• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Padangų keitimo sezonas: ką reikia žinoti apie „premium“ gamintojus?

Jeigu automobilių tobulinimo gerbėjo paklaustume, kokios dienos jis laukia labiausiai, atsakymas greičiausiai būtų: „Balandžio 1-osios“. Ne todėl, kad ji – melagių diena ar kad šiemet – Velykos. Nuo šios dienos jau galima eksploatuoti lengvuosius automobilius su vasarinėmis padangomis po beveik 5 mėnesius trukusio žiemos sezono.

Padangos yra ne vienintelis pokytis – didėja maksimalus leistinas greitis greitkeliuose ir automagistralėse. Žiemos sezonu (lapkričio 1–kovo 31 d.) šiuose keliuose leidžiama važiuoti iki 110 km/val. greičiu, vasaros (balandžio 1–spalio 31 d.) – 120 km/val. greitkeliuose ir 130 km/val. automagistralėse.

„Balandžio 1-oji yra simbolinė diena, kurios labai laukia ištobulintus, žiemą nenaudojamus automobilius turintys entuziastai. Kai kurie tiesiog dėl gražesnių vasaros sezonu naudojamų ratlankių. Tačiau išvaizda – toli gražu ne pagrindinė priežastis, kodėl vasaros ir žiemos sezonais reikia važinėti skirtingomis padangomis“, – sako transporto skelbimų portalo autogidas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Sezonas – dėl skirtingų temperatūrų

Padangos skirstomos pagal sezonus ne šiaip sau. Skiriasi jų protektoriaus raštas: vasarinės gerai išstumia vandenį ir neleidžia automobiliui „plaukti“ balos paviršiumi (akvaplanuoti), o žieminėse daugybė smulkių įpjovų užtikrina sukibimą su sniegu. Be to, skiriasi gumos sudėtis ir temperatūra, kuriai esant padangos veikia optimaliai.

„Padangų specialistai ginčijasi dėl daugelio dalykų, bet dėl vieno sutaria: jas keisti reikia, kai oro temperatūra pasiekia 7 laipsnius. Kai aplinka šiltesnė, geriau dirba vasarinės, kai vėsesnė – žieminės padangos. Toks skirtumas yra dėl jų gumos mišinio“, – aiškina N. Paketūras.

Neigiamoje, kad ir minus 5 laipsnių, temperatūroje vasarinių padangų guma tampa labai kieta, o automobilis – visiškai nestabilus. Kai dvidešimt laipsnių ar aukštesnė temperatūra, žieminės taip pat veikia netinkamai: labai greitai perkaista, sparčiai dyla ir, nors įprastai ne kiekvienas pastebi, bet nutikus ekstremaliai situacijai – prireikus staiga stabdyti ar sukti vairą – išryškėja nestabilumas. Tuomet automobilis nemaloniai nustebina, nes vairuotojo norai ir galimybės visiškai nesutampa.

Yra ir trečia padangų rūšis – universalios, kurios neva tinkamos visiems sezonams. N. Paketūras tokių aktyviai automobilį eksploatuojantiems žmonėms naudoti nepataria, nes jos skirtos šalims, kuriose gilių žiemų kaip Lietuvoje nėra. Universalios padangos geriau nei vasarinės susidoroja su keliais minuso laipsniais, tačiau jos beveik bejėgės važiuodamos sniegu ar plonu ledu padengtu keliu.

„Kai kuriuose Europos regionuose neigiama temperatūra būna tik kelias savaites per metus, o sninga dar rečiau. Ten universalios padangos pasiteisina, nes žieminių tokiam trumpam laikui žmonės neperka. Šiaurės šalyse kaip Lietuva padangų sezoniškumo reikėtų laikytis. Nepatariu daug važinėjantiems vairuotojams nei universalias padangas naudoti, nei žieminėmis vasarą važinėti“, – teigia transporto skelbimų portalo atstovas, pridurdamas, kad ekonominis argumentas (neva vieną padangų komplektą turėti yra pigiau) nėra toks jau akivaizdus. Pavyzdžiui, automobilis su žieminėmis padangomis vartoja daugiau degalų, o šiltu sezonu jos dyla sparčiau.

„Premium“ – ne visiems įkandamos

Lietuvoje žiemos sezonu padangas keisti privalu, kai jų protektoriaus gylis yra mažesnis už 3 mm, vasaros – 1,6 mm. N. Paketūras pataria nevažiuoti iki šios ribos dėl dviejų priežasčių: pirma ir svarbiausia – tai tiesiog nesaugu, o antra – laukti, kol nudils iki ribos, labai lengva ją pražiopsoti. Tuomet, sustabdžius pareigūnams, tektų atsisveikinti su technine apžiūra.

„Gamintojai atlieka bandymus, kaip kinta padangų efektyvumas mažėjant protektoriui. Sulig pirmaisiais nudilusiais milimetrais padanga dar dirba puikiai, tačiau kai protektoriaus gylis krinta žemiau 4 mm, efektyvumas mažėja labai greitai. Todėl rekomenduojama padangas keisti ties šia riba ir nelaukti, iki liks 2 milimetrai, nes ant šlapio paviršiaus su tokiomis yra visiškai nestabilu“, – aiškina N. Paketūras.

