Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“ šią savaitę ketina pradėti masinę automobilių su vandenilio kuro elementais gamybą. Iki 2015 metų ketinama pagaminti ir parduoti 1000 vienetų šių visiškai aplinkos neteršiančių transporto priemonių.
Nors „Tucson ix“ į aplinką išleidžia tik vandens garus, kainuoti turėtų gana solidžiai.
Kaip praneša Korėjos naujienų agentūra „Yonhap New Agency“, kovo 1 d. „Hyundai“ savo gamykloje Ulsane (Pietų Korėja) pradės visureigio „Tucson ix“ masinę gamybą.
Kaip ir jos konkurentų gaminami „BMW X3“ bei „Audi Q5“ – abu vidutinės klasės visureigiai – naujasis „Tucson ix“ be degalų papildymo nuvažiuoja 370 mylių (apie 576 km), o viskas, ką jis išmeta į aplinką versdamas vandenilį elektra,
tėra tik vandens garai.
„Patys pirmieji pasaulyje pradėdami šių vandeniliu varomų automobilių masinę gamybą tikimės paspartinti naujos aplinkai draugiškos eros pradžią“, – teigė „Hyundai Motor“ viceprezidentas Kim Eok-jo.
15 šių automobilių gamintojas ketina išsiųsti į Daniją tenykščių miestų savivaldybėms, o dar du automobilius ne vėliau kaip balandį nupirks Švedija. Prieš porą metų pirmą kartą pristatytas plačiajai visuomenei „Tucson ix“ gali išvystyti iki 214 km/val. greitį, o nuo 0 iki 100 km/val. jis įsibėgėja per solidžias 12 s.
Labai gaila, bet nemaža kaina
ir reikalingos infrastruktūros nebuvimas trukdo technologijai tapti įperkamesnei masiniam vartotojui.
Ulsano miesto, kuriame ruošiamasi gaminti šiuos automobilius, meras Parkas Maeng-woo‘as sako, kad „Hyundai“ sprendimas gaminti vandeniliu varomus automobilius jų mieste buvo labai reikšmingas įvykis jų miestui; jis pažadėjo įrengti daugiau vandenilio degalinių, nors tikslaus jų skaičiaus ir nenurodė. Naujienų agentūros „Yonhap New Agency“ duomenimis, visoje Pietų Korėjoje tėra vos 13 vandenilio degalinių.
Kita problema – automobilio kaina: įprastiniais degalais varomas „Tucson“ modelio automobilis kainuoja mažiau nei 20000 svarų (maždaug 80000 Lt), o „vandenilinis“ jo variantas „Tucson ix“, manoma, sieks net 130000 svarų (520000 Lt). „Hyundai“ mano, jog dėl gamyboje taikomų technologijų pažangos ir gamybos masto didėjimo šių automobilių kainą iki 2015 metų jiems pavyks sumažinti iki 33000 svarų (132000 Lt).