• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Mobilizatorius – dar vienas galvosūkis ilgapirščiams

Automobilių gamintojai, norėdami apsaugoti transporto priemones nuo vagių, sugalvoja įvairiausių būdų – signalizacijų, visokiausių užraktų. Viena iš mažiausių, bet sudėtingiausių priemonių – mobilizatoriai.
Mobilizatorius – sistema, trukdanti nuvaryti automobilį, nes elektroniniu būdu vienu metu užblokuojamos kelios sistemos, pvz., kuro padavimo ir uždegimo. Tai maždaug tas pats, kaip ir automobilio apsaugos signalizacija, bet mobilizatoriai patikimesni, kad neįsilauš.
Signalizacijos valdomos iš didesnio atstumo radijo ryšiu, o mobilizatoriai dirba labai mažu atstumu – nuo rakto iki paleidimo spynos, tad neįmanoma nuskaityti darbinių dažnių, nors ir kokius tobulus skaitytuvus svetimo turto mėgėjai turėtų.
Mobilizatoriaus sistema susideda iš variklio įpurškimo kompiuterio, bloko ir rakto su atsakikliu – „transponderiu“. Visose dalyse yra užprogramuotas unikalus kodas. Pakeitus įpurškimo kompiuterį, pametus raktą ar sugedus sistemai automobilio neįmanoma paleisti.
Kiekvienas gamintojas yra numatęs galimybę keisti sugedusius komponentus – raktus, valdymo blokus. Registruojant naujus komponentus dažniausiai naudojamas slaptažodis („Login“). Slaptažodžiui užrašyti dažniausiai reikalingas specialus prietaisas, o kai kuriose sistemose slaptažodis atsiduria nuspaudus atitinkamą mygtukų kombinaciją automobilyje.
„Honda“ ir „Mercedes“ automobiliuose norint registruoti papildomus raktus reikia turėti „Master“ raktą. Sugedus vienam iš mobilizatoriaus sistemos komponentų automobilis paleidžiamas ne ilgiau kaip per 3 s ir užgęsta.
Apie gedimą sistemoje praneša atitinkama lemputė su rakto atvaizdu prietaisų skydelyje. Tačiau patikimiausias būdas nustatyti tikslų mobilizatoriaus gedimą – naudoti tinkamą diagnostinį skaičiuotuvą.
Taip pat yra sistemų, kurios aktyvuojamos įvedus PIN kodą („Peugeot“, „Citroen“), naudojant infraraudonųjų spindulių pultelį arba kortelę („Renault“).
Specializuota mikroschema
 
Žodis „transponder“ (lietuviškai – atsakiklis) pirmą kartą pavartotas praėjusio šimtmečio penktajame dešimtmetyje. Tai angliškų žodžių „transmitter + responder“ junginys.
Tai –specializuota mikroschema, įdedama į rakto korpusą (nereikalauja jokio nuolatinio maitinimo šaltinio), veikia per atstumą induktyviomis kilpomis (dauguma sistemų dirba 125 kHZ dažniu, labai nedideliu atstumu (iki 3 cm). Dažniausiai naudojami „Philips“, „Megamos“, „Texas Instruments“, „Temic“ gamintojų atsakikliai.
Trumpai tariant – tai elektroninis gaminys, turintis nuolatinę atmintį. Jai palaikyti ir išsaugoti nereikalingas joks išorinis maitinimas.
Pagal konstrukciją atsakiklis sudarytas iš strypo ir labai plonų apvijų – panašiai kaip elektrinis variklis.
Yra du atsakiklių tipai. Pirmas tipas – sistema, kuri paremta elektrinių signalų sąveika („Electric Coupled Transponder Systems“). Pagrindinis šios sistemos privalumas – nuotolis, t. y. nuo kelių centimetrų iki keleto kilometrų atstumas. Tokie atsakikliai naudojami aviacijoje ir kosmonautikoje.
Antro tipo atsakiklius naudoja visų automobilių gamintojai. Ši sistema pagrįsta magnetinių signalų sąveika („Magnetic Coupled Transponder Systems“). Šios atsakiklių sistemos yra pasyvios ir nereikalauja jokio nuolatinio maitinimo šaltinio. Sistema dirba 125 kHZ dažniu, o neturėdamos maitinimo šaltinio dirba labai nedideliu atstumu (nuo1,5 cm iki 15 cm).
Raktų atpažinimas
 