Todėl specialistas rekomenduoja pirkti naujas padangas. Nebūtina dairytis į „premium“ gamintojus kaip „Continental“ ar „Goodyear“ – jų aukščiausios kokybės produktai yra brangūs ir įkandami tikrai ne kiekvienam. Tie patys „premium“ gamintojai valdo antrines įmones, kurios gamina ekonominės ar biudžetinės klasės padangas – jos nėra blogi gaminiai, į jas sudėta daug technologijų, anksčiau naudotų tų pačių „premium“ gamybai.

Pateikiame geriausiai žinomus Lietuvoje tuos prekių ženklus:

„Bridgestone“ priklauso: „Firestone“.

„Continental“: „Barum“, „General Tire“, „Gislaved“, „Mabor“, „Matador“, „Sportiva“, „Viking“, „Uniroyal“ (Europoje).

„Goodyear“: „Debica“, „Dunlop“, „Fulda“, „Kelly-Springfield“, „Sava“.

„Michelin“: „BFGoodrich“, „Kleber“, „Kormoran“.

„Pirelli“: „Agom“, „Courier“, „Metzeler“.

„Nesitikėkite, kad nauja „Barum“ padanga bus tokia pati, kaip naujausia „Continental“, tačiau tai tikrai geresnis pasirinkimas nei menkai žinomų Azijos gamintojų produkcija“, – pataria transporto skelbimų portalo vadovas.

Ieškoti patikimo pardavėjo

Vienu metu portale autogidas.lt būna gerokai per 10 tūkst. padangų – naujų, naudotų – skelbimų. Yra ir restauruotų. Ar verta jas pirkti?

N.Paketūras siūlo pasitelkti matematiką. Populiarus padangų dydis yra 195/65 R15. Viena vasarinė restauruota kainuoja apie 25 eurus, naudota – apie 20–30 Eur, o patikimo gamintojo nauja – 40–50 Eur.

Naujų ir restauruotų padangų rida teoriškai yra panaši – pagal važiavimo atstumą ir stilių apie 3–5 sezonai. Tačiau ant restauruotų bus priklijuotas nežinomo gamintojo protektorius, kuris prastesnis nei naujų. Tai lems ne tik mažesnį stabilumą, bet ir didesnes degalų sąnaudas. Kainų skirtumas ilguoju laikotarpiu, įvertinant automobilio ekonomiškumą, gali pakrypti naujų padangų naudai. Galų gale restauruotos padangos nėra tokios patikimos kaip naujos.

Naudotomis padangomis pavyks įveikti daugiausia 2–3 sezonus. Todėl gal geriau nusipirkti naujas padangas ir jomis važinėti ilgiau, ekonomiškiau nei per tą patį laikotarpį dukart ieškoti naudotų?

„Problema įsigyjant naudotas padangas yra nežinomybė: jų korpusas gali būti pažeistas taip, kad išoriškai nepamatysi. Neaišku, kaip jos buvo sandėliuojamos, o tai turi didelės įtakos gumos savybėms. Svarbu žiūrėti, kada jos pagamintos, senų padangų guma gali būti labai kieta. Restauruotos – tos pačios naudotos, tik su priklijuotu nežinomo gamintojo protektoriumi. Jeigu automobilio nenaudosite ilgai ir nenorite pirkti naujų padangų, jas rinkitės itin atidžiai ir ieškokite patikimo pardavėjo, kuris gali suteikti kuo daugiau informacijos“, – samprotauja transporto rinkos ekspertas.

N.Paketūras priduria, kad automobilių pirkėjai vis dažniau kreipia dėmesį į įsigyjamos transporto priemonės padangų būklę. Nemažai naujesnių modelių turi 18 colių ar didesnio skersmens ratlankius. Geras tokio dydžio padangų komplektas gali kainuoti ir 600 eurų bei gerokai pakelti automobilio vertę.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

UltraGrip Performance 3
Skaityti

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Skaityti

Padangos ir automobilių evoliucija

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Skaityti

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Skaityti

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Skaityti

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

Skaityti

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Skaityti

„Continental“ padangų gumos iš kiaulpienių gamyklos atidarymas – jau šiemet

Skaityti

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: estai ir latviai – liberalesni nei lietuviai

NAUJIENOS

Enefit krovimo stotelės

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

PATARIMAI

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

10 būdų kaip išvengti problemų

Automobilių valytuvai

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Kaip parduoti savo automobilį

PARTNERIO TURINYS

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

STRAIPSNIAI

Bendrosios krovinio vežimo nuostatos

Automobilio nuoma užsienyje

Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?

Automobilių nuoma ir amžiaus cenzas

Chevrolet pristato Corvette Stingray kabrioletą

Parenkite automobilį artėjantiems šalčiams

Kuro filtrai

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.