Kovo 14 – 16 dienomis prasidėjo 2025 metų „Formulės 1” sezonas. Šiemet tikimasi išvysti intrigą, kurios nematėme paskutinius kelerius sezonus. Po 2024 m. sezono, „Mercedes“ paliko ilgametis komandos narys – Lewis Hamilton. Daugkartinis „F1” čempionas persikėlė į „Ferrari“, kur sudarys duetą su Charles Leclerc. „Ferrari“ su tokiu ėjimu deda daug vilčių į tai, kad komanda būtų sugrąžinta į viršūnę. Paskutinį kartą „Ferrari“ džiaugėsi pirma vieta tarp konstruktorių – 2008 metais, kuomet po šios ekipos vėliava lenktyniavo Kimi Raikkonen ir Felipe Massa.
Kita 2025 metų sezono intriga – ar pavyks nuo sosto nuversti Max Verstappen? 27-erių olandas praėjusiais metais čempionu tapo ketvirtą kartą iš eilės ir pakartojo, ką prieš tai 2017-20 metais buvo pavykę padaryti L. Hamiltonui. Dar prieš tai 2010-2013 m. keturis kartus iš eilės čempionu tapo Sebastian Vettel. Paskutinį ir vienintelį kartą penkis kartus iš eilės čempionu yra tapęs tik legendinis Michael Schumacher – 2001-05 metais. Šiemet M. Verstappen turi galimybę pakartoti M. Schumacher rezultatą, tačiau lengva tikrai nebus – „McLaren“ atstovas Lando Norris išskiriamas pagrindiniu konkurentu.
2022 ir 2023 metais M. Verstappen tiesiog dominavo – kitaip jo triumfo pavadinti ir negalima. 2022 metais olandas surinko 454 taškus ir Charles Leclerc aplenkė 146 taškais. 2023 metais pasiekta pergalė buvo tiesiog įspūdinga – 575 taškai ir antroje vietoje likęs Sergio Perez aplenktas 290 taškų skirtumu. Praėjusiame sezone intrigos buvo kiek daugiau, tačiau M. Verstappen ir vėl tapo čempionu – 437 taškai ir 63 taškais aplenktas Lando Norris. Pasižiūrėkime, ko galima 2025 metais tikėtis iš „Formulės 1” sezono – kas dominuos lenktynininkų ir konstruktorių kategorijose.
Ar Lando Norris nukarūnuos Max Verstappen?
Prieš 2025 m. „Formulė 1” sezoną, pagrindiniais favoritais dėl titulo buvo išskiriami Lando Norris ir Max Verstappen. Prie šių dviejų lenktynininkų galima pridėti ir „McLaren“ atstovą Oscar Piastri. Jeigu bent vienas iš šių trijų lenktynininkų nelaimėtų 2025 m. sezono, būtų galima laikyti viena didžiausių pastarojo dešimtmečio staigmena.
Intrigos prieš sezoną buvo kur kas daugiau nei paskutiniais keliais metais, ką atspindi ir lažybos internetu. Max Verstappen nebėra laikomas ryškiu favoritu, kaip buvo 2023 ar 2024 metais. Šiemet daugiau šansų nei olandui skiriama net O. Piastri, o pagrindiniu favoritu įvardijamas britas Lando Norris, kuris, panašu, kad pribrendo pergalei.
Praėjusiame sezone L. Norris užėmė antrą vietą ir nuo M. Verstappen atsiliko 63 taškais. Tačiau, iki sezono pabaigos likus šešiems turams, intrigos buvo kur kas daugiau nei gali atrodyti. Visgi, per šią atkarpą britas laimėjo tik vieną etapą – patį paskutinį, kai M. Verstappen jau buvo užsitikrinęs čempiono vardą. Tuo tarpu olandas kaip tik parodė charakterį ir lemiamoje sezono atkarpoje laimėjo du etapus iš paskutinių keturių, nors prieš tai 10 turų buvo be pergalės.