Kai tik įkišamas raktas į automobilio degimo spyną ir pasukamas į „ON“ poziciją, atsakiklis gauna elektromagnetinį signalą iš išorinio bloko antenos. Atsakiklio apvijos aplink šerdį tą elektromagnetinį signalą paverčia į energiją, reikalingą išspinduliuoti. Tas signalas susideda iš raidžių ir skaičių kombinacijos ir vadinamas identifikacijos kodu.
Išorinis įrenginys „antena“ perskaito tą signalą ir pasiunčia jį į mobilizatoriaus bloką. Jame tas signalas palyginamas su signalo algoritmu. Jeigu sutampa, automobilis užsikuria. Jei nesutampa, automobilis neužsiveda, kol bus gautas teisingas signalas.
Kintantis atsakiklis
 
Iš naujausių gaminių verta paminėti atsakiklius, turinčius „plaukiojantį“ kodą „Crypto transponder“. Kodas, įrašytas į atsakiklio atmintį, susideda iš 32 simbolių šešioliktainėje sistemoje (skaičiai nuo 0 iki 9 ir raidės nuo A iki F). Ši kombinacija yra slaptažodis ir leidžia mobilizatoriui atpažinti „savą“ raktą.
Ankstesniuose atsakiklių tipuose ši informacija nesikeisdavo, t. y. paleidžiant automobilį atsakiklis siųsdavo į mobilizatorių vis tą patį kodą. Tą kodą būdavo galima nukopijuoti turint rakto atsakiklio pavyzdį ir išjungti automobilio apsaugą.
Gamintojai, norėdami ištaisyti šią spragą, sugalvojo „plaukiojantį“ kodą. Jis yra dviejų dalių – pastoviosios ir kintamosios. „Plaukiojanti“ dalis kinta pagal labai sudėtingą algoritmą ir pavogti ar nukopijuoti tokią informaciją ilgapirščiams yra beviltiška.
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • apsaugos sistema
  • auto apsauga
  • mobilizatorius
  • signalizacija
Kiti įrašai
Automobilių nuoma Klaipėdoje
Skaityti

Kur rasti geriausią automobilių nuomą Klaipėdoje?

Dinamometrinis raktas
Skaityti

Dinamometrinis raktas – tikslumo įrankis, būtinas kiekvienam meistrui

Automobilių apšvietimas
Skaityti

5 priežastys, kodėl halogeninės lemputės automobiliams vis dar nepraranda savo vertės

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kaip ilgalaikė automobilių nuoma gali padėti verslui taupyti išlaidas?

Toyota dalys
Skaityti

TOYOTA dalys: ką rinktis – originalias ar analogus?

Xenon lemputės
Skaityti

Kaip išsirinkti tinkamas xenon lemputes savo automobiliui?

Volvo dalys
Skaityti

Volvo dalys: ką verta žinoti renkantis originalias ir alternatyvas

Automobilio nuoma užsienyje
Skaityti

Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?

Automobilių diagnostika
Skaityti

Lietuvoje sukurtas „OBDeleven 3“ pristatytas pasauliui – prie palaikomų automobilių grupės prisijungia ir „Ford“

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kada verta rinktis ilgalaikę automobilio nuomą verslui?

Stabdžių kaladėlės
Skaityti

Stabdžių kaladėlės: saugos ir komforto pagrindas kiekviename kilometre

Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

NAUJIENOS

Enefit krovimo stotelės

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

PATARIMAI

Baigėsi automobilio kuras

Važiuojate iki paskutinio lašo? Ekspertai atskleidžia galimas pasekmes

Kaip paruošti automobilį žiemai

Patarimai, kaip pildyti eismo įvykio deklaraciją

Automobilio funkcijų valdymas: ar fizinių mygtukų atsisakymas yra teisingas žingsnis?

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

PARTNERIO TURINYS

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Navigacijos (1 dalis)

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Automobilinis šaldytuvas

STRAIPSNIAI

Policijos pareigūnų teisės ir vairuotojų pareigos

Kodėl net ir po nedidelės avarijos būtina atidžiai apžiūrėti automobilį?

Dujų kartos – pirma, antra ar ketvirta dujų karta, kuo jos skiriasi?

Alyvos filtrai

Atskleistos detalės apie elektrinį Volkswagen e-Up

Kaip veikia turbinos

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.