• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

suklastota automobilio rida

Automobilio pirkimas turėtų būti džiugus įvykis, tačiau skaidrumo trūkumas naudotų transporto priemonių rinkoje dažnai šią patirtį apkartina. Ne išimtis ir elektriniai automobiliai. 

Nors vairuotojai renkasi elektromobilius siekdami sumažinti taršą bei išlaikymo ir aptarnavimų kaštus, automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas rodo, kad jie taip pat turi didelę tikimybę tapti nesąžiningų pardavėjų aukomis – nemaža dalis gatvėmis važinėjančių elektromobilių turi suklastotą ridą.

Elektromobilių rida klastojama taip pat dažnai kaip ir kitų transporto priemonių

Šiuo metu jau nebekyla abejonių, kad ateityje dauguma važinėsime elektriniais automobiliais. Vis daugiau vairuotojų renkasi tyliai dirbančias bei aplinkos neteršiančias transporto priemones vietoje triukšmingų, iškastiniu kuru varomų, modelių. Nors įvairių šalių vyriausybės po truputį mažina elektromobilių vairuotojams skirtų lengvatų skaičių, juos daug lengviau išlaikyti nei benzininius ar dyzelinius automobilius. Tuo pačiu jie ir technologiškai pažangesni.

Deja, elektromobiliai naudoja tuos pačius skaitmeninius odometrus kaip ir kitos transporto priemonės, kurių rodmenis galima lengvai suklastoti. Įdomu tai, kad pakoreguoti ridą šiuolaikiniuose odometruose daug lengviau nei kadaise į senus automobilius montuotuose mechaniniuose.

Pasak „carVertical“, net 15,6 proc. visų Europoje važinėjančių automobilių turi suklastotą ridą. Elektrinių transporto priemonių su pakoreguotais odometro parodymais dalis panaši – 13,4 proc. Taigi tiek elektromobilių, tiek automobilių su vidaus degimo varikliais pirkėjai susiduria su panašia rizika įsigyti transporto priemonę su netikru kilometražu.

4 iš 10 elektromobilių praeityje buvo apgadinti

Maždaug pusė visų Europoje važinėjančių automobilių yra patyrę didesnių ar mažesnių apgadinimų. Elektromobilių statistika panaši – 43,6 proc. Kadangi dauguma elektrinių transporto priemonių naudojamos miestuose, kartu su senstančiu automobilių parku apgadinimų skaičius tik augs.

Nors nedideli apgadinimai automobilio ilgaamžiškumui reikšmės neturi, stipri avarija gali negrįžtamai paveikti transporto priemonės rėmą ir važiuoklę, paskatinti koroziją bei pažeisti elektromobilio bateriją. Jei daugumą smulkesnių trūkumų galima sutvarkyti, pažeistą bateriją reikėtų keisti, siekiant išvengti trumpojo jungimo ar net gaisro. Naujos baterijos kainuoja brangiai, todėl nesąžiningi pardavėjai siekia atsikratyti tokiais automobiliais kaip „neturinčiais trūkumų“.

Suklastota rida slepia tikrąją baterijos būklę

Automobilio rida yra puikus būdas įvertinti jo komponentų būklę. Dauguma elektromobilių gamintojų taiko baterijoms 100 tūkst. kilometrų garantiją. Visgi elektromobilio baterijos paprastai tarnauja ilgiau – apie 320 tūkst. kilometrų.

Žinant automobilio kilometražą, galima apytiksliai įvertinti, kiek dar tarnaus baterija. Deja, aklai pasikliauti šiais skaičiavimais negalima, nes rodmenys gali būti suklastoti, o baterijos būklę sekantis kompiuteris perprogramuotas. Kadangi nesąžiningi pardavėjai sugeba pakoreguoti odometro parodymus per keletą minučių, pirkėjai turi imtis papildomų priemonių siekdami apsisaugoti nuo apgavysčių.

„Priklausomai nuo baterijos talpos, jos pakeitimas gali atsieiti dešimtis tūkstančių eurų, o kartais net pusę automobilio vertės. Tai pati brangiausia elektromobilio dalis, nors bendrai paėmus elektrinių transporto priemonių išlaikymas pigesnis nei automobilių su vidaus degimo varikliais“, – sako „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.Parduodami automobilį su mažesne rida nei yra iš tiesų, naudotų transporto priemonių pardavėjai gali uždirbti daugiau, todėl greitu metu ši ydinga praktika niekur neišnyks. Sukčiai greitai perpranta šiuolaikiniuose automobiliuose taikomas technologijas, todėl elektromobilių paplitimas klastojamos ridos problemos neišspręs.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

TA atmintinė

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas su B. Vanagu

Stabdymo įgūdžius būtina tobulinti

Profesionalus starterių remontas Panevėžyje

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į „Mercedes-Benz“ V klasę montuojama MBUX sistema

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

PARTNERIO TURINYS

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Industrinės padangos

STRAIPSNIAI

Automobilių žibintų poliravimas

Kondicionieriai: komfortas ant sveikatos ribos

Be važiuoklės – nevažiuosi !

Garsas automobilyje: nuo A iki Ž

Ar „degantis ledas“ – ateities kuras?

Kaip elgtis per pūgą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.