Matant, koks sunkus buvo praėjęs sezonas M. Verstappen, tikėtina, šiemet lengviau tikrai nebus. „McLaren“ gali pasigirti aukščiausio lygio bolidais, kas suteikia papildomas galimybes tiek L. Norris, tiek O. Piastri. Jau praėjusiame sezone matėme, kad britas buvo arti pergalės, tuo tarpu šiemet, panašu, kad nebėra kur trauktis – britas privalo tapti čempionu. Nuo 2026 m. sezono „Formulė 1” keičia techninius reguliavimus, kas reiškia, jog keisis bolidų galimybės. Tai gali stipriai pakeisti komandų veidą, atsiras didesnė konkurencija.
Dabar L. Norris turi geriausius šansus nuversti M. Verstappen, atsižvelgiant ir į tai, jog „Ferrari“ turi savų problemų, „Mercedes“ atrodo susilpnėjusi, o „Red Bull Racing“ laikosi tik ant M. Verstappen.
Kodėl „McLaren“ šiemet neturės lygių
Jeigu tarp lenktynininkų galima įžvelgti intrigos, tai konstruktorių klasėje 2025 metais išvysime dominavimą. Praėjusiais metais „McLaren“ tik paskutiniajame ture įtvirtino pergalę – surinko 666 taškus ir 14 taškų skirtumu aplenkė antroje vietoje likusią „Ferrari“. Šiemet, kai atrodė, jog „Ferrari“ su L. Hamilton gali duoti dar didesnę kovą, viskas pasikeitė vos per kelis pirmuosius turus.
„McLaren“ 2025 m. sezoną pradėjo per pirmus tris turus surinkę 111 taškų. „Red Bull Racing“ turi 61, o „Ferrari“ vos 35. Antroje vietoje yra „Mercedes“ su 75 taškais, tačiau sunkiai tikėtina, kad George Russell ir Kimi Antonelli išlaikys tokius rezultatus visą likusį sezoną. „McLaren“ L. Norris ir O. Piastri duetas šiemet turi šansų tarpusavyje kovoti dėl čempiono vardo, nebūtų staigmena, jeigu būtent jie užimtų pirmas dvi vietas, kas reiškia, jog konstruktorių kategorijoje „McLaren“ nepaliks šansų savo varžovams.
Jeigu pažvelgtume, kas gali pasipriešinti „McLaren“, varžovų tiesiog nėra. „Red Bull Racing“ laikosi tik ant M. Verstappen – po pirmų dviejų etapų buvo pakeistas Liam Lawson, nauju olando komandos draugu tapo Yuki Tsunoda. „Mercedes“ suteikė šansą 18-mečiui K. Antonelli ir nors sezonas pradėtas gana solidžiai, stabilumo pirmais metais tikėtis nereikėtų. Buvo laukiama kur kas geresnių rezultatų iš „Ferrari“, tačiau jau po pirmų kelių turų atotrūkis nuo „McLaren“ yra milžiniškas. Nebūtų nieko keisto, jeigu sezonui įpusėjus, „McLaren“ jau teoriškai būtų čempionai.
Ar galima tikėtis „Red Bull Racing“ atsigavimo?
„Red Bull Racing“ yra konstruktorius, kuris nutraukė „Mercedes“ dominavimą. Pirmą kartą „Red Bull Racing“ čempionu tapo 2010 m., kuomet komandą sudarė Sebastian Vettel ir Mark Webber. Apginti titulą pavyko tris kartus, o nuo 2014 m. prasidėjo „Mercedes“ triumfas. 8 metus iš eilės „Mercedes“ džiaugėsi titulu ir neturėjo lygių. 2022 m. „Red Bull Racing“ susigrąžino čempionų vardą, 2023 metais jį pavyko apginti. Praėjusiais metais čempionu tapo „McLaren“ ir panašu, kad dabar kurį laiką stebėsime šio konstruktoriaus sėkmę. Tikėtis „Red Bull Racing“ sėkmės būtų naivu – 2025 m. sezoną konstruktorius pasitiko su M. Verstappen ir L. Lawson, kuris pakeitė prastą praėjusį sezoną turėjusį Sergio Perez. Vos po dviejų etapų L. Lawson buvo pakeistas. Y. Tsunoda neatrodo kaip lenktynininkas, kuris kartu su M. Verstappen galėtų varžytis su „McLaren“.