• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Mobilizatorius – dar vienas galvosūkis ilgapirščiams

Automobilių gamintojai, norėdami apsaugoti transporto priemones nuo vagių, sugalvoja įvairiausių būdų – signalizacijų, visokiausių užraktų. Viena iš mažiausių, bet sudėtingiausių priemonių – mobilizatoriai.
Mobilizatorius – sistema, trukdanti nuvaryti automobilį, nes elektroniniu būdu vienu metu užblokuojamos kelios sistemos, pvz., kuro padavimo ir uždegimo. Tai maždaug tas pats, kaip ir automobilio apsaugos signalizacija, bet mobilizatoriai patikimesni, kad neįsilauš.
Signalizacijos valdomos iš didesnio atstumo radijo ryšiu, o mobilizatoriai dirba labai mažu atstumu – nuo rakto iki paleidimo spynos, tad neįmanoma nuskaityti darbinių dažnių, nors ir kokius tobulus skaitytuvus svetimo turto mėgėjai turėtų.
Mobilizatoriaus sistema susideda iš variklio įpurškimo kompiuterio, bloko ir rakto su atsakikliu – „transponderiu“. Visose dalyse yra užprogramuotas unikalus kodas. Pakeitus įpurškimo kompiuterį, pametus raktą ar sugedus sistemai automobilio neįmanoma paleisti.
Kiekvienas gamintojas yra numatęs galimybę keisti sugedusius komponentus – raktus, valdymo blokus. Registruojant naujus komponentus dažniausiai naudojamas slaptažodis („Login“). Slaptažodžiui užrašyti dažniausiai reikalingas specialus prietaisas, o kai kuriose sistemose slaptažodis atsiduria nuspaudus atitinkamą mygtukų kombinaciją automobilyje.
„Honda“ ir „Mercedes“ automobiliuose norint registruoti papildomus raktus reikia turėti „Master“ raktą. Sugedus vienam iš mobilizatoriaus sistemos komponentų automobilis paleidžiamas ne ilgiau kaip per 3 s ir užgęsta.
Apie gedimą sistemoje praneša atitinkama lemputė su rakto atvaizdu prietaisų skydelyje. Tačiau patikimiausias būdas nustatyti tikslų mobilizatoriaus gedimą – naudoti tinkamą diagnostinį skaičiuotuvą.
Taip pat yra sistemų, kurios aktyvuojamos įvedus PIN kodą („Peugeot“, „Citroen“), naudojant infraraudonųjų spindulių pultelį arba kortelę („Renault“).
Specializuota mikroschema
 
Žodis „transponder“ (lietuviškai – atsakiklis) pirmą kartą pavartotas praėjusio šimtmečio penktajame dešimtmetyje. Tai angliškų žodžių „transmitter + responder“ junginys.
Tai –specializuota mikroschema, įdedama į rakto korpusą (nereikalauja jokio nuolatinio maitinimo šaltinio), veikia per atstumą induktyviomis kilpomis (dauguma sistemų dirba 125 kHZ dažniu, labai nedideliu atstumu (iki 3 cm). Dažniausiai naudojami „Philips“, „Megamos“, „Texas Instruments“, „Temic“ gamintojų atsakikliai.
Trumpai tariant – tai elektroninis gaminys, turintis nuolatinę atmintį. Jai palaikyti ir išsaugoti nereikalingas joks išorinis maitinimas.
Pagal konstrukciją atsakiklis sudarytas iš strypo ir labai plonų apvijų – panašiai kaip elektrinis variklis.
Yra du atsakiklių tipai. Pirmas tipas – sistema, kuri paremta elektrinių signalų sąveika („Electric Coupled Transponder Systems“). Pagrindinis šios sistemos privalumas – nuotolis, t. y. nuo kelių centimetrų iki keleto kilometrų atstumas. Tokie atsakikliai naudojami aviacijoje ir kosmonautikoje.
Antro tipo atsakiklius naudoja visų automobilių gamintojai. Ši sistema pagrįsta magnetinių signalų sąveika („Magnetic Coupled Transponder Systems“). Šios atsakiklių sistemos yra pasyvios ir nereikalauja jokio nuolatinio maitinimo šaltinio. Sistema dirba 125 kHZ dažniu, o neturėdamos maitinimo šaltinio dirba labai nedideliu atstumu (nuo1,5 cm iki 15 cm).
Raktų atpažinimas
 
Kai tik įkišamas raktas į automobilio degimo spyną ir pasukamas į „ON“ poziciją, atsakiklis gauna elektromagnetinį signalą iš išorinio bloko antenos. Atsakiklio apvijos aplink šerdį tą elektromagnetinį signalą paverčia į energiją, reikalingą išspinduliuoti. Tas signalas susideda iš raidžių ir skaičių kombinacijos ir vadinamas identifikacijos kodu.
Išorinis įrenginys „antena“ perskaito tą signalą ir pasiunčia jį į mobilizatoriaus bloką. Jame tas signalas palyginamas su signalo algoritmu. Jeigu sutampa, automobilis užsikuria. Jei nesutampa, automobilis neužsiveda, kol bus gautas teisingas signalas.
Kintantis atsakiklis
 
Iš naujausių gaminių verta paminėti atsakiklius, turinčius „plaukiojantį“ kodą „Crypto transponder“. Kodas, įrašytas į atsakiklio atmintį, susideda iš 32 simbolių šešioliktainėje sistemoje (skaičiai nuo 0 iki 9 ir raidės nuo A iki F). Ši kombinacija yra slaptažodis ir leidžia mobilizatoriui atpažinti „savą“ raktą.
Ankstesniuose atsakiklių tipuose ši informacija nesikeisdavo, t. y. paleidžiant automobilį atsakiklis siųsdavo į mobilizatorių vis tą patį kodą. Tą kodą būdavo galima nukopijuoti turint rakto atsakiklio pavyzdį ir išjungti automobilio apsaugą.
Gamintojai, norėdami ištaisyti šią spragą, sugalvojo „plaukiojantį“ kodą. Jis yra dviejų dalių – pastoviosios ir kintamosios. „Plaukiojanti“ dalis kinta pagal labai sudėtingą algoritmą ir pavogti ar nukopijuoti tokią informaciją ilgapirščiams yra beviltiška.
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • apsaugos sistema
  • auto apsauga
  • mobilizatorius
  • signalizacija
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Patarimai, Kaip vasara taupyti degalus

Automobilio poliravimas – kaip tai teisingai atlikti pačiam

Prieš perkant automobilį būtinai reikia atkreipti dėmesį į…

Europiečiai „Lexus“ įvertino kaip patikimiausią automobilių prekės ženklą

8 būdai, kaip išdžiovinti šlapią automobilį ne garaže

Patarimai vairuotojams: kaip „išgyventi“ šalčius

PARTNERIO TURINYS

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Geras autoservisas Vilniuje

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

STRAIPSNIAI

Automobiliu susirūpinama, kai šis sugenda arba prieš techninę apžiūrą

Ekstravagantiškas Jeep Cherokee

Automobilio plovimas be vandens

Stiklų tamsinimas: išlikti nematomam neįmanoma

Garsas automobilyje: nuo A iki Ž

Stabdžių sistema

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.