasto transportavimo?

Raben krovinių pervežimas
Skaityti

Kaip pasirinkti patikimą partnerį vietiniam krovinių pervežimui?

Ilga kelionė automobiliu
Skaityti

Ilga kelionė automobiliu: kaip pasiruošti, kad ji būtų patogi ir nebrangi?

Bandomasis važiavimas
Skaityti

Kaip neišleisti pinigų veltui: svarbiausi aspektai per bandomąjį važiavimą

Baigėsi automobilio kuras
Skaityti

Važiuojate iki paskutinio lašo? Ekspertai atskleidžia galimas pasekmes

Perku automobilį patarimai
Skaityti

Planuojantiems įsigyti automobilį ekspertas pataria, į ką svarbu atkreipti dėmesį

freepik.com / Kokie dokumentai būtini norint susigrąžinti PVM už degalus?
Skaityti

Kokie dokumentai būtini norint susigrąžinti PVM už degalus?

Automobilių prekės
Skaityti

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Automobilių supirkimas Klaipėdoje
Skaityti

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Automobilių akumuliatoriai
Skaityti

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Daužto automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

unsplash.com nuotrauka
Skaityti

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas
Skaityti

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

NAUJIENOS

Probro

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

PATARIMAI

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Vokietijoje pavežėjų naudojami „Toyota Mirai“ jau įveikė 5 mln. kilometrų

Naujausi metodai tepalų atliekas verčia degalais

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Kaip pasirinkti tinkamas žiemai padangas?

PARTNERIO TURINYS

Industrinės padangos

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Profesionalus važiuoklės remontas

GPS meistras pataria

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

STRAIPSNIAI

Azoto suboksido sistema

Naudota dujų įranga, ar verta?

Naudotos dalys patvaresnės už naujas kiniškas

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Kelionės nudėvėtomis padangomis palydovė – rizika

“Toyota Avensis” diagnozė: skirtas vyresniems

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.