• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

Low Resolution

Oro temperatūra už lango primena, kad artėja žieminių padangų sezonas. Specialistai jas montuoti pataria anksčiau nei numato įstatymai, o remtis siūloma vienu skaičiumi – 7. Jeigu oro temperatūra aukštesnė, su keliu geriau sukimba vasarinės padangos, jei žemesnė – žieminės. Įprastai žieminės naudojamos 3–5 sezonus, bet nemaža dalis vairuotojų spalio mėnesį lankys parduotuves ir rinksis naują automobilio apavą. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?

„Jeigu nesate nuodugniai tyrinėjantis testų rezultatus ir galintis išvardyti pusę „Premium“ žieminių padangų modelių, siūlau nerizikuoti ir pasikliauti specialistais. Aplankykite kelias parduotuves ir palyginkite kelių specialistų rekomendacijas. Patikimos padangų parduotuvės darbuotojai padės išsirinkti jūsų automobiliui bei važiavimo stiliui tinkamiausias padangas. Jos skiriasi ne tik pagal dydį, bet ir apkrovos indeksą, protektoriaus mišinį ir kitus dalykus, kurie labai individualūs. Nėra taip, kad visos žieminės padangos būtų vienodos“, – teigia „Goodyear“ padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Amžius – ne problema

Padangų parduotuvėse žmonės neretai nustemba, gavę nenaudotas padangas, ant kurių šono šviečia praėjusių ar dar ankstesnių metų pagaminimo data. M. Grinbergs teigia, kad tai nieko nereiškia – normalu, jog parduotuvėse yra dvejų trejų metų senumo padangų.

„Daugelis gamintojų rekomenduoja formulę 5+5: padanga gali būti 5 metus sandėliuojama ir po to dar tiek pat naudojama iki visiško susidėvėjimo. Jeigu ji laikoma tinkamai (negauna tiesioginių saulės spindulių, užtikrinama reikiama temperatūra bei drėgmė sandėlyje), ji išlaikys visas geriausias savybes ir praėjus penkeriems metams“, – teigia specialistas.

Todėl gerai žinomose ir patikimose parduotuvėse yra visiškai saugu pirkti prieš kelerius metus pagamintas  padangas.

Ta pati formulė galioja ir atsarginėms padangoms – po 10 metų jas reikėtų keisti. Nors jos negauna tiesioginių saulės spindulių, kintanti temperatūra bei drėgmė bagažinėje padangoms nepalankūs – net ir vizualiai gerai atrodanti dėl saugumo turėtų būti pakeista.

Padangų amžius nurodytas ant jos šoninės sienelės, šalia raidžių DOT yra keturi skaitmenys. Trečias ir ketvirtas reiškia pagaminimo metus, o pirmieji du – tų metų savaitę, kada padanga išriedėjo iš gamyklos. Pavyzdžiui, padangos kodas DOT0216 reiškia, kad ji pagaminta 2016 metų pirmoje sausio pusėje.

Skirtumai – ne dėl pagaminimo metų, o modelių 

Tinkamai sandėliuojama padanga sensta minimaliai, o skirtumų tarp to paties gamintojo produktų gali atsirasti nebent lyginant skirtingus modelius. Technologijų pažanga šioje srityje yra išties didelė.

„2013 ir 2014 m. pagamintų „Goodyear UltraGrip Ice Plus“ padangų savybės nesiskiria, tačiau naujesnio modelio, 2017 m. nuo konvejerio nuriedėjusi „UltraGrip Ice 2“, jau yra pranašesnė už savo pirmtakę. To priežastis – ne pagaminimo metai, o pats modelis. Juk padangos tobulėja kaip ir automobiliai – siekiant užtikrinti kuo geresnį sukibimą, komfortą ir ekonomiškumą naujos technologijos diegiamos kiekvienais metais“, – sako M. Grinbergs.

Kaip pavyzdį jis pateikė „Auto Bild“ kasmet atliekamus žieminių padangų testus. Skirtingais metais atliktų bandymų rezultatų palyginimas geriau nei bet kas kitas atskleidžia didelį šuolį kokybės skalėje.

2012 m. „Auto Bild“ žieminių padangų stabdymo nuo 80 km/val. iki nulio teste ant šlapios kelio dangos geriausias rezultatas buvo 40,1 m, o ant sniego nuo 50 km/val. iki nulio – 31 m. O 2017 m. atlikto analogiško testo žieminių padangų rezultatai gerokai skiriasi: geriausias rezultatas stabdant tuo pačiu greičiu atitinkamai 32,2 m ir 25,9 m.

Per 5 metus labai retai testai būna atliekami identiškomis sąlygomis, tiksliems skaičiams įtakos daro konkreti kelio dangos, oro temperatūra ir kitos aplinkos sąlygos. Tačiau pagrindinis faktas nėra kvestionuojamas – padangų technologijos išties tobulėja labai sparčiai.

Naudotos – ne tas pats

3–4 metus sandėliuojamos nenaudotos padangos negali būti lyginamos su tiek pat laiko naudotomis.

Padangų efektyvumą įvertinti galima pamatavus jų protektoriaus gylį, tačiau tai nėra vienintelis kriterijus. Naudotos padangos gali būti sandėliuotos netinkamai, pavyzdžiui, daugiabučio balkone, tad jų guma bus praradusi pagrindines sukibimą su kelio danga žiemą suteikiančias savybes. Be to, jos gali turėti išoriškai nematomo broko, pavyzdžiui, pažeistą karkasą, dėl to gali netikėtai sprogti.

„Nėra abejonių, jog „Premium“ gamintojo padangos geriausios – jas pirkdami žmonės visada gaus aukščiausios kokybės produktą. Dalis turi labai ribotą biudžetą, bet aš jiems jokiu būdu nepatariu ieškoti naudotų padangų skelbimų portaluose ar turguje. Nepaisant gamintojo, montuoti nenaujas padangas yra nesaugu. Geriau jau įsigyti naujas, tačiau biudžetines ar ekonominės klasės, pavyzdžiui,  „Dębica“ ar „Sava“. Tai yra dukterinės „Premium“ gamintojų įmonės, kurios rinkai tiekia patikimas bei kokybiškas padangas“, – pataria „Goodyear“ atstovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

UltraGrip Performance 3
Skaityti

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Skaityti

Padangos ir automobilių evoliucija

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Skaityti

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Skaityti

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Skaityti

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Skaityti

„Continental“ padangų gumos iš kiaulpienių gamyklos atidarymas – jau šiemet

Skaityti

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką reikia žinoti apie „premium“ gamintojus?

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: estai ir latviai – liberalesni nei lietuviai

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Automobilių gedimai

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

Vairavimas be nugaros skausmo

Naudoto automobilio pirkimas

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Daužto automobilio pardavimas

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

GPS meistras pataria

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

STRAIPSNIAI

Subalansuota moterims: kaip prižiūrėti savo automobilį žiemą?

Kurių automobilių salonas plačiausias ir siauriausias

Apsaugos sistemos

Kuo „pagirdyti” aušinimo sistemą?

Automobilių saugos sistemos

Automobilio nuoma mieste

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.